recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung UE65ES8005 - defekt panel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung UE65ES8005 - defekt panel

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung UE65ES8005 - defekt panel
    Sendt: 12-Februar-2017 kl. 07:58
Hej alle,
Jeg har nævnte tv med et defekt panel, det er den typiske fejl med clouding, som genere mig temmelig meget efterhånden.

Spørgsmål - tror i stadig det er muligt, at få skiftet panelet på så gammelt et tv?

Tør næsten ik gå ud og købe et nyt tv til f.eks 10000 kr, hvor jeg kan rende ind i samme problem igen. Jeg er udmærket tilfreds med billedet på mit Samsung, med undtagelse af det clouding. Kan jeg få det lavet har jeg egentlig mere lyst til det, men ville sådan en reparation løbe op i mange tusind kroner kan det selvfølgelig ikke svare sig.

Håber der er nogen der har lidt input?

Mvh Brian Høgh
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2017 kl. 08:20
Reparation kan helt sikkert ikke betale sig..

clouding er en risiko på lcd tv.     Og måske især på de "billigere" tv.

Skal du undgå det må du være meget opmærksom når du sætter det op første gang og ser du noget må set smides retur med det samme.

Nogle gange opleves clouding mere fordi tv er indstillet med alt for meget lys,

Måske du skal kikke på oled, de er godt nok ikke til at finde i din prisklasse for 65"
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2017 kl. 09:41
Tak for svar. Tv'et var bare ikke særlig billigt da jeg købte det og en af topmodellerne, derfor er det også temmelig afskrækkende, at skulle smide penge efter et nyt tv, der måske får samme problem igen, har slet ikke lyst til at smide 25000 kr efter et tv igen..

Fandt nogen billed indstillinger i en tråd herinde, det har gjort det lidt mere tålelig, men nu er hele billedet meget mørkt og mørke scener i dagslys kan man faktisk ikke se noget.

Mvh Brian Høgh
Mvh Brian
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2017 kl. 10:10
At bruge 20-25k på et TV er rigtig mange penge. Derfor er det vigtigt at gøre et forarbejde, og finde ud af hvor risikoen for fejl er mindst. Jeg synes det er tydeligt, når man læser herinde, hvor man ikke skal smide sine penge.

Ranglisten på de mest solgte mærker er nævnt mange gange. De dyreste er i toppen af den liste. Så køb fra toppen, og ha TV i mange år, eller køb fra bunden, og skift TV ofte.
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2006
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2017 kl. 12:45
Ellers et brugt top plasma fra 2011-2013... Oled b6v er vel et godt bud?
Samsung S90D 65” QD-OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2017 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af dr_schlemer dr_schlemer skrev:

Ellers et brugt top plasma fra 2011-2013... Oled b6v er vel et godt bud?

Jeg overvejer det også seriøst, jeg har bare problemer med, at gå ned i størrelse, 60" er minimum og så er udvalget pludselig ikke så stort... Ellers havde jeg flyttet mit Pioneer 428xd ind i stuen igen for lang tid siden

Mvh Brian Høgh
Mvh Brian
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2017 kl. 13:43
Jeg ser Blu-ray kvalitet hver dag på DR1. Jeg kan forstå det kniber på et Oled B6v
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2017 kl. 13:44
Er DR1 begyndt at sende i Blu Ray kvalitet?
Og, hvorfor skulle det knibe på B6V?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2017 kl. 13:52
Har du ikke opdaget det Klaus.

B6v klarer tilsyneladende ikke de-interlace så godt. Torben Rasmussen kan ikke bekræfte at det gør, fordi han ikke har prøvet med kabel TV.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2017 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg ser Blu-ray kvalitet hver dag på DR1.

LOLLOLLOLLOL Der mangler en ironi-smiley i dit indlæg....
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2017 kl. 13:58
Blu-ray kvalitet er ikke det samme som Blu-ray

Ser Guld i Købstæderne, og jeg kan rent faktisk læse stemplerne i en sølvske de lige har vist.

Redigeret af Kampus - 12-Februar-2017 kl. 13:59
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2017 kl. 14:06
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Har du ikke opdaget det Klaus.

B6v klarer tilsyneladende ikke de-interlace så godt. Torben Rasmussen kan ikke bekræfte at det gør, fordi han ikke har prøvet med kabel TV.

Nej, jeg har ikke opdaget noget markant anderledes, så jeg ser åbenbart også DR1 i Blu-ray kvalitet.

Hvor har du læst det med de-interlacing?
For øvrigt så har Bromberg5, der har erfaring med CX700 og B6V, konstateret at B6V er bedst til almindeligt tv via kabel-tv.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu