recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - All-in-one medieafspiller, findes det?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

All-in-one medieafspiller, findes det?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ManU_4ever Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ManU_4ever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: All-in-one medieafspiller, findes det?
    Sendt: 13-Oktober-2015 kl. 18:01
Jeg er ved at være lidt træt af min WD TV Live og trænger måske til nyt legetøj…

Findes der en all-in-one medieafspiller der sluger alle formater: iso, img, avi, mkv mv
Kan afspiller dansk Netflix
Kan afspille HBO
Kan afspiller ViaPlay

Alternativt bare en boks der kan spille alle filformater.

Den skal kunne afspiller filer liggende på min Synology NAS-server.

Hvad skal man gå efter??

Redigeret af ManU_4ever - 13-Oktober-2015 kl. 18:08
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2015 kl. 18:53
der findes kun en løsning der kan håndtere alt - det er en mediacenter pc. 

Den kan konfigureres med eksempelvis KODI (xbmc) til håndtering af dine filer på din NAS, og samtidig have webinterface til diverse tjenester som Netflix, HBO, Viaplay. 

Dedikerede mediaafspillere vil alle altid have forskellige begrænsninger, dels i forhold til understøttede filformater og codecs, dels i forhold til diverse drm beskyttede streaming tjenester. 

Redigeret af spawn - 13-Oktober-2015 kl. 18:55
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ManU_4ever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2015 kl. 19:47
Hvis vi så kun taler streaming af filer fra NAS - hvad er så bedst?

Er det Roku 3 man skal investrere i? Den får fine ord med på vejen.
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2015 kl. 20:17
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

der findes kun en løsning der kan håndtere alt - det er en mediacenter pc. 

Den kan konfigureres med eksempelvis KODI (xbmc) til håndtering af dine filer på din NAS, og samtidig have webinterface til diverse tjenester som Netflix, HBO, Viaplay. 

Dedikerede mediaafspillere vil alle altid have forskellige begrænsninger, dels i forhold til understøttede filformater og codecs, dels i forhold til diverse drm beskyttede streaming tjenester. 

Det har også været mit indtryk, men hvad så med billedkvaliteten på streaming-tjenesterne når de kører via PC?. Synes at have set en del små pip rundt om angående at det måske ikke er helt på højde med hvad man får fra en streaming box? Er der noget om det?

Redigeret af Trumle - 13-Oktober-2015 kl. 20:18
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Status: Online
Point: 4813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2015 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af ManU_4ever ManU_4ever skrev:

Er det Roku 3 man skal investrere i? Den får fine ord med på vejen.

Hej.

Jeg kender ikke noget til ROKU's afspillere.

Men jeg har lige læst at de forventer at afsende de første ROKU 4 afspillere den 21 oktober til en pris af $129,99

Den kan afspille 4K UHD 60 fps HEVC eller 4K UHD 30 fps VP9  fra YouTube.

https://www.roku.com/products/roku-4

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 13-Oktober-2015 kl. 20:23
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2015 kl. 20:34
På papiret, så er Nvidia Shield Android TV faktisk den "perfekte" maskine, efter opdateringen der kom i dag.

Den kører Android TV, så alle streamingtjenester virker. Selvom der godt nok ikke er apps til fx Viaplay og HBO, så kan du stadig bruge den som en Chromecast (den har indbygget Google Cast). Netflix er der en rigtig app til og kan endda vise Netflix 4K.

Med dagens opdatering er der også kommet support for 24hz og HD lyd. Så med de rigtige app's, kan du også afspille dine blu-ray ISO'er fra din NAS uden tab af kvalitet. Og der findes allerede Kodi til Android.

Så altså.. På papiret, så ser den ud til at være den første enhed, der kan klare alle opgaverne uden problemer. Og det dog så også er sådan i praksis, tør jeg ikke svare på. Jeg ville vente med at købe den, til de første tilbagemeldinger på opdateringen dukker op.
Jeg ved at brugeren "frugtkompot" har maskinen og har opdateret den i dag. Har spurgt ham i en anden tråd, om han vil give nogle tilbagemeldinger, når han får prøvet den lidt :)
Til top
Preps Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-December-2004
Sted: Odense
Point: 456
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Preps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2015 kl. 21:22
Hvad er det du er utilfreds med ved din WD?

Så længe det er afspilning over netværk fra din Nas, burde den æde stort set alt.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ManU_4ever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2015 kl. 07:36
Oprindeligt skrevet af Preps Preps skrev:

Så længe det er afspilning over netværk fra din Nas, burde den æde stort set alt.
Min WD har virket ganske fortrinligt lige indtil nu.

Men den er blevet langsom og træt på sine gamle dage. Den hænger flere gange og fryser så jeg bliver nødt til at hive strømstikket.

Jeg har prøvet at downgrade firmwaren, men uden held. Den fryser stadig.

Desuden tror jeg at netkortet er lidt defekt, da den ofte buffer når der streames større filer. Den kører kablet og står lige ved siden af routeren.
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2015 kl. 09:28

Oprindeligt skrevet af Preps Preps skrev:

Min WD har virket ganske fortrinligt lige indtil nu.

Men den er blevet langsom og træt på sine gamle dage. Den hænger flere gange og fryser så jeg bliver nødt til at hive strømstikket.

Jeg har prøvet at downgrade firmwaren, men uden held. Den fryser stadig.

Desuden tror jeg at netkortet er lidt defekt, da den ofte buffer når der streames større filer. Den kører kablet og står lige ved siden af routeren.
Ja min gamle WDTV er desvære også begyndt at blive langsom og ustabilCry
Afventer i øjeblikket det nye Apple TV, for at se om den med Plex måske kunne være en mulighed som afløser for min gamle WDTV, selvom det så vil kræve at jeg får en Plex server, og at alle mine ISO DVD rip skal laves om til et format Plex kan bruge.
Mvh Jesper
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ManU_4ever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2015 kl. 09:39
Jeg har lige prøvet at tilslutte min WD trådløs til min router, og det ser faktisk ud til at fungere bedre… Den crasher ikke (endnu) og den serie jeg prøvede at afspille i går ser ud til at virke…

Jeg har dog også i mellemtiden installeret Plex på Synology NAS og har lige et spørgsmål:

Jeg har et enkelt afsnit liggende af The Blacklist og en .iso fil. Disse to videoer er ikke på listen når den kører gennem Plex serveren.
Kan Plex ikke håndtere iso eller serier?
Jeg syntes nemlig ikke at kunne filen med The Blacklist nogen steder i Plex webinterfacet.

Jeg afventer måske også lige og ser hvad ATV4 har at byde på ift Roku4 som også er på trapperne.
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Maj-2007
Point: 1065
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2015 kl. 10:39
Atv4 kommer ikke til at kunne af spille filer fra NAS.
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2015 kl. 10:48

Jeg har lige prøvet at tilslutte min WD trådløs til min router, og det ser faktisk ud til at fungere bedre… Den crasher ikke (endnu) og den serie jeg prøvede at afspille i går ser ud til at virke…

Jeg har dog også i mellemtiden installeret Plex på Synology NAS og har lige et spørgsmål:

Jeg har et enkelt afsnit liggende af The Blacklist og en .iso fil. Disse to videoer er ikke på listen når den kører gennem Plex serveren.
Kan Plex ikke håndtere iso eller serier?
Jeg syntes nemlig ikke at kunne filen med The Blacklist nogen steder i Plex webinterfacet.

Jeg afventer måske også lige og ser hvad ATV4 har at byde på ift Roku4 som også er på trapperne.
Plex understøtter ikke ISOAngryAngryAngryAngryAngry

Redigeret af Axlon - 14-Oktober-2015 kl. 10:50
Mvh Jesper
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu