|
del lyden i huset |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
emilc ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 25-August-2014 Status: Offline Point: 36 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-August-2014 kl. 21:16 |
Hej alle,
emnet har været oppe en del gange, men det kunne være er at der var kommet noget ny siden sidst. jeg har lige købt hus og havde tænkt mig at dele huset oppe i zoner til musik afspilning. men hvordan gøre man det lige, da jeg ikke vil ha' nogle "synlige' højtaler/enheder. så derfor havde jeg tænkt mig at installer loft højtaler i hvert "zone" hvor hver zone kunne afspille hvert sit musik og når der holdes komsammen at man så kunne slå det sammen. ved sonos og bluesound har nogle 'streamer' hvor man kan tilslutte aktive højtaler, det lyder for dyrt hvis jeg bar skal have 3 zoner, så tænkte om der fandtes noget billigere eller en enhed der kan det jeg søger. ps lyden skal sendes trådløs fra smartphone eller tablet..
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
samsung har noget all-cast. Men generelt ordentlig kvalitet koster. Og billig trådløs er stort set lig crappy lyd.
Hvis du skal bygge højttalere ind i loftet kræver det jo en eller anden form for forstærker. så er det måske i virkeligheden bare nemmere med en forstærker der understøtter flere zoner, men du kommer bare ikke uden om kabeltrækningen mellem forstærker og loftsenheder. Nogle af dem understøtter både dlna og airplay, og så er du sådan set rimeligt godt kørende. Men penge vil de altså koste! |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7228 |
Tror Sonos bliver den billigeste løsning til dine ønsker..
Hvad er dit budget til 3 zone lyd ? |
|
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2127 |
Jeg har hørt at man kan få en Raspberry Pi til at køre Airplay, så er det kun højtalerne der mangler ;-)
Spørg dog ikke hvordan, jeg kender ikke yderligere til det. |
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7228 |
Pi bliver heller ikke billigt.
Der skal jo både forstærker og højttalere til lige som andre løsninger |
|
![]() |
|
SosFarum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Juli-2007 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 1023 |
Sonos amp med indbygningshøjtalere.
|
|
![]() |
|
kenneth85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 974 |
Jeg ville også gå efter en Sonos Connect:AMP løsning.
Det er en sonos enhed hvor der er indbygget forstærker som så kan bruges med alle passive højttalere (I teorien) færstærkeren er på 55W mener jeg? |
|
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
|
![]() |
|
emilc ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 25-August-2014 Status: Offline Point: 36 |
du kender vel ikke en eller flere forstærker som understøtter zoner, kabel træk er ikke et problem, da jeg alligevel skal til at opdater el samt netværks kablerne.
|
|
![]() |
|
jeg har pt ingen budget, da jeg stadig er i start fasen hvor jeg igang med at regne på hvad det vil koste og hvad der er på market. men hvis vi tager udgangspunktet i sonos så er jeg oppe og ramme 12k kun for 3 zoner, men ellers kunne man jo bar starte med en eller to zoner. ved du om man kan køre separat samt slå zonerne sammen når der behov for det (self. uden forsinkelse )
|
|
![]() |
|
man kan indstiller et modul hvis den vel og mærket køre xmbc, (har det på min htpc), men oplever udfald i ny og næ.
|
|
![]() |
|
ved i om bose eller et andet mærke har en mixer/forstærker som kan det. for så ville det da helt klar være en mulighed at man så bar træk alle kablerne et sted isted for at have flere moduler stående
|
|
![]() |
|
u2pia ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2010 Sted: Slagelse, DK Status: Offline Point: 340 |
Receivere med flere zoner fungerer ikke ordentligt i praksis, og skal det være 3 zoner, der skal kunne spille hver sin kilde, så dur det slet ikke, og det bliver også hurtigt rigtig dyrt.
Jeg vil anbefale Sonos Connect Amp + højtalere. Hvis du går efter indbygningshøjtalere, så træk kabler til et centralt sted, og placér dine Sonos der. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |