recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pio sidder fast på væg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pio sidder fast på væg

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Slotski Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Slotski Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pio sidder fast på væg
    Sendt: 28-December-2013 kl. 13:49
Ændre lige mit indlæg, og håber nogle kan komme med gode råd.

Jeg har en Pioneer KRP 500AW som jeg ville tage ned fra væggen, det sidder på originalt vægbeslag fra Pioneer PDK-WM02. Nu vil jeg have tv'et ned, da det både skal andetsted hen, men også en tur til service. Det sidder simpelthen som limet til vægbeslaget. Hvad gør man?? Er der nogle der har forslag til hvordan det smartest gøres. Skal jeg få fat i et par super stærke venner, eller hvad ville i gøre?

Mvh.
Martin

Redigeret af Slotski - 29-December-2013 kl. 00:33
Til top
Meier Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Juli-2007
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Meier Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2013 kl. 08:52
Har du et billede?
Der er måske en låseskrue der forhindre utilsigtet aftagning?

Googlede lige en manual - har du fjernet sikringsskruerne i siden?
Evt også i toppen, hvis de sidder der.
Hvis de er væk, burde du vel kunne løfte skærmen af?
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2013 kl. 09:09
Er det tv eller beslag der sidder fast!?

Kunne det tænkes væggen var malet kort før monteringen, så beslag nu er klistret fast i det?
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2013 kl. 09:09
Nå Sorry læste forkert, kan se du mener tv... Så må det næsten være en sikring skrue eller lign?
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19566
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2013 kl. 09:14
Oprindeligt skrevet af Slotski Slotski skrev:

Hvad gør man??

Det modsatte af hvad man gjorde da man hængte det op?

http://docs.pioneer.eu/Manuals/PDK_WM02_AZR1099_manual/?ForceLanguage=da

Som jeg ser det, er det en ramme der hænger på væggen og et par metalstykker på fjernsynet, når man har hængt fjernsynet op, sikrer man det med et par skruer. Det er vel bare de skruer der skal ud igen?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Markh Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-August-2006
Sted: København
Point: 317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Markh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2013 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Slotski Slotski skrev:

Hvad gør man??

Det modsatte af hvad man gjorde da man hængte det op?

http://docs.pioneer.eu/Manuals/PDK_WM02_AZR1099_manual/?ForceLanguage=da

Som jeg ser det, er det en ramme der hænger på væggen og et par metalstykker på fjernsynet, når man har hængt fjernsynet op, sikrer man det med et par skruer. Det er vel bare de skruer der skal ud igen?

Klaus

Jep - de to store skruer, der griber fat i den nederste del af beslaget skal løsnes. Derefter kan du forsigtigt vippe bunden af TV'et lidt ud fra væggen og løfte det op og fri af beslaget.

/Mark

Redigeret af Markh - 29-December-2013 kl. 10:31
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1129
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2013 kl. 10:38
Der sidder en lille skrue som tyverisikring et sted.. husker den selv fra mit eget der blev skruet op.. men husker ikke hvor ;-) Fat i lommelygten og brillerne ;-)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2013 kl. 10:41
På mit beslag sidder skruerne i bunden og kræver en meget lang skruetrækker for at komme til. En go tyverisikring i sig selv.
Til top
Slotski Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Slotski Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2013 kl. 15:45
Meier

Jeg syntes umiddelbart ikke der der en sikringsskrue i min brugervejledning. Du må meget gerne linke til den du har fundet.

Til top
Slotski Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Slotski Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2013 kl. 15:47
Kampus og Mr. Claude, all right jeg prøver at kigge lidt igen :)
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2013 kl. 17:08
De sidder i bunden er jeg sikker på.
Under og lys på og tag billede hvis du ikke kan komme ind til væg for næsen
SVP03
Til top
proms Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Januar-2006
Sted: Kalundborg
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér proms Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2013 kl. 22:45
Hej
Jeg har engang haft et pio ,mener at kunne huske at det glider lidt ned i 45 grader 15 mm eller så ......skal så op modsat.... Giver det mening......
Samsung 65" SUHD TV 65KS8005
Samsung 55" F8005
Samsung 49"
Philips 42 Pfl 7695
Philips 32 Pft 6500

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu