|
Samsung UE65ES8005 - defekt panel |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
flex195 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 459 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-Februar-2017 kl. 07:58 |
Hej alle,
Jeg har nævnte tv med et defekt panel, det er den typiske fejl med clouding, som genere mig temmelig meget efterhånden. Spørgsmål - tror i stadig det er muligt, at få skiftet panelet på så gammelt et tv? Tør næsten ik gå ud og købe et nyt tv til f.eks 10000 kr, hvor jeg kan rende ind i samme problem igen. Jeg er udmærket tilfreds med billedet på mit Samsung, med undtagelse af det clouding. Kan jeg få det lavet har jeg egentlig mere lyst til det, men ville sådan en reparation løbe op i mange tusind kroner kan det selvfølgelig ikke svare sig. Håber der er nogen der har lidt input? Mvh Brian Høgh |
|
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7237 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Reparation kan helt sikkert ikke betale sig..
clouding er en risiko på lcd tv. Og måske især på de "billigere" tv. Skal du undgå det må du være meget opmærksom når du sætter det op første gang og ser du noget må set smides retur med det samme. Nogle gange opleves clouding mere fordi tv er indstillet med alt for meget lys, Måske du skal kikke på oled, de er godt nok ikke til at finde i din prisklasse for 65" |
|
![]() |
|
flex195 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 459 |
Tak for svar. Tv'et var bare ikke særlig billigt da jeg købte det og en af topmodellerne, derfor er det også temmelig afskrækkende, at skulle smide penge efter et nyt tv, der måske får samme problem igen, har slet ikke lyst til at smide 25000 kr efter et tv igen..
Fandt nogen billed indstillinger i en tråd herinde, det har gjort det lidt mere tålelig, men nu er hele billedet meget mørkt og mørke scener i dagslys kan man faktisk ikke se noget. Mvh Brian Høgh |
|
Mvh Brian
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
At bruge 20-25k på et TV er rigtig mange penge. Derfor er det vigtigt at gøre et forarbejde, og finde ud af hvor risikoen for fejl er mindst. Jeg synes det er tydeligt, når man læser herinde, hvor man ikke skal smide sine penge.
Ranglisten på de mest solgte mærker er nævnt mange gange. De dyreste er i toppen af den liste. Så køb fra toppen, og ha TV i mange år, eller køb fra bunden, og skift TV ofte. |
|
![]() |
|
dr_schlemer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1028 |
Ellers et brugt top plasma fra 2011-2013... Oled b6v er vel et godt bud?
|
|
Samsung S90D 65” QD-OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6
|
|
![]() |
|
Jeg overvejer det også seriøst, jeg har bare problemer med, at gå ned i størrelse, 60" er minimum og så er udvalget pludselig ikke så stort... Ellers havde jeg flyttet mit Pioneer 428xd ind i stuen igen for lang tid siden ![]() Mvh Brian Høgh |
|
Mvh Brian
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Jeg ser Blu-ray kvalitet hver dag på DR1. Jeg kan forstå det kniber på et Oled B6v
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19815 |
Er DR1 begyndt at sende i Blu Ray kvalitet?
Og, hvorfor skulle det knibe på B6V? Klaus |
|
![]() |
|
Har du ikke opdaget det Klaus.
B6v klarer tilsyneladende ikke de-interlace så godt. Torben Rasmussen kan ikke bekræfte at det gør, fordi han ikke har prøvet med kabel TV. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
|
Blu-ray kvalitet er ikke det samme som Blu-ray
![]() ![]() Ser Guld i Købstæderne, og jeg kan rent faktisk læse stemplerne i en sølvske de lige har vist. Redigeret af Kampus - 12-Februar-2017 kl. 13:59 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19815 |
Nej, jeg har ikke opdaget noget markant anderledes, så jeg ser åbenbart også DR1 i Blu-ray kvalitet. Hvor har du læst det med de-interlacing? For øvrigt så har Bromberg5, der har erfaring med CX700 og B6V, konstateret at B6V er bedst til almindeligt tv via kabel-tv. Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |