recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hi-End høretelefoner på iPhone?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hi-End høretelefoner på iPhone?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-August-2007
Sted: Risskov..
Status: Offline
Point: 1966
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hi-End høretelefoner på iPhone?
    Sendt: 12-April-2014 kl. 21:35
Hej!
Jeg har pt. nogle Ultrasone HFI-780 jeg egentlig synes spiller super godt. Men når man har noget godt, kunne det være sjovt at få noget rigtig godt. Jeg har derfor kigget lidt på nettet, og så en test af B&W P7 og de skulle være ret imponerende..

Men nu afspiller jeg alt musik fra en iPhone, så jeg har overvejet om jeg overhovedet ville kunne høre forskel på lyden. Er iPhonen god nok til at kunne afvikle en lydkvalitet hvor B&W'erne kommer til deres rette? Eller skal man have en "rigtig" HI-FI forstærker til høretelefonerne, for at kunne udnytte dem korrekt?

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2014 kl. 22:17
Ved ikke hvor high end mine Sennheiser RS170 er, men lyden fra iPhone får et betydeligt løft ift mine earpods. Spiller jeg den samme musik via CD og anlæg, lyder det endnu bedre.

Jeg ved at Hother har anskaffet et par P7 til både on the go, og til hjemmebrug. Så helt skævt kan det ikke være.
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2014 kl. 23:03
Prøv evt at spørge ovre på hoved-fi.dk, Der er nok nogle af dem i Danmark som ved mest om hovedtelefoner, og alt relateret til det.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2014 kl. 23:06
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ved ikke hvor high end mine Sennheiser RS170 er, men lyden fra iPhone får et betydeligt løft ift mine earpods. Spiller jeg den samme musik via CD og anlæg, lyder det endnu bedre.

Jeg ved at Hother har anskaffet et par P7 til både on the go, og til hjemmebrug. Så helt skævt kan det ikke være.

Det var egentlig også udledt af Hothers indlæg i P7 tråden, at jeg kom på mit spørgsmål Smile

Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Prøv evt at spørge ovre på hoved-fi.dk, Der er nok nogle af dem i Danmark som ved mest om hovedtelefoner, og alt relateret til det.

Tak! Smile

Jeg prøver at spørge der inde så.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2014 kl. 21:15
Iphone er ikke god nok til at få det optimale ud af et par highend hovedtelefoner . D/A konverteringen i smartphones er ganske enkelt ikke på highend niveau . Men hvis du lagrer/streamer din musik i FLAC og bruger nogle af nævnte hovedtelefoner, - så vil det helt sikker give lyden et løft .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2014 kl. 21:38
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Iphone er ikke god nok til at få det optimale ud af et par highend hovedtelefoner . D/A konverteringen i smartphones er ganske enkelt ikke på highend niveau . Men hvis du lagrer/streamer din musik i FLAC og bruger nogle af nævnte hovedtelefoner, - så vil det helt sikker give lyden et løft .

Hvor streamer man lyd i FLAC? Hverken YouMusic eller Spotify har FLAC kvalitet, hvad jeg ved af. Jeg ved dog ikke om Wimp har det

Kan må få nogle transportable musikafspillere, som er bedre end iPhone til at afvikle lyd?
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Point: 975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2014 kl. 22:14
Wimp tilbyder lossless stream.
Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2014 kl. 07:27
Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Det vidste jeg ikke. Tak! Thumbs Up

Men jeg må indrømme at 199 kr. om måneden, måske lige er i overkanten for en streaming tjeneste. Men tak alligevel.
Til top
Sbht Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-September-2009
Sted: Denmark
Point: 507
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sbht Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2014 kl. 08:11
Jeg har lige købt et par Sennheiser momentum over ear, kiggede på lille broren men synes den var lige lille nok til mine øre, så lavede sælgeren et tilbud jeg ikke kunne sige nej tak til :-)

Det er virkelige lækker høretelefoner og med fjernbetjening til iPhone på ledningen, så kan varmt anbefales :-)

Redigeret af Sbht - 14-April-2014 kl. 08:23
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Point: 975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2014 kl. 08:35
Oprindeligt skrevet af Jimmbo Jimmbo skrev:

Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Det vidste jeg ikke. Tak! Thumbs Up

Men jeg må indrømme at 199 kr. om måneden, måske lige er i overkanten for en streaming tjeneste. Men tak alligevel.

Jeg er også nået frem til samme konklusion.
Jeg syntes det er prissat for højt, men mon ikke det med tid vil falde til et mere "acceptablet" niveau.
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Point: 410
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2014 kl. 19:04

Selvfølgelig kan Iphone leverer lossless musik Big smile  bare slå "auto compression" fra Wink men har du "kun" en 16GB bliver der ikke plads til megen musik, he, he...

Bond Cool
Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2014 kl. 19:06
Oprindeligt skrevet af bbond bbond skrev:

Selvfølgelig kan Iphone leverer lossless musik Big smile  bare slå "auto compression" fra Wink men har du "kun" en 16GB bliver der ikke plads til megen musik, he, he...

Bond Cool

Jeg har også 32 GB Approve

Men er iPhones god nok til at håndtere FLAC/ALAC, at man vil kunne udnytte kvalitets høretelefoner?
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu