recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic CXC725 ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic CXC725 ?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-August-2010
Status: Offline
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic CXC725 ?
    Sendt: 23-Februar-2016 kl. 21:08
Jeg har været i Elgiganten idag for at se på CXC725 modellen. Jeg må indrømme at jeg blev lidt skuffet over billedekvaliteten. Der stod også et Samsung JS8005 (tror det hedder) med S-UHD halløj ....den med sølvkant. Den stod meget mere klart og flot. Det var den samme video på begge tv'er. 

Det var som om at Pana'en var mere mat i billedet eller kedelig....selvom den stod på dynamisk osv. 

Samsung er med VA panel med kantbelysning....hvor imod Pana'en er med VA med direkte belysning. 

Det undrer mig meget at netop Pana'en har fået flere gode anmeldelser.

Tror sgu bare jeg prøvet et andet sted for at se på Pana'en  :-)..........det kan næsten ikke være rigtigt det her.

Hvad er jeres erfaringer med CXC725 & Samsung JS8005 ?

På forhånd tak
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2016 kl. 21:12
CX725 er et glimrende TV og fuldt på højde med andre TV producenters TV i samme prisklasse. Hvis du synes at billedet var lidt ringe kan det skyldes forkerte indstillinger. Smut du hen til en rigtig forhandler og check TV´et ud igenWink
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2016 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af xalodogan xalodogan skrev:

selvom den stod på dynamisk osv. 

Ja hold da op ... så får du helt sikkert et retvisende indtryk :p

Men udover det, så har jeg ikke nogen holdning til billedkvaliteten Samsung vs Panasonic (Har haft Samsung som har gjort det ganske godt). Men jeg kan fortælle at jeg holder mig fra Samsung pga at de lyver og lyver lidt mere end godt er. Sagt på en pæn måde ... øhm ... Jeg har intet pænt at sige om det brand.
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6282
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2016 kl. 21:27
Hej , jeg har selv et 55CX725 , og det står bare super krystalklart. Hmm , og med dynamisk , det kan man jo slet ikke holde ud at se på. Tror det er noget med butiksindstillinger de 2 tv imellem
Mvh
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2016 kl. 21:37
Jeg er heller ikke selv meget for Dynamisk billede. Men det undrer mig bare at da begge tv'er stod på Dynamisk og at der var SÅ meget forskel i billedet. 

Men ja....smutter sgu hos en anden forhandler og kigger på den igen. Nu har jeg tænkt på Pana'en så længe......  Smile
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2016 kl. 21:49

Jeg er heller ikke selv meget for Dynamisk billede. Men det undrer mig bare at da begge tv'er stod på Dynamisk og at der var SÅ meget forskel i billedet. 

Men ja....smutter sgu hos en anden forhandler og kigger på den igen. Nu har jeg tænkt på Pana'en så længe......  Smile

Forskellen skyldes, at Dynamisk er en imponator-indstilling, som skal få kunderne til at tænke "vauw", og så købe det. Og hvor Panasonic giver deres skærme lidt ekstra "boost", i dynamisk indstillingen, så giver Samsung den fuld skrald på alle parametre.

1. Intet kan sammenlignes i Dynamisk indstillingen.
2. Det er sat'me en USERIØS butik, hvis man har udstillingsmodeller stående i dynamisk indstillingen!

M.v.h.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2016 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

2. Det er sat'me en USERIØS butik, hvis man har udstillingsmodeller stående i dynamisk indstillingen!

M.v.h.

Kan kun være enig.

xalodogan> Er du tæt på Vejle, er du velkommen til at se et Panasonic CX700 i kalibreret tilstand.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2016 kl. 22:00
Bor i Ishøj....laangt væk...men tak for hjælpen . 

Men til jer som har dette tv....CX700 eller 725. 

Kan i se nogle hvide skygger eller plamager når i ser film ? Jeg tror det hedder bleeding. 

Mit gamle LG tv med kantbelysning havde denne sygdom.....det var skide irriterende. Der var altid en slag hvid skygge i venstre side. Derfor ville jeg ikke investere i et tv med kantbelysning igen.
Og sort skal bare være SORT tak.....Smile

Hvad hedder CXC725 modellen på US....kan ikke rigtig finde en detaljeret video anmeldelse om den på Youtube ?

Redigeret af xalodogan - 23-Februar-2016 kl. 22:08
Til top
Dankaihoj Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-April-2010
Sted: Danmark
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dankaihoj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2016 kl. 23:02
Har selv et 725, billedet er super skarpt uanset kilden. Min erfaring er at man ikke kan regne med indstillingerne hos forhandlerne - når man får tv'et hjem og starter op - så er første spørgsmål om det står butik eller privat. Kan forestille mig at det ændrer på nogle opsætninger.

Hvis du er i tvivl så køb det - du kan vist returnere det igen efter 14 dage.

Dan
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Point: 4590
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2016 kl. 07:06

Hvad hedder CXC725 modellen på US....kan ikke rigtig finde en detaljeret video anmeldelse om den på Youtube ?

Hverken CX700 eller CXC725 (CX700 med parabol-tuner) findes i USA. Panasonic har været meget tæt på at falde helt ud af det amerikanske marked efter de droppede plasma.
Til top
Gizmodo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Februar-2008
Sted: Denmark
Point: 146
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gizmodo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2016 kl. 07:54
Er der ellers nogen forskel imellem CX700 og CXC725 hvis vi taler billedkvalitet?
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Point: 4590
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2016 kl. 08:53
Det er samme panel. På papiret er der forskel i Hz-systemet, men det tal er jo som bekendt bare opskruet salgsgas. I praksis har jeg ikke bemærket nogen billedmæssig forskel, der er værd at nævne.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu