|
Fladskærm ved en brændeovn?? |
Besvar |
Forfatter | |
Keldjensen
Bruger Oprettet: 26-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 158 |
Emne: Fladskærm ved en brændeovn?? Sendt: 01-September-2006 kl. 09:58 |
Jeg kigger jo så småt på en 42" fladskærm. Det bliver enten pana PX600E eller en af de nye Pioneer i fælleskøbet... Problemet er at det (nok) skal hænge på væggen en meter fra min brændeovn.... Kan det give problemer?? tænker på varmen fra brændeovnen?? samt på den lille smule røg som kommer fra brændeovnen, som man bare ikke ser??? Jeg er nødt til at få afdækket alle risks før jeg "investere" en god månedsløn i skidtet... |
|
Carser
-- Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
Sendt: 01-September-2006 kl. 11:07 |
Se f.eks. mit svar om varme på http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=8079 Lidt røgpartikler er næppe et problem andet end at de nok medfører behov for lidt mere grundig rengøring af skærmen og dens ventilationhuller og evt. blæsere i ny og næ. |
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. |
|
Soko
Super bruger Oprettet: 08-Maj-2006 Status: Offline Point: 284 |
Sendt: 01-September-2006 kl. 11:27 |
Hej Keldjensen Jeg har selv brændeovn i mit sommerhus, det er en helt ny ovn med alle mærkninger/godkendelser og installeret af en proff. Jeg kunne ikke i min vildest fantasi finde på at hænge en fladskærm inden for 1 - 1,5 meter af ovnen, strålingsvarmen kan blive temmelig voldsom, så jeg vil klart fraråde det. Men jeg har altså ikke selv prøvet.... Mvh. Soko |
|
ticker
Super bruger Oprettet: 16-Juli-2006 Status: Offline Point: 352 |
Sendt: 01-September-2006 kl. 17:02 |
Måske denne artikel " Plasma TV´s above the fireplace" kan være til inspiration, under sektionen Plasma TV articles:
http://www.plasmatvbuyingguide.com/plasmatvreviews/plasmatv- fireplace.html Redigeret af ticker - 01-September-2006 kl. 17:03 |
|
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV JBL L100 Century studie monitor Nokia 9321S DVB-S receiver |
|
Stouenberg
Bruger Oprettet: 18-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 226 |
Sendt: 01-September-2006 kl. 17:22 |
- stop den i ovnen med det samme, så sparer du ophænget...
|
|
8-) Steen
BUSH DABradio + det løse... |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |