|
Hjælp til surround receiver |
Besvar |
Forfatter | |
JesperOH
Ny bruger Oprettet: 11-Oktober-2008 Status: Offline Point: 4 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 25-Januar-2014 kl. 10:45 |
Hej,
Jeg har et efterhånden gammelt setup med B&W 804 Matrix fronthøjtalere og HTM center. Min receiver er en Denon AVR 3805. Jeg er i bund og grund rimelig tilfreds med lyden, men mangler specielt HDMI funktionalitet i receiveren. Jeg tænker den skal udskiftes, så jeg kan drage fuld udnyttelse af HDMI audioreturn etc. Jeg bruger både systemet til musik, tv, bluray og streaming fra mediebokse (fra Nas). Hvis der SKAL prioriteres, så skal vægten nok lægges på film og tv oplevelsen. Har alle i dygtige folk et råd til, hvilken receiver jeg skal sigte efter ? Ps. Til de af jer som mener jeg mangler en subwoofer, så er det ikke rigtig muligt i den lejlighed jeg bor i...har problemer nok i forvejen med naboerne |
|
Ellegaard74
Bruger Oprettet: 05-December-2009 Sted: Dk Status: Offline Point: 140 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du er glad for Denon, så nup da sådan én igen i den prisklasse der passer til dit budget :)
|
|
Mvh.
Lars Samsung PS50C7705 PS 3 320 GB Yamaha RX-A 820 Front: System Audio Saxo 30 Center: SA Saxo 10 AV Bag: SA Saxo 8 Sub: SA Saxo 10 |
|
JesperOH
Funktioner
Tak(0)
|
Det virker på mig som om, at Denon er lidt bagefter deres konkurrenter i øjeblikket. I "gamle dage" var de ofte bedst i test i diverse priskategorier.
Desuden var den gamle receiver var i 10.000 kroners klassen. Som om Denon har et lille vakuum i den prisklasse pt....med mindre deres X4000 til 7.000 kroner er lige så god som konkurrenternes til 2-4.000 kroner mere. |
|
Therien
Guld medlem Oprettet: 11-September-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1366 |
Funktioner
Tak(0)
|
x4000eren er sat ned.. Kommer sgu nok snart en ny model.
|
|
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
|
|
Rasmus8D
Guld medlem Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
Funktioner
Tak(0)
|
Denon skifter modeller hurtigere end vi andre skifter underbukser ;)
Når det så er sagt - så det jo lidt religionskrig med de surround forstærkere for tiden... Men mener at kunne huske x4000 er den model der plejer at ligge nær de 10.000.. Altså vist nok på linie med din 3805? Men uanset hvad så skylder du dig at snuse til konkurrenterne, der er mange spændende muligheder... Hvis du dog kan lide lydprofilen i denon, så skal du nok holde dig fra Nad, Harman kardon og Yamaha, da de er lidt i den "anden ende"... |
|
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
|
ChrisB
Ny bruger Oprettet: 08-August-2011 Status: Offline Point: 16 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, X4000 kostede 9.999 da den kom ud for omkring et halvt år siden. Den blev sat ned lige før jul (fra 8.500 mener jeg), sikkert for at følge prisfald hos konkurrenterne. Jeg købte en selv, og det var et kæmpe lydmæssigt løft. Jeg opgraderede så også fra en Denon AVR2105, så helt sammenlignelig med din situation er det vist ikke, men jeg er super tilfreds :) Redigeret af ChrisB - 28-Januar-2014 kl. 08:00 |
|
JesperOH
Funktioner
Tak(0)
|
Rasmus8D: Når du siger Yamaha etc er i den anden "ende" kan du så præcisere dette lidt mere. Jeg formoder du mener klangbilledet. Som jeg lige husker det, så er Denon vist lidt lysere i lyden end nogle andre producenter. Tænker du på det samme?
Personligt kan jeg godt lide det, da jeg lægger meget vægt på mellemtonen og den nedre del af diskanten. Hvad angår film og tv, så er dialogen det vigtigste i min verden. Der skal naturligvis være balance i HELE klangbilledet :-) |
|
Rasmus8D
Guld medlem Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja det er klangssigt jeg mener... Hvis du ligger vægt på nedre diskant/mellemtone- så skal du bestemt give onkyo et lyt, synes den mestrer det ret godt... Stemmer står meget klart.. ;)
|
|
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
|
armani-thomas
Guld medlem Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Funktioner
Tak(0)
|
Syntes ikke man kan sige bestemte mærker har en bestemt klang. Jeg har haft 2 Pioneer receivere med under 1.5 års mellemrum der lød vidt forskelligt.
|
|
XTZ Divine 100.49 Aktiv delt/tri-amped. Rotel class D blokke. RMB-1565 (5x200W) til Diskant/Mellemtone (keramisk Thiel & Partner) og RB1572 (2X500W) til 4x10" Seas basser.
|
|
JesperOH
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for jeres input. Havde håbet i ville pege på 1-2 modeller som det "åbenlyse" valg. Jeg må ud og lytte på de forskellige kandidater...på den gode gamle måde :-)
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |