recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ir signal til skjult udstyr
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ir signal til skjult udstyr

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
BP-Champ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Januar-2014
Sted: Herning, DK
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BP-Champ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: ir signal til skjult udstyr
    Sendt: 07-Juni-2014 kl. 12:24
hej, ved ikke om man må stille spørgsmål i denne gruppe, eller kun vise sit grej frem, ellers må i jo irettesætte mig.

Jeg er ved at bygge lidt om i AV setup´et og en halvvæg, som også skal laves om, og i den forbindelse skal alt til tv, højttalere mv, ind i væggen, og alt udstyr skal gemmes væk under en trappe på den anden side at væggen, men jeg er gået lidt i stå, med hensyn til IR signalet til udstyret, jeg kan ikke finde ud af hvad jeg skal vælge, om det skal være en simpel ir-forlænger billig boks, eller en universal fjernbetjening, som Logitech harmony ultimate, eller noget helt tredje, jeg har overvejet den billige ir-forlænger, hvor modtageren jo godt ville kunne bygges ind i en forfradåse i væggen, og komme til at se rimelig pæn ud, (hvis jeg gemmer den lidt mellem tv og center ht) men hvad bruger i ? hvad kan anbefales, eller hvad skal jeg holde mig langt fra ? alle inputs er velkomne.

Mvh Brian
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2014 kl. 15:04
Jeg bruger selv en billig ir forlænger (fulgt med et tvmøbel) se løsningen i min egen hjemmebiotråd :-)

Det funker hver gang men jeg har overvejet mere nørdede løsninger :-)

Mvh BS
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BP-Champ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2014 kl. 15:21
fortæl om den nørdede løsning ????
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2014 kl. 15:21
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2014 kl. 15:26
Den nørdede løsning indholdt enten iRule eller en android baseret frontend via wifi til eventghost og så ip/rs232 baseret kontrol af enhederne. Jeg kontrollerer i dag allerede enhederne via EG og IP/RS232 men bruger bare en Logitech One til frontend.

MVH BS
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BP-Champ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2014 kl. 15:58
Mifti -> lige denne har jeg faktisk kikket på..
Bschmidt -> set faktisk spændende ud med iRule... har også kikket på en brugt Logitech one, men kan ikke helt finde ud af, om den kan gå på trådløs netværk, og (via en ekstra boks) styre gemte enheder via IR, ved du det?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2014 kl. 16:00
One kan kun IR. Jeg bruger en usb irmodtager til at oversætte (via EG) til andet.

Mvh BS
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2014 kl. 16:22
Der findes flere gode løsninger.

Selv er jeg bruger af Logitech smart remote.     Har kan alt gemmes væk og man skal ikke pege på udstyr med remoten.

Men hvad ønsker du at bruge af kr på løsningen ?
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BP-Champ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2014 kl. 16:25
Prisen er ikke det alt afgørende, dog indenfor rimeligheden, det skal være funktionelt og, og rimeligvis fremtidssikret, jeg er dog faldet lidt for irule nu, da det samtidigt giver mig andre muligheder, men en logtech ultimate kunne også stadig være interessant...
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19746
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2014 kl. 17:00
Min løsning indbefatter en Lintronic boks, en b&o modtager og en beo4 fjernbetjening.........

For mig er det den ultimative løsning.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BP-Champ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2014 kl. 19:11
Nogle der ved om irule forhandles i dk? Ifølge producentens hjemmeside, skulle der være en, men der kan jeg ikke finde noget i webshoppen...
Til top
renep Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Marts-2008
Sted: Vestsjælland
Point: 230
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér renep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2014 kl. 09:22
Nu du er i markedet for en Remote-app bør du også kigge på Roomie.
Jeg har selv både iRule og Roomie, og blev som dig i første omgang imponeret over iRule, men blev rimeligt træt af at bygge mine 10 fjernbetjeninger i forskellige formater til forskellige devices osv.
Jeg prøvede så Roomie, og selvom grafikken for fjernbetjeningerne er mere simpel, så virker det nærmest "out of the box". Kun Stofa Zaptor måtte jeg indlæse koderne for selv, men det har de måske rettet siden.
Du kan bruge samme iTach hardware til begge, så det er bare at teste løs.
Jeg købte min iTach boks hos http://globalcache.co.uk, ok pris og hurtig levering.
PS: Jeg ved ikke med iRule, men Roomie scanner også automatisk netværket for andre automation-produkter, så her har den også automatisk oprettet styring for Philips lamperne og min MiCasaVerde, så jeg kan styre lys, varme, lærred ... you name it ... fra samme brugerflade.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu