recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er dette en kickass htpc?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr dette en kickass htpc?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Mikey Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Emne: Er dette en kickass htpc?
    Sendt: 10-September-2006 kl. 20:34

Skal til at købe ny htpc. Har måske mulighed for at få den produceret hos pc-lager i Aarhus, men det finder jeg ud af i løbet af ugen. Har overvejet følgende:

Kabinet:                       OrigenAE Dign X15E incl. 7'' TFT Touchscreen Sølv

Bundkort:                     Asus P5B/Deluxe LGA775 FSB1066 Conroe Support

Cpu:                               Intel Core 2 Duo E6700 2.66Ghz FSB1066 4MB

Ram:                               G.Skill RAM 4 GB DDR2 PC533 CL4 kit (4x1024)

Grafikkort:                     MSI GeForce PCI-E 7950GX2 1024MB RAM TV-Out

Harddisk:                       Samsung SP 250 GB SP2504C 7200rpm SATA II

PSU:                               NorthQ NQ4100 520W Module PSU

Cpu køler:                     Zalman CNPS9500 LED til S478/754/775/939

TV tuner:                        Hauppauge WinTV-PVR-500MCE Kit

OS:                                   Windows XP Media Center Edition 2005 DK OEM

Den kommer til at stå i et tilstødende værelse, så støj er ikke første prioritet men derimod er muligheden for at kunne afvikle de nyeste spil på en 37 tommer fladskærm. Modtager meget gerne forslag til ændringer. Et problem der helst heller ikke må opstå er at htpc'eren ikke bliver kølet nok. Så kølingen skal være iorden og der skal kunne spilles de nyeste spil på den. Et sted jeg gerne modtager forslag til er især hvilke slags ram der er bedst til en conroe cpu, der kører med FSB på 1066 MHz. Så et indlæg om at ram med hastigheder, der delt op i FSB'en gav et helt tal var at foretrække, som feks. 533 MHz hvorimod 667 MHz ville ikke give et helt tal og derfor ikke var så godt. Så er der nogen der ved hvilke ram der bedst virker med 1066 MHz på FSB'en, ikke bliver megavarme og har gode responstider, så skriv det endelig. Ved godt at harddisken ikke er særlig stor men har planer om et netværksdrev, så min stationære pc også kan være med.

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2006 kl. 23:55

Mske en hybdrid tuner for at være lidt fremtidsorienteret (selvom Hauppauge 500 er et super kort)

Til top
sehested Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Juni-2006
Point: 261
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2006 kl. 01:17

Er det ikke lidt spild at smide den i et OrigenAE Dign X15E incl. 7'' TFT Touchscreen Sølv hvis du skal have den stående i et andet værelse? Kan ikke helt se hvad du så skal bruge 5k på et kabinet? Men jeg ville nok smide en WD WD3200KS 320gb den er rigtig nice.

Til top
Mikey Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2006 kl. 06:37

Takker for inputtene *SS*. Mht. tuner så er jeg kun interesseret i DVB-C kort og indtil der er mulighed for ordentlig understøttelse af dual DVB-C kort, så holder jeg mig til Hauppauge PVR 500. Den kommer i kabinettet, da vi gerne vil have noget touchscreen, så vi har mulighed for musik i stuen gennem en forstærker uden at skulle tænde fjernsynet. Takker igen mange gange

Til top
the_rieper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-September-2006
Point: 545
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2006 kl. 17:47

Det er da det absolut dummeste tidspunkt at købe et så dyrt gfx på. dx10 er jo lige om hjørnet. spil som f.eks. crysis vil du ikke kunne afvikle optimalt uden. Iøvrigt er et higend gfx jo kun aktuelt/nødvendigt hvis du skal have dig en 1080i/p skærm! desuden vil jeg mene at det er totalt overkill med 4gb ram. hellere kvalitet end kvantitet (CL4 ram er IKKE kvalitet)! det er de færreste spil der bruger en 1.5gb ram. kan faktisk kun komme i tanke om et og det er bf2.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2006 kl. 17:51
ville os heller gå efter en WD disk med 16mb til lager (da du får en langt mere driftsikker og hurtig) og så en WD raptor til systemdisk/spilafvikling (du vil få langt lavere loading tider på den måde. også windows). størrelse er jo op til dig.
Til top
Mikey Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2006 kl. 17:55

Hej The_rieper

Mit tv er et philips 37PF9830 lcd tv som ihvertfald har 1080i. Er kommet på bedre tanker med rammene. Nøjes med 2GB, men jeg syntes ikke rigtig man kommer ned under cl4 med ddr2 ram? Kig evt. på pc-lagers hjemmeside og nævn mig de ram du ville vælge! Skal bla. spille BF2 på tv'et.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2006 kl. 18:31
ved at ocz, måske også corsair, laver ram der går ned til cl3. men hvis det var mig der skulle ofre så meget på en pc ville jeg købe pc8000 ram. Du vil så kunne køre ægte 1066fsb. du kunne f.eks købe OCZ 2GB Kit Gold Gamer eXtreme XTC. (godt nok cl5, men LANGT højere mhz)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2006 kl. 18:33

personligt ville jeg købe hos shg.. eller midtdata. de er begge ret billige og har KANON service. hvad med gfx!? du burde helt sikkert vente efter min mening!! og hd.. kunne du bruge mit indput?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2006 kl. 18:41
Til top
Mikey Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2006 kl. 20:03

Hej The_rieper

Kanon råd mht. harddisk og det er også rettet. Rammene bliver jeg nok nød til at købe hos pc-lager, da de skal samle den for mig. Angående ram vil jeg nok også følge dit råd og købe 1066 mhz ram. Grafikkortet forbliver nok uændret (har simpelthen ikke tålmodighed til at vente på directx10)

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2006 kl. 20:16
hehe okay! men ellers kunne du jo evt købe et 7900gt/gtx som jo er væsentlig billigere og sagtens vil kunne køre dagens spil mere end tilfredsstillende. så senere opgradere til et dx10 kort!? du ville spare en del penge! men anyhow.. glad for jeg kunne hjælpe
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu