|
Sonos falder ud? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Jørgensen1 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 24 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-Marts-2014 kl. 18:24 |
Hej,
Håber der er nogle Sonos/Netværkseksperter herinde. Jeg har igennem de sidste 4mdr bøvlet med mit sonos. Både Tune-in radio samt Wimp falder ud. Jeg har løbende haft kontakt med Sonos Support via mail og fjernsupport. Jeg er iøvrigt meget imponerede over den service de yder, men fejlen er endnu ikke udbedret. Lige kort om min setup. Jeg har Stofanet og har frakoblet routerfunktionen på Stofa´s modem. Bruger en D-Link Dir655 til det trådløse. Derudover har jeg 1stk Play 1 samt 2stk Play 5 samt selvfølgelig en Bridge. Jeg har haft Sonos i 4år og det har indtil nu kørt upåklageligt. Min viden indenfor netværk er meget begrænset. Sonos er via fjernsupport kommet frem til at mit systems DNS konflikter med mit Stofamodems DNS. Iflg. Stofa er det ikke muligt at ændre DNS på deres modem og de siger, at det er nok, bare at frakoble routerfunktionen, hvilket er gjort. Findes der en venlig sjæl, som vil læse nedenstående mail fra Sonos og give mig et løsningsforslag til problemet? "Dear Kenny, The Sonos system bypasses the DNS configuration provided by your secondary router and takes the DNS from your main router/modem. I determined this by doing a trace from one of the players: traceroute to client.wimpmusic.com (152.90.230.175), 30 hops max, 40 byte packets 1 192.168.0.1 (192.168.0.1) 1.292 ms 1.122 ms 1.117 ms 2 10.3.255.254 (10.3.255.254) 10.129 ms 16.604 ms 16.492 ms 3 vlan434.core-kold-1.stofa.net (212.10.251.254) 9.194 ms 11.848 ms 22.368 ms Mayne the above doesn't tell you so much, but what I can see is that the player connects via your ISPs DNS servers - the DNS servers provided by your ISP is either slow or outdated hence why you experiencing drop outs. " |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nu skal jeg ærligt indrømme at jeg intet aner omkring Sonos produkter, men de netværksprodukter jeg arbejder med til dagligt laver ikke DNS opslag, når de har opnået forbindelse.
Så jeg kan ikke forestille mig at Sonos vil give udfald i en stream pga. et DNS opslag. Jeg kan forstå at Sonos kører trådløst. Så det første sted jeg ville kigge, er på kilder som kan forstyrre det trådløse netværk, da det ofte er her problemet skal findes. Bor du i lejligheds kompleks, hvor der kunne tænkes at være mange trådløse netværk?
|
|
![]() |
|
Jørgensen1 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 24 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tak for dit indlæg. Jeg har været igennem alt det her med trådløse kanaler 1/6/11 samt tjekket alt andet der kan have indflydelse på det trådløse net. Som jeg forstår det, skaber Sonos sit eget "net". Jeg bor i et ganske almindeligt villahus saa ikke nogen opgang med mange trådløse net.
|
|
![]() |
|
Bitnissen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 117 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Helt enig med Cyberguruen!
Hvis DNS-fejlede skulle du slet ikke kunne få fat i Wimp eller lign. Hvordan spiller det med lokal musik, fra computer/nas? Du kan i Sonos-config advanced settings ændre, hvilken WiFi-kanal der benyttes. Prøv at ændre denne. Der har også været problemer med Sonos's flade netværkskabler. Prøv med et alm. netværkskabel. Og prøv at sætte netværkskabel direkte til din Play (evt ved at flytte den hen til din bridge, og snup kablet herfra) Ligeså fedt, som Sonos er når det bare virker, ligeså frustrerende er disse fejl! Min bror havde også bøvl i en periode, men når han skiftede Bridge ud med en Play5, som virkede alt i huset, men med en bridge virkede det bare ikke (vi prøvede 3 forskellige bridges!). Men efter nogle måneder prøvede vi igen, og så spillede alt fint, med bridge ?!?!? Jeg kan ikke huske om der har været en firmware opdatering i mellemtiden, men det håber jeg! |
|
![]() |
|
Jørgensen1 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 24 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er forbundet med et almindeligt Cat5 netværkskabel. Jeg har i samarbejde med Sonos fundet de rigtige trådløse kanaler på både Sonos & Trådløs router. Det med DNSén har jeg fra Sonos Support, så jeg håber og tror at de ved lidt om det. Rigtig svært for mig at forstå når jeg som udgangspunkt er totalt newbie på området. Det skal satme bare virke, som du selv siger, er det mega frustrerende når det ikke gør. |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7228 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Måske din router ikke er god til sonos.
Har selv haft en dir655 sammen med sonos og det virkede ikke særligt godt. Her var det strømforsygningen til dir655 som var blevet skidt, en kendt fejl desværre. Skiftede til en netgear router og har siden kørt næsten fejlfrit dog med de kendte DR problemer som der også er tråde om. |
|
![]() |
|
Jørgensen1 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 24 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej Hansie, Det er også en mulighed, men alt mit andet trådløse fungerer jo problemfrit og jeg har brugt denne Router til Sonos i 5år uden problemer. Hvordan vil jeg mærke det hvis strømforsyningen er defekt og hvordan tester jeg det?
|
|
![]() |
|
Bitnissen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 117 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Min router er en DIR-655, og det har kørt fint i de små 3 år, jeg har haft Sonos. Routeren er et par år ældre endnu.
Bag routeren er et TDC-modem (Motorala) Min DIR-655 er DHCP-server, dvs den giver alle mine enheder en IP-adresse, og fortæller dem hvilken DNS-server, de skal bruge. Jeg har så sat min DIR-655 til at bruge OpenDNS, og fulgte deres vejledning. Det vil sige at alle mine computere m.m. bruger OpenDNS (istedet for TDC). Det giver nogle fordele med nogle sider, som ellers er spærret af TDC... Men som nævnt bruges DNS kun til at finder en ip-adresse, derefter husker enhederne adressen i et stykke tid, og bruger ikke DNS. Dvs. DNS kan højst gøre at du ikke får forbindelse, eller det tager 0,5 sek. ekstra... /Tommy
|
|
![]() |
|
Grung ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-Maj-2006 Status: Offline Point: 284 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har elv for nylig skiftet en dir-655 ud fordi den lavede ged med mit Sonos.
Den har kørt upåklageligt i et par år, men begyndte pludseligt at lave underlige ting, så jeg fik udfald og mistede kontakten til enhederne. Som regel kunne de fixes ved at genstarte router og sonos enheder, men det holder jo ikke i længden. Har nu købt en Asus AC66 og det har kørt siden da. |
|
![]() |
|
Jørgensen1 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 24 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er ikke helt klar over hvad betegnelsen DHCP dækker men dit setup er jo lidt det samme som mit. Sonos Support har også sat min Dir-655 op til Opel DNS: 208.67.222.222 208.67.220.220 Kan der være en defekt i routeren eller er det normalt et spørgsmål om nogle indstillinger. Som sagt saa har jeg jo ik problemer med mit trådløse net ellers.
|
|
![]() |
|
Jørgensen1 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 24 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Havde du også udfald på Tune-In og diverse musiktjenester? Det sjove er, at mit er periodisk. Jeg kan sagtens bruge systemet en hel dag uden problemer, men næste dag, kan der være adskillige udfald.
|
|
![]() |
|
dynrambo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2010 Status: Offline Point: 115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har oplevet problemer med mit Sonos - samt min NAS. Der var udfald på Sonos og nogle gange kunne min computer ikke finde NAS'en (Qnap) på netværket. Ofte kunne jeg løse problemet ved at genstarte modemet/routeren.
Jeg har internet gennem TDC, og har ringet til dem utallige gange - indtil jeg en dag kom igennem til en supporter, der rent faktisk vidste noget om modem og netværk (det lød som om at de andre bare sad og læste op fra en FAQ guide). Han fortalte mig, at grunden til at Sonos osv. faldt ud, var at iPads(!?) og iPhone kunne "forvirre" routeren/modemet. Han havde oplevet at det ligefrem havde resulteret i at modem/routere havde genstartet af sig selv osv. Løsningen var at slå en eller anden funktion fra på modemet - han kunne gøre det remote, og siden har forbindelsen været klippe stabil. Jeg ved desværre ikke hvad det var han gjorde, men hvis du har Apple-produkter i hjemmet, så kan det meget vel have været dem som var skyld i dine problemer. Beklager jeg ikke kan huske den eksakte betegnelse, men han slyngede det bare ud, slog noget fra remote, og så var det fixet. Hvis du googler lidt rundt på din router og Apple, så kan du sikkert finde den funktion der skal slås fra. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |