|
Bad Blocks på Qnap |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
slumbert ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-December-2016 kl. 21:42 |
Jeg har en qnap 2-bays nas med 2 x 2tb wd red eneterprise, der kører i mirror raid. Jeg har lige fået en fejlmelding på den ene disk, og har efterfølgende scannet den.
Fejlen er at der på hele disken er 1 B****. Bør jeg skifte den fordi der snart vil komme flere B****s, eller kan det nemt være en isoleret fejl? Jeg har ekstra backup af alt hvad der er vigtigt, på en anden hd, så risikoen er ikke voldsomt stor. EDIT: recordere tillader ikke at man skriver "B A D B L O C K S"
Redigeret af slumbert - 04-December-2016 kl. 23:03 |
|
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
B****s
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
![]() |
|
![]() |
|
slumbert ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
ahhh nu har jeg fanget den. Det minder for meget om A D B L O C K
som om det hjælper.
|
|
endnu en hifi-flygtning
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1232 |
Jeg ville skifte! Du kan godt lade være, men levetiden vil afhænge lidt af, om det er SW eller HW der er skyld i fejlen. Til de priser der er for diske i dag ville jeg som sagt skifte den.
|
|
![]() |
|
men vi taler en eneste sølle bad blåck
|
|
endnu en hifi-flygtning
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1232 |
Som det mindste ville jeg scanne diskene regelmæssigt for at holde øje med om det breder sig.
|
|
![]() |
|
hummelmose ![]() Administrator ![]() ![]() Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 3978 |
Man skal altid tage bad blocks seriøst. Jeg ville klart overveje at skifte harddisken, og ihvertfald som Jacobask skriver scanne regelmæssigt
|
|
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
|
![]() |
|
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
Problemer med bad blocks er, at de formegentlig vil udvikle sig til flere - der er jo en grund til at de begynder at dukke frem nu.
|
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
|
![]() |
|
MulleB ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2013 Status: Offline Point: 745 |
Hvor gammel er disken, WD har 3 års garanti på RED diske, så det kunne være du kunne få den byttet.
det er næsten helt sikkert at der vil komme flere. |
|
![]() |
|
øv, desværre udløb garantien i april
|
|
endnu en hifi-flygtning
|
![]() |
|
MulleB ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2013 Status: Offline Point: 745 |
nu ser jeg du skriver Enterprise Disk, så er der 5 år.
du kan se de forskellige modeller og garanti her: http://support.wdc.com/warranty/warrantypolicy.aspx |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |