|
Vurdering af lyd setup |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Eskeman ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 28-Oktober-2007 Status: Offline Point: 47 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-Maj-2014 kl. 20:04 |
|
Hej recordere.dk
Jeg er ved at skulle opgradere mit lydsystem til noget bedre. Kører i dag Bose Acoustimass 16 i 5.1 surround, men har nu plads til at få bedre og større højtalere. Jeg har følgende 7.1 setup i tankerne: Receiver: Pioneer VSX-1018AH (genbrug fra gammelt setup) Fronter: B&W 683 S2 Center: B&W HTM62 S2 Subwoofer: B&W ASW610 Bagkanaler: Bose satelitter (genbrug fra gammelt setup) Jeg er lidt begrænset af valget af center + sub, da de skal kunne passe i nyt hifi møbel fra Mistral. Endvidere vælger jeg at genbruge mine Bose satelitter til bagkanaler pga. økonomi og pga. jeg ikke har kunne finde et alternativ, da de skal hænge i loftet og vinkles ned mod sofaen (sofaen står op ad bagvæggen, hvor højtalerne også skal hænge). Jeg tænker, at som bagkanaler kan de sikkert være (mere) end fine, eller? Hvad er vurderingen af dette setup?
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
B&W højttalere kan være forfærdeligt grimme overfor de forstærkere de sluttes til. Eller sagt på en anden måde: Er din forstærker ikke kraftig nok, er 5.500 kroner per højttaler sådan lidt spild af penge, da de ikke kommer til at yde optimalt.
Klaus |
||
![]() |
||
Eskeman ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 28-Oktober-2007 Status: Offline Point: 47 |
|
Enig, men er min receiver kraftig nok i det her tilfælde?
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
|
I mine øjne?
Nej Klaus |
||
![]() |
||
|
Ok, hvad vil du anbefale af receiver til setupet så?
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Ikke optimalt! Meeen 2x 130 watt skal nu nok kunne gi lyd i de B&W højttalere
|
||
![]() |
||
|
Receiveren yder 7x150 w i 6 ohm.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Nah det gør den altså ikke hvis du nærlæser specs står der 2x 130 watt
|
||
![]() |
||
|
2x 130W, mnjaaaa, eller sådan noget...... Eller 2x 110W efter den målemetode jeg foretrækker, men kun med to kanaler i drift. Ikke noget omkring hvordan de klarer sig ved skæve fasevinkler. Hvis strømforsyningen kun kan trække de 340 watt fra nettet der er opgivet i specifikationerne, så bliver det ihvertfald ikke til 7 x ret meget effekt til hver kanal. Klaus |
||
![]() |
||
|
Ikke i denne verden...... Klaus |
||
![]() |
||
|
Power consumption er 410 w 2x 130 watt er opgivet ved to kanaler i drift. Lyder meget sandsynligt. Min egen SC-LX83 klarer 2x 165 watt ved to kanaler Redigeret af Kampus - 11-Maj-2014 kl. 21:53 |
||
![]() |
||
|
Lx83 er en helt anden liga......
Klaus |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |