recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung med manglende skruer??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung med manglende skruer??

Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 582
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung med manglende skruer??
    Sendt: 25-December-2015 kl. 17:26
Til Black Friday købte jeg et Samsung 40 Smart LED-TV UE40JU6475XXE (http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/UE40JU6475XXE/samsung-40-smart-led-tv-ue40ju6475xxe#), som min søn fik i julegave i går.

Da vi spændte kom hjem og skulle sætte tv'et op, fandt vi til vores store overraskelse - og skuffelse - ud af, at de otte skruer, som foden skal monteres med, ikke lå i kassen. Mao kan vi ikke sætte tv'et op. Svært at forklare en syvårig, som netop har fået sit første tv...

Kan det være rigtigt, at ikke alle dele er i kassen, når man køber et Samsungtv?

Redigeret af KeWa - 25-December-2015 kl. 17:26
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2015 kl. 18:00
Næh, det har vel været solgt før. Og så har køber "glemt" at lægge skruerne ved, da TV'et blev returneret.
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2015 kl. 18:20
Tja, så er det ikke kun manglende dele, men også et brugt tv, jeg har købt.... Bliver værre og værre...
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 2369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2015 kl. 18:40
Du er sikker på de ikke allerede sidder i tv'et? Jeg har før købt TV, hvor skruerne skulle skrues ud af TV, fod monteres i bund af TV og skruer skrues fast igen .
Til top
AnyFellow Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AnyFellow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2015 kl. 18:40
Slå nu koldt vand i blodet inden du beskylder leverandøren for ulovligheder.

Selvfølgelig kan der være risiko for at noget mangler i kassen, uanset hvilket mærke du har købt - også uden at fjernsynet nødvendigvis har været solgt før.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2015 kl. 18:41

Det er sikker på, at de ikke er et sted i indpakningen.? Er det tegn på at TVet e.v.t har været pakket ud før, så kassen ud som den var lukket på fabrikken.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2015 kl. 19:08
Jeg har endevendt kassen, inkl flamingo - og fået min kone til det samme for at være 100 pct sikker. Nada. Zip.

Skruerne sidder ikke i tv'et, ligesom de fire skruer, der skal bruges til at samle fodens to dele, ej heller er til stede.

Jeg ville forvete, at skruerne kom i en lille selvstændig gennemsigtig pose, ligesom tilfældet er med batterier, fjernbetjening, instruktionsbog mv.

Kassen var lukket. Jeg undrede mig dog over, at den 'pose', som var om tv'et, ikke var forsejlet med tape el, hvilket har været tilfældet med mine panasonicskærme, men konkluderede, at der blot er forskel på producenter.

Redigeret af KeWa - 25-December-2015 kl. 19:10
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2015 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af KeWa KeWa skrev:

Jeg har endevendt kassen, inkl flamingo - og fået min kone til det samme for at være 100 pct sikker. Nada. Zip.

Skruerne sidder ikke i tv'et, ligesom de fire skruer, der skal bruges til at samle fodens to dele, ej heller er til stede.

Jeg ville forvete, at skruerne kom i en lille selvstændig gennemsigtig pose, ligesom tilfældet er med batterier, fjernbetjening, instruktionsbog mv.

Kassen var lukket. Jeg undrede mig dog over, at den 'pose', som var om tv'et, ikke var forsejlet med tape el, hvilket har været tilfældet med mine panasonicskærme, men konkluderede, at der blot er forskel på producenter.
Typisk er der liste over indhold i kasse angivet i manual, samt monterings anvisning.
Hvad viser manual?
Og så emballage ud til at have været åbnet ved modtagelse?

Mvh. JørgenT
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2015 kl. 19:49
I manualen er skruerne afbilldet, hvilket jeg tolker som om, at de burde følge med.

Yderboksen var forsejlet med tape. Indenvendig var alle tingene 'løse' (i selvstændige poser og 'pose' om tv'et), så her kan man ikke se, om tv mv har været åbnet.

Jeg købte - som skrevet - tv'et til Black Friday, og om søndagen modtog jeg tv'et. De havde 100 tv af den model til salg, så de kan ikke nå at sælge den og få den retur og så køre den ud til mig.

Fra manual:

Redigeret af KeWa - 25-December-2015 kl. 19:54
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2015 kl. 22:24
Kunne godt lyde som mangel ved pakning.

M4x14mm - nok en lidt dum længde.
M4x15mm er mere standardvare i Bauhaus, Biltema eller lignende, hvis du ikke kan vente på at leverandør kan levere erstatning.
Ellers kan en fil klare det, hvis du er til gør-det-selv.

10mm bliver muligvis for korte, så evt. et par spændskiver under 15mm, hvis der er plads til det.

Mvh. JørgenT
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2015 kl. 22:27
Jeg kontakter Elgiganten i morgen og forventer, at de eftersender de manglende skruer asap.

Tak for input.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2015 kl. 23:07
Hvilken farve tape var kassen forseglet med? En gennemsigtig tape bruges typisk af producenten, jeg har set eksempler på farvet tape, når varerne har været pakket om på elgigantens hovedlager. Eller rettere, skulle ombytte defekt laptop, en ny blev hentet på lageret. Denne kasse var lukket med lyseblå tape, jeg nægtede, at modtage denne. Min påstand var brugt, nej var svaret, ombyttet og ompakket på hovedlageret ( Sverige mener jeg det var ). Så har den jo været brugt, i min verden, og meget modvilligt fik jeg en med klar tape.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top

Besvar Besvar Side  123 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu