|
Triax C-HD207CX med Stofa-kort defekt? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
Don K
Ny bruger Oprettet: 29-September-2015 Status: Offline Point: 6 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 29-September-2015 kl. 10:16 |
|
Hej folkens
Jeg er ny her på forummet, men har tidligere nydt godt af spørgsmål og svar herinde, og nu har jeg brug for lidt hjælp til en meget konkret sag. Jeg har købt en brugt Triax C-HD207CX med det formål at kunne optage, og dette fungerer sådan set også nogenlunde (der er lige nogle ms forsinkelse på lyden ift. billedet, men det er til at leve med). Da jeg fik boksen var jeg lige gået over til en anden tv-pakke hos Stofa, som samtidig var i gang med kanalomlægning, og det betød fuld adgang til en del kanaler, der ellers ikke var i pakken. Jeg har fået tre Irdeto-kort fra Stofa til 4 kanaler, som ikke er i den pakke som jeg har, og kortene fungerer fint i de to tv, jeg har. Men (og nu til pointen): Kortet fungerer ikke (længere) i min Triax-boks. Jeg kan ikke med sikkerhed sige at det nogensinde har gjort det, da jeg ikke er sikker på at jeg har forsøgt at se de kodede kanaler med den siden de rent faktisk blev kodet, hvis I forstår. Jeg kan i manualen læse mig til at der under menuen Installation skulle poppe et Conax-menupunkt op på skærmen, når kortet er isat. Det gør der IKKE. Spørgsmålet er derfor: Er der et eller andet trick, der løser dette, eller må jeg gå ud fra at boksen er defekt? På forhånd tak! :-)
|
||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5272 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
http://www.triax.dk/FindProduct/ProductDetails.aspx?product=%7BF120767E-1BAD-4968-9B5B-0AD111B4350E%7D Common interface: embeddeb Conditional Access: Conax Stofa bruger Irdeto CA moduler, som du nok også har i dine TV. Mvh JørgenT |
||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Lige præcis, den modtager kan kun bruges til de frie kanaler, så har du extra kanaler skal der anskaffes en dertil kompatibel modtager. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
Don K
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hm, det forstår jeg ikke helt. Så Stofas Irdeto-kort skulle ikke kunne bruges i denne modtager? Jeg spurgte specifikt ind til dette før jeg bestilte kortene fra Stofa.
|
||
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
|
Den kan som skrevet IKKE bruges til kodet TV hos udbyderen, da den bruger anden kodning end den der anvendes hos udbyderen. Anskaf anden modtager med den kodning som skal bruges. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10431 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Den er desværre ikke længere. Boksen er beregnet til Conax krypterede kabeltv kanaler. Dem mener jeg slet ikke vi har nogen af i DK. Canal Digital bruger Conax, men det er jo via satelit.
Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
Don K
Funktioner
Tak(0)
|
|
Argh, jeg kan godt se at f.eks. http://2talhelsinge.dk/produkter/bokse/yousee/triax-c-hd207.html skriver "En DVB-C tuner fra Triax som kan bruges
til Yousee og Stofas gratis kanaler. Der er kortlæser i boksen men den fungere IKKE til hverken Yousee eller stofa." Og http://www.antenne-grossisten.dk/triax_c_hd_207_reciver-p-53.html: "Modtagerboksen kan ikke benytte de ekstra betalingskanaler, der kræver kort (f.eks Canal+ osv.)". Arh, men super, Stofa. Tak for ingenting. :-(
|
||
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
|
Den er sikkert for det Svenske masked, Comhem bruger Conax. |
||
|
||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5272 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så vidt jeg forstår det har du også kortene siddende i TV, og her har du et Irdeto CA modul monteret i et CI-slot. På samme måde skal du have en boks med et CI-slot, som giver mulighed for at montere et Irdeto CA modul. Mvh. JørgenT
|
||
Don K
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak tak, den er jeg med på. Men der står Irdeto på selve kortet fra Stofa også. Mit problem er sådan set bare at jeg spurgte Stofa INDEN jeg bestilte kortet, om det kunne bruges i denne specifikke DVB-C-modtager. Og det fik jeg et ja til. Derfor bestilte jeg 3 kort, 2 til mine tv og et til boksen. Jeg har så bare først nu, adskillige måneder senere, fået brug for kortet i boksen.
|
||
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er jo ikke første gang, at support hos i dette tilfælde en udbyder, ikke aner hvad de taler om, de går ok ud fra, at du har deres udstyr og ikke ændres. De kender/vil ikke kendes ved andet. Redigeret af Radiomanden - 29-September-2015 kl. 12:07 |
||
|
||
Don K
Funktioner
Tak(0)
|
|
Njaeh, de var nu vældig imødekommende og tilsyneladende grundige i forbindelse med bestillingen. Teknisk set var det en sælger og ikke en supporter, jeg havde fat i. Men jeg forelagde vedkommende modelnummer på samtlige apparater ifm. bestillingen, så jeg er jo sådan set blevet solgt noget forkert. Jeg skal måske lige tilføje at jeg intet fik at vide om at kortene ville koste noget, men jeg bliver faktureret ca. en 10'er i måneden nu. Det skal de nok lige få at høre for også.
|
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |