|
Fona i betalingsstandsning |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 01-Februar-2016 kl. 18:06 |
http://www.recordere.dk/2016/02/fona-i-betalingsstandsning/
http://borsen.dk/nyheder/virksomheder/artikel/1/318960/fona_gaar_i_rekonstruktion.html Redigeret af Kampus - 01-Februar-2016 kl. 18:11 |
|
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23899 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det står jo også på forsiden her.
Køber kun noget i Fona når jeg har et gavekort der skal indløses. Ja - dvs., købte jo et Samsung 4K TV for snart et par år siden, det var heller ingen fornøjelig affære. Fik først mine penge tilbage da jeg fremsendte et brev til Fona med udkastet til brev til Forbrugerstyrelsen. Jeg kommer i givet fald ikke til at savne Fona - for ringe kendskab hos personalet og for ringe service.
|
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er du ikke ene om. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
Fona mangler en profil. De må melde ud hvad de vil. Konkurrere på prisen er umulig viser det sig. Så må de istedet levere service og indgående kendskab til produkterne. Hr og Fru Danmark har brug for at få rigtig vejledning, og her kan Fona gøre en forskel, hvis de vil.
|
|
HenrikStevn
Guld medlem Oprettet: 16-Februar-2014 Status: Offline Point: 913 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har et Fona-gavekort på 200kr liggende, det må jeg nok hellere få omsat til noget musik eller lignende inden det er præcis ingenting værd.
De skriver godt nok at butikker osv. vil køre videre, men den er jeg ikke helt sikker på holder. Min kammerat som arbejder i Fona på Strøget er nok allerede begyndt at kigge sig om efter et nyt job.
|
|
Sylvest
Guld medlem Oprettet: 21-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 888 |
Funktioner
Tak(0)
|
løbet er kørt for Fona. Selv hvis de forsøger sig med god rådgivning til hr. & fru Danmark (er det i øvrigt ikke det de påstår de gør i forvejen?) så bliver der færre og færre hr. og fru Danmark som ikke kan finde ud af at få vejledning i butik og så handle på nettet. Man kan så diskuterer det moralske i den opførsel men det ændrer ikke på udviklingen.
|
|
.
|
|
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg tror også de lukker. Mange af os er vokset op med en seriøs butikskæde, hvor man fik ekspert hjælp. Glædede mig hvert år til pladeudsalget, hvor man kunne bruge dage i butikken for at gennemse det hele, og sikre sig nogle gode tilbud. Det er en svunden tid der ikke kommer igen. Dertil er verden forandret for meget. Men for dælan hvor jeg savner den tid. R.I.P. FONA
|
|
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23899 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jamen der har været FONA i hele mit liv. FONA var eksperterne. De "Gamle" af os kan sikkert stadig huske Dirch Passer reklamen "Iiihhh.... de er så flinke hos FONA".
|
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
Den kan jeg fint huske. Det får mig til at tænke på en film om nogle gutter på et værtshus, som hed Mona, hvor en af dem, Dirch Passer, køber en plade til værtshus holderen, og siger til expedienten, Vi er så flinke hos Mona. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Rasmusdc
Guld medlem Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
Funktioner
Tak(0)
|
det er jo problemet, når man ser beskrivelserne fra ledelsen omkring FONA, hvor man taler om service minded, hvilket har været dyrt, da det har krævet ekstra ekspedienter.
Problemet er jo at FONA netop ikke har været service minded... man har fokuseret på at sælge det produkt med størst avance og ikke det bedste, på at prakke folk på forsikringer og andet. så troværdigheden er jo væk, og så er det kun pris man kan konkurrere på... Jeg har en svigermor, som blev direkte renset for penge til et B&O tv´som var problemetisk med tunere 2-3 mdn. derudover sad hun pludselig på sattelit OG kabeltv, fordi det var solgt til hende, og hun er altså en klog dame, bare ikke elektronisk klog... sådan nogle oplevelser pisser mig af, så hellere bare købte billigst.. og tage anbefalinger af familien. Fona er godt nok også gode til at sælge oppakkede produkter. ting som er slidte, og lyve over alderen.. hvilket de også gjorde på en del B&O produkter, hvor kunder der reelt troede de købte nye produkter stod med en ældre MARK af et TV = færre HDMI porte, ringere billede og et tv som har haft 2 års butiks drifttimer. (var flere sager om det i aviserne) jeg må indrømme man ligger som man selv har redt.
|
|
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, der er ting i de butikker som bestemt kunne have været bedre. Overhører på et tidspunkt hvor jeg var i Fona for at købe nogle småting, en kunde spørge en expedient om en ting vedrørende et TV, og der blev svaret vi er sælgere ikke teknikkere, kan ikke huske spørgsmålet, men det var fra en helt almindelig Hr og Fru Danmark kunde. |
|
|
|
guldhammer
Guld medlem Oprettet: 16-Oktober-2010 Sted: Randers Status: Offline Point: 911 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja Nyhavns Glade Gutter (Onkel Joachims Hemmelighed). Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst handlede i Fona, så jeg overlever nok tabet. Jeg vil også nok sige at jeg syntes at det er røvsygt at Fona har 3 butikker indenfor 1 km i Aarhus, 2 på strøget med 500 meter mellem, og 1 i Bruuns Galleri, sælger de virkeligt så meget at det er nødvendigt?? |
|
//Guldhammer
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |