|
Et Sony 65X8505B opskalering? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
smolinsk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 84 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-Januar-2015 kl. 01:15 |
Står og vil købe nyt tv, og har luret på det her et Sony 65X8505B men er lidt i tvivl om opskalering og input lag når jeg gamer på min PS4 og ser film og tv.
Ville det i virkelligheden ikke bedre kunne betale sig at købe et HD Ready tv i stedet og droppe 4K for nu, måske vente en 3-4 år da der jo ikke kommer noget i tv eller spil før PS5 sikkert? tænker lidt at opskaleringen ødelægger mere end den gavner eller er jeg helt galt på den? Men mest af alt, er Sony 65X8505B godt og er 4K overhovedet brugbart lige nu? |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 33 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 996 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
køb du bare det du har mest lyst til.
|
|
![]() |
|
smolinsk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 84 |
Åhh tak, det var nu også planen ;-) men måske der var nogle der havde god viden på mine spørgsmål?
|
|
![]() |
|
Ehlz ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2012 Sted: Århus Status: Offline Point: 299 |
Opskaleringen resulterer desværre som oftest I højere inputlag. Hvis du spiller er det derfor meget relevant at overveje et almindeligt Fuld HD fjernsyn fremfor et 4K.
Se mere om inputlag på forskellige skærme her. http://www.displaylag.com/low-input-lag-hdtvs-gaming-holiday-2014-edition/ Redigeret af Ehlz - 23-Januar-2015 kl. 11:44 |
|
![]() |
|
Nexeren ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-August-2005 Sted: Nørresundby Status: Offline Point: 605 |
X8505 er faktisk et at de 4K TV der har lavest inputlag. Sony er ret fornuftige på det område generelt.
Panasonic har vist en 4K prototype blu-ray afspiller frem på CES og så vidt jeg har kunnet læse mig frem til så er blu-ray standarden så småt ved at være fastlagt. Men mht. tv-udsendelser så kommer der nok ikke noget foreløbigt. Mht. inputlag så har jeg selv haft et Samsung 4K HU7505 som jeg havde sluttet en PS4 til og oplevede ikke mærkbart lag når det var indstillet til spil. Det vil kun være bedre på et X8505. Men igen det er individuelt hvor meget man lægger mærke til.
|
|
![]() |
|
wicca ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 506 |
Det fungerer perfekt med på opskalering af blu-ray film, Netflix UHD samt spil på PS4.
Jeg har det selv og det er bare et perfekt tv til prisen. |
|
![]() |
|
JMA37 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 226 |
Modtager mit 65X8505 på tirsdag :-) 14.999 i El-giganten
Syntes næsten alle test oplyser det er skærmen man skal vælge
|
|
![]() |
|
Redigeret af smolinsk - 24-Januar-2015 kl. 18:18 |
|
![]() |
|
Hvad mener du med det helt præcist?
|
|
![]() |
|
Absolution ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-Januar-2015 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
Har selv 55" modellen og som jeg også har forklaret i en anden tråd er input lag ikke eksisterende. Sammenligner med min Sony W605 som jeg også spiller ps4 på og der er ingen forskel.
Desuden er det et super TV og opskalerer det meste fjernsyn super godt. Det eneste der er lidt irriterende ved Tv'et er der går ca 20 sec. fra man tænder tvet til at man kan bruge smart tv.
|
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
Det gælder vel de fleste smart TV, det skal jo lige tænde op, og etablere internetforbindelsen. Lidt rimelighed måske
![]() |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
Absolution ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-Januar-2015 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
Synes det tager længere tid end normalt, derfor jeg nævner det. En del længere tid end min W605 og min tidligere Phillips for bare at nævne to.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |