|
TV Browser der ikke crasher. :-) |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Sebastian-Petersen
Ny bruger Oprettet: 06-December-2015 Sted: Select a state/ Status: Offline Point: 15 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 28-Juli-2016 kl. 08:32 |
Hej Recordere.
Lidt et nørdet spørgsmål, men håber nogle herinde kan hjælpe! Vi bruger skærme på kontoret, og de er tændt 24/7. De står blot i en browser, på en hjemmeside som opdaterer hver 2. minut ca. og viser nogle nøgletal for dagen. Et såkaldt dashboard med lidt grafer osv. Vi har dog det problem, at browserne crasher på vores tv. Så vi skal reloade dem 1-2 gange om dagen, og det er ikke rigtig holdbart. Vi har været igennem 2 slags TV, men begge gør det. Det er umuligt for mig rigtig at finde noget information på, hvilket fjernsyn, som måske vil kunne køre et browservindue 24/7 uden at crashe. Jeg ved ikke, om det måske er pga. fx manglende ram. Alternativet hvis ikke vi kan finde et TV som kan køre browser 24/7, er at installere en minicomputer til hver skærm til at køre det, men det er en klodset løsning i forhold til, og koster også måske 2500 per skærm oveni. Er der nogle herinde, som har en ide om hvad der gør at det crasher, og hvilket tv jeg måske skal kigge på, for at undgå det?
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19457 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har i overvejet en chromecast?
Klaus |
|
Sebastian-Petersen
Ny bruger Oprettet: 06-December-2015 Sted: Select a state/ Status: Offline Point: 15 |
Funktioner
Tak(0)
|
Den dækker desværre ikke behovet. Den kan ikke køre en browser standalone. Man skal have en computer som skyder browseren over til den, og så er vi tilbage til at vi skal have en ekstra computer til hver skærm. Denne dækker vores behov: https://airtame.com/?gclid=CKCsu-7Mlc4CFWLqcgod-NoFww Men det er 2500kr per skærm, og det fungerer super fint for os bare at bruge browser funktion i tv'et, fordi vi har ikke brug for alle de andre features. Hvis vi bare kan få en løsning hvor TV'et ikke crasher i browseren 1-2 gange om dagen. Der må simpelthen være fjernsyn som kan køre det, jeg ved bare ikke, hvad jeg skal kigge efter :)
|
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvilket TV mærke? De kører jo med forskellige browsere på forskellige mærker, og vil mene Panasonics Firefox er noget af det bedste der findes. Det er ihvertfald min erfaring fra PC'en.
|
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4695 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej. En mini komputer behøver ikke at koste 2500 kr, der findes nogle der er billigere. Men du har ikke en mediaplayer med browser du kunne prøve med? Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 28-Juli-2016 kl. 10:04 |
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7077 |
Funktioner
Tak(0)
|
En lille Pi til få 100 burde klare opgaven
|
|
kirkholt
Ny bruger Oprettet: 25-Februar-2008 Status: Offline Point: 15 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej
Min generelle holdning er er fladskærme er bedst til at være skærm og tv, og ikke ret meget andet. Det handler derfor om at finde en lille billig computer, der kan klare opgaven. Det kunne f.eks. være en Raspberry Pi (ca. 600 kr. alt inkl) i kiosk-mode eller Intel Compute Stick til ca 900. kr Mvh Ole
|
|
Sebastian-Petersen
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for alle svarene! Er der nogle der evt. har prøvet noget lignende selv? Eller kender til hvad folk bruger i virksomheder, til lignende opgaver.
Problemet er at vi også allerede har prøvet en billig android mini computer. Den kunne heller ikke holde til at stå i browser 24/7. Højest sandsyneligt også grundet manglende ram, men det er bare mit gætteri. Den lukkede simpelthen siden efter 5-6 timer, og så er vi lige vidt, ift. bare at bruge browser i TV. Men jeg synes https://www.proshop.dk/Mini-PC-Android-Raspberry-Pi/Intel-Compute-Stick-Windows-10-Box/2514710 virker som en god løsning! Den virker lidt kraftigere, end den android vi prøvede sidst. Men jeg er dog stadig nervøs for, om den holder :) Jeg gider ikke en alt for billig løsning igen, som bare ikke holder til at køre 24/7. Men fede svar! Awesome! Jeg kigger på det hele. P.S. De TV vi har prøvet, er alle Samsung.
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19457 |
Funktioner
Tak(0)
|
I kunne jo også starte med at prøve tv af andre fabrikater....... Klaus |
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5267 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tænker at det måske kunne være siden den skal vise der har problemer. Mvh. JørgenT
|
|
Sebastian-Petersen
Funktioner
Tak(0)
|
- Altså man "prøver" jo ikke bare lige at købe en række fladskærme fra forskellige mærker, for så at sende dem retur. ......
- Der er intet galt med PC nej, vi har det kørende gennem en PC på en anden skærm. Det er bare en hjemmeside, som bare står og opdaterer hver 2. minut med nye tal. Jeg tror jeg prøver den intel computer stick og ser, om den klarer jobbet, den ser fint ud. Hvis der så bare er plads til den bagpå fjernsynene som hænger på vægge. :D Jeg kunne godt have min tvivl.
|
|
Branchekender
Super bruger Oprettet: 20-Juni-2014 Status: Offline Point: 359 |
Funktioner
Tak(0)
|
Måske er du på udkig efter en signageskærm? Altså en skærm, som er beregnet til at køre 16 eller 24 timer i døgnet?
Der findes flere producenter, som har en indbygget HTML5 kompatibel browser, der kan starte på en bestemt URL. Philips har nogle prisvenlige modeller, og LG har nogle modeller med webOS. Et eksempel er Philips BDL4330QL/00 LED (Q-line) som er beregnet til 16 timers drift eller Philips 55BDL4050D/00 (D-line), der er beregnet til 24 timers drift. |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |