recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - apple tv4 uden dts lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

apple tv4 uden dts lyd

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
djspeedy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér djspeedy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: apple tv4 uden dts lyd
    Sendt: 17-December-2015 kl. 21:05
har gennem længere tid brugt en jailbreaket apple tv2 med "kodi" v14,2, og har uden problemer kunnet afspille mkw. filer med dts lyd.

nu har jeg så fået mig en apple tv4. køber appen "mrmc" som er det samme som "kodi" eller det gamle "xbmc", og der kan jeg ikke afspille med dts lyd.

er der nogen der kan sige mig om det kan være rigtigt eller er der en indstilling jeg ikke lige kan få øje på.

har forresten også prøvet med "plex" med samme resultat.

mvh. dennis.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2015 kl. 21:38
Kender ikke lige MrMC til ATV4. Men med Kodi skal man aktivere det inde i indstillingerne.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2015 kl. 22:03
ATV understøtter ikke DTS, men skal ikke kunne sige om kodi kan passthrough
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2015 kl. 22:22
Eneste afspiller til ATV4, der kan klare DTS endnu, er Infuse 4 Pro. Den minder så også utrolig meget om Kodi i sin opbygning. Om den omtalte afspiller får support for DTS med tiden, ved jeg ikke.
Men en anden gang, husk nu lige at undersøge sådan noget først, inden du trykker køb.

Hvor længe er det siden du købte app'en? Måske kan du nå at få pengene tilbage, så du kan bruge dem på Infuse i stedet.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér djspeedy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2015 kl. 16:07
nagash. mener du at hvis jeg køber infuse 4 pro så kan atv4 godt dts. synes nemlig jeg kom omkring et indlæg hvor det lød som om atv4 slet ikke kan uanset programmer, hvor det skulle være apple selv der har gjort det på den måde.

mvh. dennis. 
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2015 kl. 17:08
Det er lige præcis det jeg siger, ja.

DTS-HD er endda på vej, men så vidt jeg kan forstå, så er det ikke klar endnu.
Infuse er i øvrigt samme afspiller, som der blev brugt på en Jailbroken ATV2 med Firecore.

http://firecore.com/infuse
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2015 kl. 17:11
Infuse kan passthrough DTS signal
Til top
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-November-2007
Sted: Haderslev, DK
Point: 1221
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Giffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2015 kl. 11:19
MrMC kan også afspille DTS, det skal bare slåes til i indstillingerne.
Har både MrMC og Infuse og begge kan afspille DTS.

Redigeret af Giffel - 19-December-2015 kl. 11:20

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér djspeedy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2015 kl. 14:57
lige en opdatering.

jeg kunne ikke finde nogen steder i indstillingerne på mrmc hvor det kunne slås til, men infuse pro løste mine problemer og jeg er glad :-)

mange tak for jeres input og god jul derude.

mvh. dennis.
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Maj-2007
Point: 1065
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2015 kl. 16:51
Giffel, når du nu har begge Apps, kunne du så fortælle, om nogen af dem kan afspille iso-filer? Både dvd og bd...
Til top
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-November-2007
Sted: Haderslev, DK
Point: 1221
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Giffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2015 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af Rolf Lemmike Rolf Lemmike skrev:

Giffel, når du nu har begge Apps, kunne du så fortælle, om nogen af dem kan afspille iso-filer? Både dvd og bd...

Det tror jeg ikke at de kan.
Jeg har dog ikke nogen iso'er og prøve med.

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen
Til top
Micras19 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Maj-2010
Sted: Silkeborg
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Micras19 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2015 kl. 20:30
Infuse understøtter pt. ikke iso filer.

Der er også stadig et problem med DTS, som en del forstærkere har problemer med. Men der arbejdes på at finde en løsning. http://firecore.com/forum/topic/13646

Men ellers er det en meget velfungerende app til streaming fra NAS.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu