|
Subwoofer kalibrering |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Jesna ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2010 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 220 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-Februar-2016 kl. 16:51 |
|
Hej
Vil gerne prøve at lege lidt med at kalibrere min sub. Hvilke muligheder har jeg? noget med en mik og så REW? købe en dspeaker antimode? Jeg har ikke testet/aflæst/målt hvordan min sub spiller i mit rum Min Yamaha kalibrere ikke helt ned i de dybe toner. - Jeg kunne også spare sammen og så købe en lidt større model brugt med sub kalibrering. Hvis i har nogle gode links med guides som er nemt at gå til, ville det være skønt ![]() Hilsen Jakob
|
||
Receiver: Marantz SR7009 | Front: Lektor 6 | Center: Lektor LCR | Surround: Lektor 1 | Sub: XTZ 99W 12.16
TV: Samsung 55JU7005 |
||
![]() |
||
Baun87 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-Oktober-2015 Sted: Sydjylland Status: Offline Point: 179 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
følger lige med her da jeg er på udkig/vil det samme:)
|
||
M.v.h.
Kasper (Baun87) https://forum.recordere.dk/bauns-venlige-kone-atmos-hjemmebio_topic148197_page1.html?KW=baun87 |
||
![]() |
||
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2121 |
|
I bør starte med mikrofon/rew da man så kan se hvad der foregår og har så også mulighed for at forbedre placering og akustik.
|
||
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
|
Enig med Steen6400..
Man kan så derefter tilføje feks en minidsp 2x4 og lege med EQ. En dspeaker giver ikke mulighed for manuelt at rode med kurven, så den er der ikke meget ved.. |
||
![]() |
||
Bitz^^ ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-November-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 49 |
|
Lyder spændende kunne godt selv tænke mig og mål lidt på systemet der hjemme... Så tillader mig lige og deltage i denne tråd en UMIK-1 ville være et godt køb ?
|
||
Receiver: ONKYO TX-NR609
JAMO D500 5.2 SUB 660 x 2 Afspiller: PS3/Samsung blu-ray BD-D5100 Projekter: BenQ W700+ |
||
![]() |
||
HenrikStevn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Februar-2014 Status: Offline Point: 913 |
|
Ja, den er relativt billig og nem at bruge, du sætter den i en USB-port og vupti så virker den med Windows/OSX. Det er kun sådan nogle tosser som mig der allerede har en målemikrofon som roder med mikrofonkabel og forforstærker med phantom power :-) Og når du har UMIK-1 og f.eks. REW, så skal du selvfølgelig også have en form for equalizer som du kan lave de nødvendige justeringer med. Jeg bruger en "active speaker optimizer" DSP-box fra DBX, fordi jeg allerede brugte den som delefilter, DCX2496 fra Behringer er tilsvarende, men med flere features. Du kan også bruge MiniDSP, en dedikeret parametrisk EQ som f.eks. Behringer DEQ2496 eller endda en software-baseret løsning hvis du kun lytter via PCen.
|
||
![]() |
||
Bitz^^ ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-November-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 49 |
|
Ja okay tror lige jeg vil læse lidt og kigge lidt videoer på nettet og evt. finde en som har leget med det hvor man kunne se og spørge samtidig lyder meget advanceret :D men sikkert meget mere simpelt når man ser det og for en forståelse for alle disse udtryk :)
|
||
JAMO D500 5.2 SUB 660 x 2 Afspiller: PS3/Samsung blu-ray BD-D5100 Projekter: BenQ W700+ |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
|
det er nok meget formuftigt at læse lidt op på R.E.W / umik-1, for det er ikke bare plug&play..
det skal indsættes kalibreringsfil, mikrofonen skal levelmatches til dit lydkort, til pc skal aiso4all drivere installeres, du skal lære at læse kurverne, og meget mere.. jeg måtte selv have hjælp da jeg skulle sætte det hele korrekt op..
Redigeret af strecker - 08-Februar-2016 kl. 11:12 |
||
![]() |
||
HenrikStevn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Februar-2014 Status: Offline Point: 913 |
|
Tja tjo, det er nu ikke det sværeste i verden at finde ud af. Men jeg er sikker på at der nok skal være en forumbruger tæt på, som gerne giver lidt opstartshjælp :-)
E: Det jeg mener er at det ikke er muligt at ødelægge noget ved at prøve sig frem. Man kan altid nulstille since EQ-indstillinger og REW og starte forfra.
Redigeret af HenrikStevn - 08-Februar-2016 kl. 11:54 |
||
![]() |
||
Baun87 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-Oktober-2015 Sted: Sydjylland Status: Offline Point: 179 |
|
Hvis man køber en UMIK-1 og en minidsp 2x4 er man så godt kørende og kan man høre meget forskel på det? Har liget nu en marant sr7009 med en klipsch R-115 sw subwoffer som kun er kalibreret med forstærkeren.. |
||
M.v.h.
Kasper (Baun87) https://forum.recordere.dk/bauns-venlige-kone-atmos-hjemmebio_topic148197_page1.html?KW=baun87 |
||
![]() |
||
|
Hvis du ved hvad du laver, så ja..
|
||
![]() |
||
|
Bruger EQ Wizard software ?
|
||
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |