recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC Kabel TV, sagem 60, passer det ???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC Kabel TV, sagem 60, passer det ???

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
ret64 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 14-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Emne: TDC Kabel TV, sagem 60, passer det ???
    Sendt: 04-September-2006 kl. 00:09
Hej !

Iflg. TDC så vil de 4 danske kanaler som i dag bliver sendt på DVB-T også være tilgængelige på TDC kabel TV (Grundpakken)  pr. den 1. oktober.

Iflg. TDC-Kabel så skal man have en sagem 60 for at kunne se under tekster ???, kan det virkelig passe ???, skal man virkelig ofre kr. 1300 på en sagem boks???

"....Bemærk venligst, at det kun vil være muligt at se undertekster på den digitale version af TV 2 med en Sagem 60-digitalmodtager."

Link til hele artiklen: NRK1 viger pladsen
http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&T1 9807766311139235799863_actionOverride=%2Fportlets%2Fcms%2Fny hed%2Fshow_nyhed&_windowLabel=T19807766311139235799863&a mp;a mp;a mp;T19807766311139235799863id=18_nrk_forsvinder&_pageLab el=P11201666311139235384476

Mvh.
René



Redigeret af ret64 - 04-September-2006 kl. 00:20
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2006 kl. 00:57

Hej René.

Vi må nok lige skelne:

Ved digital modtagelse via en Selector: Ja, det ser ud til at passe. Og prisen for en Sagem 60 er 1.595,-

Dog kan den fås billigere eller endda gratis med en programpakke, der så koster et eller andet i sig selv. 

Det er også korrekt, at de gamle store koksgrå Selectorer ikke kan vise den type undertekster, der vil blive brugt.

Ved analog modtagelse er alt i grundpakken - også undertekster - som før. Så ingen tvinger dig til at få en digital tuner for at kunne se TV med undertekster, det analoge signal ophører først så (vidt jeg husker det) i 2009.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
ret64 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 14-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2006 kl. 17:01
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Hej René.

Vi må nok lige skelne:

Ved digital modtagelse via en Selector: Ja, det ser ud til at passe. Og prisen for en Sagem 60 er 1.595,-

Dog kan den fås billigere eller endda gratis med en programpakke, der så koster et eller andet i sig selv. 

Det er også korrekt, at de gamle store koksgrå Selectorer ikke kan vise den type undertekster, der vil blive brugt.

Ved analog modtagelse er alt i grundpakken - også undertekster - som før. Så ingen tvinger dig til at få en digital tuner for at kunne se TV med undertekster, det analoge signal ophører først så (vidt jeg husker det) i 2009.



Hej Carser !

Tak for dit svar...., jeg har en CRT-skærm og havde egentlig ingen planer om at gå til digitalt signal, men nu når muligheden er der, så syntes jeg at det kunne være sjovt at se forskellen mellem et digitalt/analogt signal, bare ikke 1300 kr. sjovt, og derfor efterlyste jeg bare om der var andre DVB-C modtagere end sagem der kan vise undertekster...

Mvh.
René


Redigeret af ret64 - 04-September-2006 kl. 17:11
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2006 kl. 17:28

Velbekomme.

M.h.t. forskellen digital/analog: Den er bestemt synlig, tro mig, jeg har set digitalt TV i 8 år - dog med små pauser!  

Især på et større 16:9 TV er det tit næsten dobbelt så detaljeret at se noget i ægte 16:9 som et zoomet analogt letterbox signal. Og man slipper for støj, grums og skygger på alle kanaler.

DR1 og 2 sender faktisk i DVD-kvalitet til TDC og videre til os med Selector. Andre kanaler har noget mindre bitrate, og det gør, at der kan ses lidt pixels og dens slags i hurtig sport og action, men generelt er digitalt TV langt renere, da det overføres som tal, der endda fejlkorrigeres løbende, og ikke som støjfølsomme analoge bølger.

Jeg har i øvrigt også CRT og er indtil videre svær at overtale til andet.



Redigeret af Carser - 04-September-2006 kl. 17:35
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
ret64 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 14-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2006 kl. 17:36
Tja.... der er vel ingen vej unden om......jeg må bide i det sure æble og ryste op med nogle penge..., jeg har bestemt også været ude og kigge på div. plasmaer/lcd'er, og når der vises klip i HD kvalitet, så er der kun en ting at sige... wow!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2006 kl. 17:56

Hej ret64 - problemet er bare, at der sendes forsvindende lidt i HD, så bliv nu ikke skuffet.

Hyggelig aften til dig.

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2006 kl. 14:53

Nu går jeg også med skumle tanker om at investere i enten en 60 eller 81, men det bliver nok 60 boksen i første omgang. Jeg har TDC kabelTV, men hvis jeg investerer i sådan en boks, vil jeg så få flere kanaler end dem jeg har eller er det kun en dekoder?

Kan det betale sig at tegne et abonnement også få boksen gratis?

Hvis der skal to TV på, er det så muligt?

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2006 kl. 15:51

Hej Bjur, afsnit for afsnit:

Nu går jeg også med skumle tanker om at investere i enten en 60 eller 81, men det bliver nok 60 boksen i første omgang. Jeg har TDC kabelTV, men hvis jeg investerer i sådan en boks, vil jeg så få flere kanaler end dem jeg har eller er det kun en dekoder?

Du skriver ikke, hvad du allerede har af kanaler, det kommer jo an  på, hvilken analog pakke du har i dag (grund/mellem/fuld).

Men du kan se her:

http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_p ageLabel=over_100_tv_kanaler&_nfls=false  og her:

http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_p ageLabel=programpakker&_nfls=false

Så jeg vil sige ja, du kan ihvertfald få ret mange afh. af, hvad du bestiller.

Men grundpakken rækker ikke som det også fremgår af det nederste afsnit på http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_p ageLabel=P12800243181145881566768&_nfls=false

Kan det betale sig at tegne et abonnement også få boksen gratis?

Ja, hvis man ser/optager mange film. Boksen bliver dog betalt på den ene eller anden måde ligesom en urealistisk billig mobiltelefon til få kroner koster mere i abonnement, binding o.l.

Hvis der skal to TV på, er det så muligt?

Ikke via antenneledninger, det dekodede A/V-signal kommer kun ud i SCART på en Sagem 60. I lange SCART-kabler og omskiftere og den slags taber billedet kvalitet.

En Selector med kort i til hvert TV anbefales for bedst muligt billede samt at de kan betjenes for sig. Og på Sagem 60 sidder kortet i bunden, så det er bøvlet at flytte det fra boks til boks.

Sagem 81 er til HDTV og har også HDMI-udgang, men salget er stoppet, der er masser af tekniske problemer med den, så sent som i dag har ingeniøren fra TDC, der arbejder med software til den, bandet over den her i forummet!

Sagem 60 virker derimod stabilt og man kan optage fra den uden problemer. Anbefales!



Redigeret af Carser - 05-September-2006 kl. 15:53
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2006 kl. 17:22

Jeg er "ret" ny bruger af både selector(Sagem 60) og ikke mindst et 42" Pana600 plasma TV.

Og jeg er faktisk indtil videre ret skuffet over signalet fra Selectoren.Jeg synes ganske enkelt,at jeg har et bedre billede når jeg kører det analoge antennesignal fra TDC kabel, direkte ind i plasmaen !

JA ! - også de Danske. 

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2006 kl. 17:34

Jeg er overrasket, Lennon.

Kører du med RGB fra Sagem 60's TV ud? Hvis ikke, så prøv det. Composite (som du får default og fra Video ud) er meget blødere og har ikke samme dynamik/kontrast.

Er det derimod pixeleringer: Ja, bitraten er ikke altid høj nok. Dit TV er sikkert udmærket, men nok også ret afslørende, især hvis du er lovlig tæt på. Og så er der kun en effektiv kur: HDTV signal.

Jeg påstår stædigt, at DR1 og DR2 tit sender i DVD-kvalitet, VM på DR via Sagem 60 var langt flottere end det analoge og i ægte 16:9.

Jeg har set og optaget masser af film og jeg synes trods udmærket analogt signal (vi har fået helt nye forstærkere og gennemmålt alt hos os i forbindelse med at vi fik WebSpeed), at Sagem 60 generelt giver et langt bedre og renere billede og i RGB gennem et godt SCART-kabel rent ud sagt virkelig sparker numse. 



Redigeret af Carser - 05-September-2006 kl. 17:35
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2006 kl. 19:52

Jeg skal nok gi en lidt mere præcis melding,når jeg får eksperimenteret lidt m de forskellige kombinationsmuligheder (kabel,opsætning osv).

Problemet er bare,at Panaen ikke er speciel "servicevenlig" mht omrokering af diverse forbindelser, - når den først hænger på væggen.

Sender DR og TV2 alt nyere egenproduktion i ægte 16:9 ? Synes stadigvæk jeg har observeret "brede skuldre" i Nyhederne/TV-avisen ? ?(via Selector)

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2006 kl. 20:12

Hej igen Lennon.

Du behøver ikke nødvendigvis rode bag på dit store TV for at opnå det, jeg skrev om - for sidder dit SCART-stik fra Selectoren (evt. gennem en recorder) i en indgang på dit TV, der understøtter RGB (oftest AV/EXT 1 og én til), skal du højst flytte et kabel bag på Sagem'en og endda kun, hvis det sidder i Video-udgangen. Det sidder måske allerede i TV-udgangen?

Så muligvis skal du bare ind i Selectors menu og kan klare det fra sofaen/stolen!  Se manual side 13 og vælg RGB-lysstyrke LAV.

Næh, det er ikke alt - desværre - der sendes i ægte 16:9.

Eksempler på noget, der gør er Hokus Krokus, 9 ud af 10, Deal/No Deal, Troldspejlet, Hjemmeservice samt masser af film.

Og strækker du letterbox eller 4:3 ud på kunstig vis ("brede skuldre"), ja så kan jeg godt forstå, at du ikke oplever det så velopløst. 4:3 er nu engang 4:3 og jeg ser det med naturlig geometri og sorte bjælker i siderne (på plasma er de så ofte grå for at indbrændingsrisikoen mindskes).

I øvrigt blev jeg meget positivt overrasket over DR's kvalitet, da de genudsendte alle Olsenbanden filmene og James Bond filmene op til de allernyeste i ægte 16:9 (jeg tør ikke sværge på at det gjaldt alle, men langt de fleste) og virkelig god kvalitet.

Bare det og VM synes jeg er hele prisen for en Selector+et kort til den værd. Analogt modtaget ville det i sammenligning miste 25% af sine aktive billedlinier og derved fremstå tilsvarende mindre skarpt, og det ses tydeligt på en god skærm, især når man zoomer for at fylde den ud.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu