|
Intel NUC D54250WYK lydproblemer |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
Mads Sørensen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-August-2011 Sted: Denmark Status: Offline Point: 460 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 01-Marts-2014 kl. 14:20 |
||
Hejsa
Jeg har problemer med lyden på min NUC. Den viser i afspilningsenheder (lydindstillinger) at der kun understøttes 2 kanals lyd ![]() Jeg har prøvet alt muligt med forskellige drivere, forskellige kabler, koblet direkte i tv, koblet gennem mit surround, men jeg kan s**me ikke få den til at acceptere mere end 2 kanaler... Jeg har taget et par (dårlige) billeder så i kan se hvad jeg mener: ![]() ![]() ![]() Så længe windows-driveren ikke tillader mere end 2 kanaler, så kan jeg jo ikke gøre noget andre steder... Så jeg har prøvet med mange forskellige drivere, og har også oprettet en tråd på Intel Community, men det kunne være der var en herinde der havde en god idé
![]() Redigeret af Mads Sørensen - 01-Marts-2014 kl. 14:23 |
|||
![]() |
|||
SandSand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Valby Status: Offline Point: 525 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Jeg prøvede også at koble min til TV'et med HDMI, og så ville jeg tage lyden fra TV'et digitalt til recieveren. Det viser sig at de fleste TV ikke understøtter andet end stereo gennem HDMI stikket. Men du skulle jo gerne kunne spille sourround hvis du tilslutter nuc'en direkte til din reciever.
|
|||
![]() |
|||
Mads Sørensen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-August-2011 Sted: Denmark Status: Offline Point: 460 |
||
|
|||
![]() |
|||
||
Og hvad hedder din lydenhed (den der har med HDMI udgangen at gøre)
|
|||
![]() |
|||
SandSand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Valby Status: Offline Point: 525 |
||
Jeg har ærlig talt ikke haft åbnet for selve Realtek HD Audio Manager før nu. Men der er helt tomt inde i den. Jeg har bare været inde i audio devices, som jo bare er windows lydindstillinger, playback devices, og der kan jeg se at min reciever (Marantz SR7002) står som default device. Klikker jeg configure, kan jeg teste sourround lyd. Da jeg havde tilsluttet den til TV'et kunne jeg kun test stereolyd. Jeg har ikke prøvet at tilslutte noget til mini jack stikket.
|
|||
![]() |
|||
||
|
|||
![]() |
|||
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
||
Gætter på du kører Windows 8.1?
Gå i enhedshåndtering. Slet din grafik driver og slet din lyd driver. Genstart din NUC og kør Windows Update. Alt dette skal gøres mens den er tilsluttet med hdmi i din receiver. Der er et eller andet helt galt da der burde stå den også understøtter Dolby True HD, DTS HD og Dolby Digital Plus på dit billede 2. |
|||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|||
![]() |
|||
||
Jeg kører win7. Sådan ser det ud hos mig:
![]() ![]() Redigeret af SandSand - 02-Marts-2014 kl. 14:32 |
|||
![]() |
|||
||
|
|||
![]() |
|||
||
Hvilken NUC er det du har? Gider du at tage et billede af skærmen hvor man kan se hvilke driverfiler der bliver brugt til "Intel Display Audio". Jeg kommer først hjem igen i weekenden, så jeg håber du ved hvad det er jeg mener... Altså egenskaber for Intel Display Audio enheden -> egenskaber igen på fanebladet generelt -> vælg fanebladet driver -> vælg driverdetaljer Jeg behøver ikke at se hele listen, jeg vil bare gerne vide om du benytter driverfiler som ligger i Windows/system32...
|
|||
![]() |
|||
||
Havde du mulighed for at tage det sidste billede SandSand?
|
|||
![]() |
|||
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
||
Du misforstår med HD lyd, om din receiver understøtter det eller ej, så skal det stå derinde, ellers bruger du den forkerte driver.
Det vises derinde hvad din hdmi udgang har licens til, dvs understøtter. Hent de nyeste drivere her fra den 3/3 og prøv installationen som jeg siger. https://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?agr=Y&DwnldID=23378&lang=eng&OSVersion=Windows%208.1%2C%2064-bit*&DownloadType=Drivers |
|||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |