|
Blu-Ray afspiller |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
-Henrik- ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-December-2012 Status: Offline Point: 412 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-Marts-2016 kl. 11:56 |
Jeg skal have købt en Blu-Ray afspiller - jeg har aldrig haft en før, og har heller aldrig haft surround før, så jeg er lidt forvirret
![]() Har man brug for, at afspilleren skal kunne tage alle de der forskellige surround lydformater? Og er der noget med, at det er bedst, hvis jeg tager en med to HDMI-udgange, fordi min Denon X-4100W receiver ikke har HDCP 2.2? På forhånd tak ![]() |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Alle BD afspillere har HD lydformater. Det eneste de ikke har er UHD 4K på billedsiden. Det er så nyt at afspillerne først begynder at komme i næste md, og regn med en høj pris.
Kan ikke se du har brug for HDCP 2.2 til afspilning af BD'er her og nu. Men hvis du hopper på 4K vognen, skal du naturligvis sikre dig med HEVCD, HDCP 2.2, HDMI 2 osv |
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4719 |
Hej. Da du selv nævner HDCP 2.2 vil jeg starte med at spørge om den skal være en Blu-Ray afspiller der kan afspille de nye 4K UHD Blu-Rays? De to første er lige på trapperne. En fra Panasonic og en fra Samsung. Hvis det 'bare' skal være en der kan afspille Fuld HD Blu-rays kommer den ikke til at bruge HDCP 2.2 Men HDCP 1.4 Som alle Rececivere med HDMI indgange kan klare. Og så er der ingen grund til at bruge Blu-Ray afspillere med to HDMI udgange. Hilsen Carsten. |
|
![]() |
|
-Henrik- ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-December-2012 Status: Offline Point: 412 |
Hm, jeg går ud fra, at man vil kunne købe Full HD tv i forretningerne i en rum tid endnu, eller hvad?
I så fald kan jeg sagtens vente med at få 4K. |
|
![]() |
|
Hvad er det nu, det er godt for, når der er to HDMI udgange på en Blu-Ray afspiller?
Har fået det at vide her på forummet, men har glemt det igen. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det er jo godt for at der kan tilsluttes 2 visningsenheder, eller at den ene er til lyd og den anden er til billede. Det er især brugbart til Recivere uden 3D. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4719 |
Hej. Når man tænder for to apparater der er forbundet med HDMI kabel sker der noget to vejs kommunikation for at finde ud af hvad der er den bedste opløsning som de begge to kan klare. De fleste af os forbinder en Blu-ray afspiller til en Receiver og igen fra Receiveren og til TV'et. Så bliver det en trevejs kommunikation. Der opstår dog et problem hvis Blu-ray og TV har HDMI 2.0 og Receiveren kun har HDMI 1.4 for så kan Receiveren ikke sende 4K UHD signalet videre til TV'et. Det kan dog løses ved at forbinde Blu-ray direkte til TV'et med HDMI 2.0 Men så får Receiveren ikke noget audio signal. Det er det problem der løses ved hjælp af en ekstra Audio HDMI udgang på de nye 4K UDH Blu-Ray afspillere. De har en HDMI udgang til TV og en anden HDMI Audio udgang til en Receiver. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 25-Marts-2016 kl. 13:12 |
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4116 |
Hvis du bare skal se alm BluRay, så kan du lige så godt købe en billig afspiller, da du ikke vil opleve forskelle, da film/lyd sendes digital videre. Bilka har tit en Phillips til 400 kr med 3D funktion.
Der var nogle af de dyrere afspiller kan have en fordel er ved opskalering af DVD eller analog udtag af lyd.
|
|
![]() |
|
Tak for info!
De helt billige BR-afspillere kan kun bruges i et stereosetup, kan de ikke? Det synes jeg, at jeg kan se mht. de forsk. modeller på Samsungs hjemmeside. Jeg skal køre 5.1. Den billigste Samsung der kan det, er vist denne her: BDH6500 Samsung har endnu ikke annonceret, hvilke nye afspillere der kommer her i 2016, vel? Det bliver vel ikke kun 4K-modeller, gætter jeg på. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Alle BD afspillere kan "bitstreame" den rå lyd til en SR reciever, der så står for decodningen. Du har vel en SR reciever?
|
|
![]() |
|
Jep det har jeg, men på f.eks. den billigste Samsung står der:
Audio Decoding Output Dolby Decoding Channel 2 ch DTS Decoding Channel 2 ch Det tolkede jeg sådan, at afspilleren godt kan dekode surroundfilm, men at den kun kan sende stereolyd ud. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19566 |
Via separate outputs - ja.
Via hdmi kommer det hele med og dekodningrn foregår i din receiver. Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |