|
Amazon Echo |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | ||
mortenls
Bruger Oprettet: 27-Oktober-2010 Status: Offline Point: 209 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 21-April-2016 kl. 14:34 |
|
Vi mangler en Amazon Echo tråd (Den fedeste gadget 2016). Da der er leveringstid på denne, vil jeg bruge tiden på at finde ud af, hvad den skal bruges til. Det jeg påtænker pt. er, at den skal bruges til at styre lys og media. Jeg har allerede anskaffet en Smartthings hub, og har installeret noget Osram Lightify. Det næste bliver KODI/Plex understøttelse (jeg køre begge ting). http://forums.plex.tv/discussion/173499/amazon-echo-and-plex-alexa-tell-the-home-theater-to-put-on-a-good-episode-of-always-sunny Jeg ville også rigtig gerne have en Amazon Echo, Dot etc., så jeg kan køre lidt multiroom lyd, men det må vente lidt. Jeg skal først lige prøve Echo'en af. |
||
Flarup
Guld medlem Oprettet: 23-Maj-2007 Sted: Randers NV Status: Offline Point: 796 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
så lige deres video, men hvad har den med smart TV at gøre ?
|
||
Med Venlig Hilsen
Flarup |
||
Havelund
Bruger Oprettet: 12-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 131 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Virker den med dansk sprog?
|
||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nej da.
|
||
mortenls
Funktioner
Tak(0)
|
|
Lad os kalde det en Smart Device. Den kan blandt andet styre dit Smart TV, plex, samt belysning. Dernæst er Samsung begyndt at bygge Smartthings platformen ind i deres TV. Men sanheden er, at jeg ikke lige kunne finde en kategorie at putte den i
Nej, og den sælges kun i USA. Man skal bruge en freight forwarder...
Redigeret af mortenls - 21-April-2016 kl. 20:10 |
||
Flarup
Guld medlem Oprettet: 23-Maj-2007 Sted: Randers NV Status: Offline Point: 796 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
DEn virker fed :D
|
||
Med Venlig Hilsen
Flarup |
||
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Den har da intet med Smart TV at gøre. Desuden synes jeg sgu lidt, det virker som noget halvfærdigt skrammel. Og hvad skal man med den i DK, når den ikke kan arbejde med tjenester, der ikke findes i USA?
|
||
mortenls
Funktioner
Tak(0)
|
|
Sad lige og så denne: http://www.youtube.com/watch?v=CAP3DbyOtGE
Jeg har dog hverken nogen garage eller Tesla, så det må vente lidt |
||
mortenls
Funktioner
Tak(0)
|
|
En lille update på denne tråd, da jeg har fået flere pm'er.
Jeg fik den købt og den er rigtig fed. Jeg bruger den pt. sammen med min SmartThings hub til at styre, lys, varme og musik. Jeg har endnu ikke fået sat min Harmony op, men det må komme senere. Z-Wave/ZigBee hub: SmartThings Lys: Osram Lightify Varme: Danfoss LC13 Musik: Amazon Prime (du kan også bruge Spotify, men har ikke lige testet dette) Pt. går jeg og overvejer om jeg ikke skal købe en Echo Dot hjem fra UK. |
||
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Online Point: 4710 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej Mortenls. Da jeg i dag læste 'Google Home vs. Amazon Echo' kom jeg til at tænke på din lille update. Her er et link: Ja tingene går hurtigt. Til andre der overvejer Echo vil jeg forslå at også kigge på Google Home med dens kommende talestyring af NetFlix. Hilsen Carsten. |
||
henrikbp
Bruger Oprettet: 15-December-2007 Status: Offline Point: 238 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Kan den endnu ikke købes i EU?
|
||
dr_schlemer
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1023 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Man kunne også være et apple homekit. Det er tre store, der kæmper om kernen i smarthomes, med Amazon, Google og Apple.
Tænker nu, at den kommende VIV (Siri next gen), slår Amazon og Google med længder... Indtil videre har jeg dog kun lidt Philips Hue, som iøvrigt styres med et fysisk knapper på væggen. Det andet må komme, når man kan tale frit ud i rummet - som med Amazons Echo og Google Assistant. Apple skulle vist være på vej. Det holder slet ikke at "diktere" ind i en iphone eller apple fjernbetjening for at betjene forskellige devices. Mon ikke det ender med Apple vs Google - igen igen... Redigeret af dr_schlemer - 03-December-2016 kl. 14:03 |
||
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
|
||
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |