|
Surround på Streaming |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
The_Joshua
Bruger Oprettet: 26-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 157 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 18-April-2019 kl. 09:23 |
Hej forum Jeg har prøvet at undersøge markedet for film til både køb og leje og synes at det virker underligt der er så få film med 5.1 eller 7.1 lyd. Når jeg ser film på Blockbuster, Netflix og Viaplay kan jeg kun se i Stereo. min Denon slår selv over på den korrekte opsætning når den fanger formatet og det virker fint med Bluray film. Er der nogen af jer herinde der kan svare på om kvaliteten vil være bedre hvis man køber filmene til download? Jeg ser filmene via en Intel NUC og i den browser de enkelte tjenester typisk anbefaler (oftest Chrome). Når jeg ser Bluray via NUC'en virker alt som det skal og windows er umiddelbart sat op efter alle kunstens regler :-) Mvh Chris |
|
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4046 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad afspiller du streaming fra. Og hvordan er det forbundet. Du er nød til at have din streaming enhed direkte på den receiver, da de fleste tv ikke sende dolby digital 5.1 videre fra streaming enhed til receiver
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er ingen problemer med Multikanal lyd fra Blockbuster og Netflix når lyd føres direkte til din Reciver, som T Duck så rigtigt skriver.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Steen6400
Guld medlem Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2116 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det har i mange år været tilfældet at PC platform gav dårligere lyd og billede end andre platforme, ved dog ikke om det stadig er tilfældet. Har du været inde og vælge multikanal på de forskellige tjenester? Netflix PC-app'en giver dig dog fuld kvalitet.
|
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music |
|
The_Joshua
Funktioner
Tak(0)
|
Tak guttter, det virker nu :-) Hvis I køber film online istedet for leje, hvor gør I så det, jeg tænker også ift kvalitet, pris m.m.? Mvh Chris
|
|
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4046 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
The_Joshua
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg løste det egentlig ikke, det virkede bare pludseligt da jeg tjekkede information på min Denon under afspilning fra Blockbuster. I Windows er lyd sat til Denon forstærkeren via HDMI og at så meget som muligt styres af forstærkeren. Det virkede ikke forleden da vi streamede Venom, men i dag da jeg testede både Blockbuster og Netflix virkede det
|
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4611 |
Funktioner
Tak(0)
|
iTunes sælger og udlejer film med billede i op til 4K Dolby Vision (og har pt. højeste bitrate) og lyd i op til Dolby Atmos (i Dolby Digital Plus). Du kan se en oversigt over, hvilke film på iTunes, der tilbydes i hvilke formater, her: http://https://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1528271944 Priserne på film hos iTunes er ofte på niveau eller lavere end hos Blockbuster på trods af den langt bedre billed/lydkvalitet. For at se filmene kræves dog Apple TV 4K.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
The_Joshua
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Rasmus Tak for svar. Ved du noget om Google? Er kvaliteten også ok hos dem? Mvh Chris
|
|
T-Duck
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
Steen6400
Guld medlem Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2116 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du vil købe film er de typisk tilgængelig flere uger tidligere på iTunes end på skive/leje.
|
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music |
|
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Funktioner
Tak(0)
|
På Windows PC leverer kun Netflix 5.1. over app'en eller i Edge browseren. Det virker ikke i andre. Mener stadig ikke 7.1 eller Atmos er tilgængeligt.
Mener ikke andre streamingtjenester leverer andet end stereo over PC. Du er nødt til at købe en boks, for at få fuld udbytte af streamingtjenester. Og Apple TV 4(K) er klart bedst til streamingtjenesterne. Desværre kan den så ikke klare Atmos når vi snakker egne rippede film. Har skal du have en Shield da den kan bitstreame lyden gennem Kodi. Desværre skal du manuelt indstille frekvensen når du ser streamingtjenester, hvor ATV selv kan indstille frekvensen i alle apps. Så ja, ingen er perfekt, men begge er dog bedre end en HTPC. Tiden er vokset fra den platform.
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |