|
Hi-End høretelefoner på iPhone? |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
Jimmbo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2007 Sted: Risskov.. Status: Offline Point: 1966 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-April-2014 kl. 21:35 |
|
Hej!
Jeg har pt. nogle Ultrasone HFI-780 jeg egentlig synes spiller super godt. Men når man har noget godt, kunne det være sjovt at få noget rigtig godt. Jeg har derfor kigget lidt på nettet, og så en test af B&W P7 og de skulle være ret imponerende.. Men nu afspiller jeg alt musik fra en iPhone, så jeg har overvejet om jeg overhovedet ville kunne høre forskel på lyden. Er iPhonen god nok til at kunne afvikle en lydkvalitet hvor B&W'erne kommer til deres rette? Eller skal man have en "rigtig" HI-FI forstærker til høretelefonerne, for at kunne udnytte dem korrekt? |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ved ikke hvor high end mine Sennheiser RS170 er, men lyden fra iPhone får et betydeligt løft ift mine earpods. Spiller jeg den samme musik via CD og anlæg, lyder det endnu bedre.
Jeg ved at Hother har anskaffet et par P7 til både on the go, og til hjemmebrug. Så helt skævt kan det ikke være. |
||
![]() |
||
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
|
Prøv evt at spørge ovre på hoved-fi.dk, Der er nok nogle af dem i Danmark som ved mest om hovedtelefoner, og alt relateret til det.
|
||
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
||
![]() |
||
Jimmbo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2007 Sted: Risskov.. Status: Offline Point: 1966 |
|
Det var egentlig også udledt af Hothers indlæg i P7 tråden, at jeg kom på mit spørgsmål ![]()
Tak! ![]() Jeg prøver at spørge der inde så. |
||
![]() |
||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
|
Iphone er ikke god nok til at få det optimale ud af et par highend hovedtelefoner . D/A konverteringen i smartphones er ganske enkelt ikke på highend niveau . Men hvis du lagrer/streamer din musik i FLAC og bruger nogle af nævnte hovedtelefoner, - så vil det helt sikker give lyden et løft .
|
||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
||
![]() |
||
|
Hvor streamer man lyd i FLAC? Hverken YouMusic eller Spotify har FLAC kvalitet, hvad jeg ved af. Jeg ved dog ikke om Wimp har det Kan må få nogle transportable musikafspillere, som er bedre end iPhone til at afvikle lyd? |
||
![]() |
||
Jever ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-April-2004 Sted: Karise Status: Offline Point: 975 |
|
Wimp tilbyder lossless stream.
|
||
![]() |
||
|
Det vidste jeg ikke. Tak! ![]() Men jeg må indrømme at 199 kr. om måneden, måske lige er i overkanten for en streaming tjeneste. Men tak alligevel. |
||
![]() |
||
Sbht ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 507 |
|
Jeg har lige købt et par Sennheiser momentum over ear, kiggede på lille broren men synes den var lige lille nok til mine øre, så lavede sælgeren et tilbud jeg ikke kunne sige nej tak til :-)
Det er virkelige lækker høretelefoner og med fjernbetjening til iPhone på ledningen, så kan varmt anbefales :-) ![]() Redigeret af Sbht - 14-April-2014 kl. 08:23 |
||
![]() |
||
Jever ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-April-2004 Sted: Karise Status: Offline Point: 975 |
|
Jeg er også nået frem til samme konklusion. Jeg syntes det er prissat for højt, men mon ikke det med tid vil falde til et mere "acceptablet" niveau.
|
||
![]() |
||
bbond ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 410 |
|
Selvfølgelig kan Iphone leverer lossless musik ![]() ![]() Bond
![]() |
||
![]() |
||
|
Jeg har også 32 GB ![]() Men er iPhones god nok til at håndtere FLAC/ALAC, at man vil kunne udnytte kvalitets høretelefoner? |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |