recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV til internet og harddisk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV til internet og harddisk

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Per Jørgensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Oktober-2014
Sted: Holbæk
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TV til internet og harddisk
    Sendt: 03-Oktober-2014 kl. 09:21
Undskylder hvis emnet har været oppe, men jeg kan ikke finde specifikt om mine spørgsmål.

Pt. har jeg et gammelt billedrørs tv - en Strong digitalboks med en harddisk tilsluttet denne boks og antenne på taget.
Ser kun gratis kanaler fra DR (free to air) og den éneste "pakke" jeg har, er min kone.

Jeg kunne godt tænke mig et tv, således at, jeg kan trække et kabel fra min router til dette nye tv og altså se tv via min internetforbindelse, men jeg ville også gerne kunne optage tv udsendelser på harddisk.
Det bedste ville være at, tv´et havde 2 tunere, således at, jeg kan se eller optage ét program på den éne tunerdel og gøre det samme, på den anden.
Jeg er klar over at, jeg nok skal sætte min hastighed på min netforbindelse op, men det er intet problem. Har pt. 10/1.

Findes dette tv?
Hvad skal jeg lede efter?
Kan det overhovedet lade sig gøre?

På forhånd tak
Vh Per
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2014 kl. 10:45
Hvad tv udbyder vil du have, så du kan se tv via din internetforbindelse?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2014 kl. 12:43
Klaus. Jeg ønsker IKKE nogen udbyder, men var interesseret i om jeg kan købe et tv - sætte det via et kabel i min router og så se tv fra nettet. Fuldstændig som man i dag gør det på pc og lign.

Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2009
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2014 kl. 12:57
Jeg vil da gå ud fra at man bare kan købe et smart tv og så sætte det til din router - men du må regne med at det ikke kan det samme som fra en PC - nogen smart tv kan mere end andre. Det man kan gøre er at bare købe en android box/stick og lægge xbmc på og tilslut det til tv så har du et godt smart tv

Redigeret af Niller55 - 03-Oktober-2014 kl. 13:02
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2014 kl. 16:38
Jeg agter ikke at bruge tv´et som en slags pc. Det skal bare bruges som - øhh tv. Wink
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2014 kl. 16:59

Ja, og det kan man med Smart TV, de har Apps til f.eks Netflix, Viaplay, You See, Headweb, SF og andre Streaming tjenester, hvor man så kan vælge en eller flere af disse som tillæg til de kanaler man kan modtage på sin antenne.
Derudover har en del af de nye TVer 2 Tunere, så der netop kan optages en udsendelse samtidig med at der ses en anden.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10582
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2014 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Derudover har en del af de nye TVer 2 Tunere, så der netop kan optages en udsendelse samtidig med at der ses en anden.

Jeg tror ikke der er nogen TV der kan optage fra internettet.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2014 kl. 17:09

Det har jeg på intet tidspunkt skrevet. Der er skrevet optage fra Tunere, det har jo intet at gøre med Web TV/tjenester.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2014 kl. 17:42
Oprindeligt skrevet af Per Jørgensen Per Jørgensen skrev:

Klaus. Jeg ønsker IKKE nogen udbyder

Hvis du vil fortsætte med kun at se DR, så mit bedste råd til dig at fortsætte med din antenne. Altid tv i fuld kvalitet, ingen "hovsa" med software, ingen begrænsninger i udbuddet, mulighed for at optage og gemme.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2014 kl. 17:45
Jeg er egentlig bare interesseret i de gratiskanaler som DR tv har. Netflix og lign. er uden betydning.

Måske man ikke kan købe et setup og tv der passer til mit brug.    
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2014 kl. 17:52

Hvis du kun har interesse i DR kanalerne, og ikke Streaming, så skal du bare have et TV uden Smart funktion og med 2 Tunere. Dog har det 2 Tunere, så fås det næppe uden Smart.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2014 kl. 17:56
Klaus, det er nok også løsningen, men en faldskærm øhh fladskærm (ordblid) må jeg jo nok købe.
Ja, det ville måske være en god idé med et tv med 2 tuner. Det vil jeg studere lidt nærmere.   

Redigeret af Per Jørgensen - 03-Oktober-2014 kl. 17:58
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu