recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netflix  - ingen titler i SuperHD mere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Netflix - ingen titler i SuperHD mere

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Netflix - ingen titler i SuperHD mere
    Sendt: 13-November-2014 kl. 17:26
Har lige opdaget at alle titlerne som før var i SuperHD nu kun vises som HD i oversigten - dvs har nu max 720p mod før 1080p

Har aldrig oplevet dette før. Der er ikke ændret på bredbåndforbindelsen som er på 15Mbit/s download (Fullrate)

Spørgsmålet er om det er Fullrate, der pludselig ikke længere tillader SuperHD eller om problemet ligger hos Netflix .

Nogen idéer ?
Til top
speedy5580 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Marts-2013
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér speedy5580 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2014 kl. 18:08
Har du tjekket indstillingerne på din netflix konto
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2014 kl. 18:11
Hej , jeg har heller ikke " super HD " mere. Men mener at Netflix har lavet det om så det blot hedder HD nu , er det forkert . Jeg har heller ikke ændret noget.
MVH
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2014 kl. 18:15
Oprindeligt skrevet af speedy5580 speedy5580 skrev:

Har du tjekket indstillingerne på din netflix konto

Ja det gjorde jeg og det eneste jeg umiddelbart kunne se kan have noget med det at gøre var 'streamingkvalitet' som stod til 'Auto' - satte den til højeste kvalitet. Men det ændrede ikke noget.

Mener heller ikke det skulle have noget at gøre med om titlerne bliver vist med 'SuperHD' eller 'HD' logoet .

Læste engang noget om at ens ISP skulle være medlem af netflix Open Connect , så måske har Fullrate meldt sig ud af dette.

Tænkte på om andre med Fullrate har fået samme problem ??

Har haft Netflix i mindst et år og har altid haft SuperHD.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2014 kl. 18:45
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hej , jeg har heller ikke " super HD " mere. Men mener at Netflix har lavet det om så det blot hedder HD nu , er det forkert . Jeg har heller ikke ændret noget.
MVH

Nej, [HD] giver kun max 720p mens [SuperHD] giver 1080p

Har lige checket at jeg nu højst opnår 720p ,hvor jeg før altid fik 1080p.

Mener at ændringen må være sket i dag.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4074
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2014 kl. 19:02
Der står stadig superhd her på win 8 app hos mig
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2013
Point: 2437
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2014 kl. 19:09
Men fx Particle Feber er i 1080 og benævnes som HD. Og 4 k sendes stadig i 4K.
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2014 kl. 19:19
OK.
På min WIN 8 app står der også her 'SuperHD, men både på mit TV og WD tv Live boksen vises nu kun [HD] logoet. Har dog igen prøvet at streame en film med [HD] logo som godt nok viser 1080 SD - så det kan måske godt tænkes at Netflix har droppet SuperHD betegnelsen ??
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2014 kl. 19:19
Hej , har lige været inde og se på min konto , under " afspilningsindstillinger. Her står min til "høj" bedste kvalitet , 3GB pr time for HD , 7GB for UHD , kan altså ikke vælge bedre kvalitet.
MVH
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2014 kl. 19:22
Der har jo været kritik fra Dansk Elektronikbrance af benævnelsen super hd,

MEN vigtigst af alt: kvaliteten er ikke nedsat

Se her

http://ing.dk/artikel/dansk-elektronikbranche-netflix-snyder-kunderne-med-super-hd-136737

Redigeret af bentpetersson - 13-November-2014 kl. 19:25
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2014 kl. 06:38
Det er så en gammel artikel, men som du siger, så er kvaliteten ikke nedsat (i hvert fald ikke på win 8.1) og den er noget af det bedste der er at få herhjemme på streaming siden.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2014 kl. 07:51
Ja, datoen på artiklen fortæller, at Netflix har været længe om at ændre. Jeg husker også diskussioner herinde
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu