|
Disney+ lav lyd. |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2369 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 28-September-2020 kl. 18:25 |
Når min søn bruger Netflix skrues volumen på TV’et op på 10-15.
Når det er Disney+ skal der skrues op på 40-50 for at det er nogenlunde samme styrke. Er der andre der har oplevet det, og kan det afhjælpes?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du har helt ret, der er ikke videre smæk på lyden, der skal skrues mere op end når der ses TV som også streames. Kan der gøre noget, umiddelbart ikke, der er godt nok en mulighed for justering i Menuen på TVet, men så bliver alt andet også streamet med højere lyd.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
Jeg oplever samme problem, men har ikke fundet en løsning.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Får heller ikke HDR på UHD, men det er nok shield der ikke er kompatibel med det, som det heller ikke er på You Tube.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Deschain ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 990 |
Har ikke oplevet problemet. Kører via ATV 4K og lyden gennem surround receiver. Samme niveau på Disney+, Netflix, HBO, DR TV, TV2 PLAY, etc...
|
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
Det har min Shield Pro ikke problemer med, det virker fint på Disney og Netflix. Lyden via Shield og receiver er også fin, men via app i tv er lyd fra Disney meget lav. Redigeret af JeTex - 29-September-2020 kl. 07:06 |
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4704 |
Lyden er meget lav. Det har været tilfældet siden Disney+ blev lanceret, så jeg tror ikke, at de påtænker at ændre det. Det er Disneys enkodning. Man må bare skrue højere op. Desværre...
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
|
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2369 |
Jeg må se om TV'et kan indstilles til fast start volume som receiveren. Det er lidt træls når han skifter mellem Disney og Netflix.
|
|
![]() |
|
DanielPT ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 752 |
Fordi der ikke kommer HDR på Shild er nok fordi den gamle ikke understøtter Dolby Vision. Virker fint på mit LG C7.
|
|
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
|
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4083 |
![]() Redigeret af T-Duck - 29-September-2020 kl. 10:50 |
|
LG nanocel, Denon x1400h front Dali (opticon LCR og sur. zensor 1, C zensor vocal, FH alteco). Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, music assistent med heos, pladespiller argon med ortofon 2M blue
|
|
![]() |
|
DanielPT ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 752 |
Jeps men Disneyt+ bruger Dolby vision som den gamle Shield ikke understøtter.
|
|
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
|
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4704 |
Disney+ har både Dolby Vision og HDR10. Alle streamingtjenester som tilbyder indhold i HDR falder tilbage på HDR10, hvis deres streams i f.eks. Dolby Vision ikke supporteres af enheden.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |