|
4 ohms højtalere |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |||
Bconrad ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2006 Sted: Ry Status: Offline Point: 616 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 16-Januar-2016 kl. 16:33 |
||
Jeg har været på jagt efter en prisvenlig Center som fruen kunne acceptere og har fundet en focal sib xl.
Jeg har nu fundet ud af at Jeg har købt en t-model, som åbenbart er en 4 ohms højttaler. Der står også noget om 100 v. Kan denne bruges i mit system med en Denon x2000 og et par mindre reol højttalere. Det ville jo være ret ufedt at brænde noget af. |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19569 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Du sætter den bare til 4 ohm mode og bruger den. Der er ikke noget der brænder af.
Klaus |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
||
En surroundreceiver skal ikke sættes til 4 ohm. Den skal stå til 8 ohm. Den driver sagtens en 4 ohms højttaler alligevel. Desuden svinger impedanskurven på højttaleren så meget, at det slet ikke er sikkert at andre producenter ville kalde den for 4 ohm.
M.v.h. |
|||
![]() |
|||
Bconrad ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2006 Sted: Ry Status: Offline Point: 616 |
||
Fint nok, Jeg sætter det til og ser om det ikke bliver ok. Til de 300 kr så kan det jo ikke gå helt galt.
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 28 ![]() -- ![]() Oprettet: 08-Januar-2016 Status: Offline Point: 208 |
||
Yes, så er forstærkeren i hvertfald forberedt på lave impedanser
![]() |
|||
![]() |
|||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3802 |
||
Og det vil kun give et ringere resultat, hvis forstærkeren indstilles til 4 Ohm ( hvis muligheden foreligger ). |
|||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
||
Og man begrænser derved forstærkeren unødigt i effekt, hvor der vil være risiko for at man presser den .... M.v.h. |
|||
![]() |
|||
||
Kan i øvrigt se på specs, at højttaleren er opgivet til:
Impedans: 8 ohm Minimums impedans: 4 ohm. Så ingen problem med dem. Sæt du roligt højttaleren til, og receiveren sættes til 8 ohm. M.v.h. |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 28 ![]() -- ![]() Oprettet: 08-Januar-2016 Status: Offline Point: 208 |
||
Jeg har nu aldrig hørt en forstærker blive ringere af at blive stillet om fra 8 til 4 ohm, det eneste man gør der er at ændre strømforsyningens spænding og hvordan det kan gøre den ringere kan jeg ikke se. Udgangseffekten bliver lavere, men ikke radikalt lavere.
|
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19569 |
||
Det er højttaleren og ikke forstærkeren der skal sættes til 4ohm mode..... Klaus |
|||
![]() |
|||
||
Den er 4 ohm og den kan sagten dykke endnu længere ned og ingen kender fasedrej på den. Men folk må da gøre hvad de har lyst til, jeg ville nok sætte forstærkeren til at se en 4 ohms højttaler (og selvfølgelig kun hvis muligheden er der) ![]() |
|||
![]() |
|||
||
Når omskifteren står på 4 ohm........ Klaus Redigeret af KlausDM - 16-Januar-2016 kl. 20:16 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |