|
Intet internet |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
Bruger udmeldt 45 ![]() -- ![]() Oprettet: 05-Februar-2010 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-Juni-2014 kl. 23:22 |
||
Hej alle medlemmer
Jeg har et lille problem med mit internet. Jeg har pt en TP-Link TL-WDR4900 router som jeg selv skulle mene er ret kraftig. Denne er placeret i stuen i et tvmøbel sådan meget centralt i lejligheden. Problemet opstår når jeg bevæger mig ind i soveværelset (godt 5 meter væk), så er der næsten intet eller meget lidt signal. Signalet skal igennem 2 letbetonvægge for at komme derind hvilket jeg ikke mener burde kunne stoppe signalet, eller hvad? så snart jeg forlader min lejlighed kan jeg dog godt 20 meter i den modsatte retning af mit soveværelse, stadig have signal til min egen router fra telefonen. Jeg har desværre af kosmetiske årsager ikke mulighed for at replacere routeren, hvordan kan jeg løse problemet så jeg får internet overalt?
|
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Når du ikke vil placere den som det ellers anbefales, så ved jeg ikke hvad du skal gøre, så nytter det jo heller ikke med f.eks en repeater. Der er måske en ting der kan gøres, en extern antenne om det er muligt på Routeren. Ellers må den have en anden placering. |
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 17 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-September-2013 Status: Offline Point: 302 |
||
Bruger du 2,4 eller 5G ?
|
|||
![]() |
|||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
||
Prøv at hente et program som inSSIDer.
Det måler hvilken kanaler(frekvenser) der er i brug til Wifi.
Du skriver at du bor i lejlighed og det kan være at naboen bruger samme kanal som dig.
|
|||
![]() |
|||
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
||
Beton absorberer signalet, så jo - det kan sagtens stoppe det.
Hvis kosmetikken har højere prioritet end placeringen af den trådløse router, så beder du selv om problemer :) Prøv, som der skrives, at leder efter en app til din telefon, som kan vise dig signalstyrke på de forskellige trådløse kanaler i din lejlighed, og få sat din router på den kanal der er mindst "trafik" på, eller finde "auto"-funktionen, som selv indstiller kanalen (det har de fleste routere). |
|||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19801 |
||
Dybest set, er vel ikke internet du har problemer med, men dit lokalnet? Analyser på dit trådløse netværk, og flyt evt din router. Vil du ikke flytte den, så må du leve med det du har, hvis ikke det hjælper at skifte kanal. Klaus |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 17 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-September-2013 Status: Offline Point: 302 |
||
Arh Come on ![]()
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 45 ![]() -- ![]() Oprettet: 05-Februar-2010 Status: Offline Point: 0 |
||
Jeg kører 2,4 GHz og 5 GHz
Routeren er kalibreret så den kører på anden kanal end mine naboer :) Jamen kan 2 10 cm betonvægge virkelig tage så meget signal at jeg intet har? Hvad er en optimal placering af min router hvis jeg må spørger? |
|||
![]() |
|||
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
||
Optimal placering = Udenfor dit TV-møbel.
Sammen med dit TV-møbel, som vel også dæmper signalet, så gør det det jo ikke bedre, når det derudover skal kæmpe sig vej gennem to vægge... Redigeret af turbo2 - 22-Juni-2014 kl. 09:29 |
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
||
En god placering vil være højt og frit, brug en Wi-Fi analyser og find det sted hvor der er bedst dækning. Jeg har min højt på en væg og et sted hvor den skal igennem så få vægge som muligt. Der er signal nok til et pænt stykke uden for lejligheden. |
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1845 |
||
Og på højkant
Redigeret af Pony65 - 22-Juni-2014 kl. 10:51 |
|||
![]() |
|||
||
Ja selvfølgelig, det står jo i anvisningen at den skal. |
|||
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |