|
Hvordan ripper i jeres video samling? |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
kenneth85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 974 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27-Februar-2015 kl. 07:49 |
|
Hej alle sammen.
Ja som overskrifter siger, hvordan ripper i jeres film? (Dem af jer der gør dette) Komprimere i jeres film eller ligger de bare i bedst mulige kvalitet? Opbevare nogle af jer 2 udgaver, en til streaming og en til media center?
Edit: Da dette primært skal ses i forhold til at vi er på vej over til 4K så mener jeg at det skal ses i et andet lys end evt andre tidligere tråde omkring samme emne.
Redigeret af kenneth85 - 27-Februar-2015 kl. 07:50 |
||
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
||
![]() |
||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4074 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Der ingen 4k film tilgængeligt endnu. Men pga. Pladsmangel på min nas, ripper jeg dem til h.265 med kvalitet 19 med handbrake. Men når der kommer større nas i hjemmet, bliver det bare en til en, med makemkv
|
||
![]() |
||
Silentbob ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 632 |
|
Jeg har rippet en del af min bluray samling og mange DVD tegnefilm til min søn, til vores Synology NAS.
Jeg har anvendt MakeMKV og alt ligger som ukomprimeret MKV filer. Det fylder en del og min NAS er allerede fyldt. Jeg har gjort dette ud fra min personlige holdning og ikke en faktuel/objektiv vurdering. Jeg kender nemlig mig selv godt nok til at vide, at begynder jeg at komprimere, vil jeg uundgåelig begynde at tvivle og tænke: "Jeg tror sgu bluray skiven ser bedre ud end den komprimeret fil på NASen". Placebo effekt eller ej, resultatet vil uomtvistelig være at jeg går ned og henter skiven i stedet for at se det fra NASen. Så for at undgå en masse ture i kælderen til kassen med bluray film, har jeg valg ukomprimeret
![]() Redigeret af Silentbob - 27-Februar-2015 kl. 08:20 |
||
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
|
||
![]() |
||
kenneth85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 974 |
|
Nej det er korrekt at der ingen 4K film er endnu. Men hvis man komprimere en bluray vil dette så ikke være mere tydeligt på et 4K tv end på et 1080P tv tror du? |
||
|
||
![]() |
||
|
Det er prøæcis det samme jeg gør. Jeg gemmer bare mine film på et media center i stuen med 1,5TB disk inden i. Den er også godt og vel fuld. Men har lige fået anskaffet mig en Synology NAS (415+) med 11TB. så jeg har plads nok. og regner med at flytte det hele over på den. Men har du så ikke problemer med at streame dine film til en tablet eller ud af huset når i er ude at rejse? Jeg har selv overvejet at have 2 kopier en til streaming og en til media center. Så der er fuld knald på kvaliteten på media centeret men samtidig kan film streames til tablets, AppleTV mm.
|
||
|
||
![]() |
||
Silentbob ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 632 |
|
Indtil videre har vi kun set film fra NAS på stue TVet. Jeg gider personligt ikke se film/TV på tablet, PC eller mobil. Så jeg har undgået den problematik indtil videre og må være dig svar skyldig. Men nu får sønnen sin første tablet til fødselsdag om en måneds tid, så kan det være jeg skal forholde mig til det
![]() Redigeret af Silentbob - 27-Februar-2015 kl. 08:40 |
||
|
||
![]() |
||
|
Tjaa kommer vel an på hvilken tablet. En Android har nok nemmere ved at afspille film i forskellige formater end iPad som ikke kan tage DTS fx.
|
||
|
||
![]() |
||
|
Det er en Samsung Tab S 8,4". Det er android, så det kan være jeg er heldig og det blot spiller.
|
||
|
||
![]() |
||
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
|
Fuld kvalitet på rip her, har 18,5TB efterhånden. Bliver XBMC / Kodi brugt.
Afspilning til tablet, mobil eller Chromecast bliver Plex brugt. Virker perfekt, til børnenes værelse og soveværelset. |
||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
||
![]() |
||
bleze ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Status: Offline Point: 491 |
|
Bruger MakeMKV. Skal ikke have transcoded/reencoded filmene - skal have max kvalitet. Det går også hurtigst men fylder selvfølgelig en del på NAS'en.
|
||
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
|
||
![]() |
||
|
|
||
|
||
![]() |
||
bleze ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Status: Offline Point: 491 |
|
Står i min signatur :) KODI på NUC's eller Raspberry Pi. Jeg kender intet der kommer i nærheden.
|
||
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |