recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dårlig lyd på nogle film
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dårlig lyd på nogle film

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 694
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cgmand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dårlig lyd på nogle film
    Sendt: 30-November-2020 kl. 10:58
Er ikke helt sikker på hvor jeg skal poste dette, men jeg oplever en gang i mellem dårlig lyd på en film jeg streamer og kan ikke finde ud af hvorfor.
Mit setup er: LG GX 65, Apple TV 4k, B&O A6

Har lige fået mit LG, så I går sad jeg og legede lidt med det og så Batman Knight Rises på Netflix. Det lykkedes mig ikke at få tilfredsstillende lyd. Stemmerne var lave og hule, baggrundseffekterne buldrede for meget og det hele lød lidt indelukket. Og det lige meget om det var på skærmen eller A6'ern.
Min kammerat fik også ny skærm den anden dag og vi så fra den sammen Batman på hans og lyden var den samme her.

På mit eget setup prøvede jeg alt 
Stereo, 5.1, dolby atmos osv på Apple TV'et og synes osse jeg prøvede alt på skærmen og intet af det gjorde den helt store forskel.

Så efterfølgende noget af Oblivion, osse på Netflix, og her var lyden lige som den skulle være.Stern Smile

Er det bare sådan nogle film opfører sig eller er der noget jeg kan gøre ? 
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2020 kl. 11:23
Den A6 enhed kan du da ikke forvente laver fornuftig Bio lyd
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cgmand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2020 kl. 11:44
Virker fint for mig indtil videre.. Når altså materialet vil det
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2020 kl. 12:08
Mener stadig at A6 er uegnet til et at vurdere 5,1 atmos lyd på.
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cgmand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2020 kl. 12:14
Det er fint nok, men hvad gør jeg så som lægmand, der ikke vil have biograf lyd, men bare nyde en god film, hvor jeg kan forstå hvad der bliver sagt, uden der skal fyres helt op ?
I går sad jeg og skruede op og ned hele tiden for at forstå hvad der bliver sagt, men ikke vække alle i huset når der kommer en eksplosion eller lign.

Men igen, ved Oblivion var der super god lyd..
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cgmand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2020 kl. 12:33
Nå det er vist ikke hverken mig eller mit udstyr den er gal med.. Selvom hansie ikke giver meget for min A6.
Fandt flere lange reddit tråde, hvor folk brokker sig over de ikke fatter hvad der bliver sagt i Nolan's film + Action scener der er alt for høje.
Åbenbart en ide Nolan har om at lyden skal lyde autentisk, nævnte han eftersigende selv i et interview. Så lyden fejler ikke noget, den er som Nolan havde tiltænkt..
En bruger på reddit skrev han arbejdede i en biograf og folk konstant kom og klagede over den ringe lyd da de viste Dunkirk.

Men ja, kan da være det havde været bedre på et 5.1 Atmos, men det har jeg ikke lyst til at have stående. 

Redigeret af cgmand - 30-November-2020 kl. 12:34
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 4078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2020 kl. 13:00
Hansie har ret med dit udstyr, men du har også ret i det er filmene, da de er mixet på den måde. nu skal stemmer jo ikke være lige så høje som en eksplosion, der kan jeg følge Nolan. Og så er vi tilbage ved dit udstyr. Da du ikke kan styrer dialog alene ved lav styrke ved et på en bluetooth højtaler, så må de acceptere at lytte på filmen som skaberen har tiltænkt.
LG nanocel, Denon x1400h front Dali (opticon LCR og sur. zensor 1, C zensor vocal, FH alteco). Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, music assistent med heos, pladespiller argon med ortofon 2M blue
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2020 kl. 13:21
 Ja med det rigtige lyd grej kan man styre de enkelte lyde seperat (Dialog og effekt) i forhold til lyden generelt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cgmand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2020 kl. 13:21
Ja eksplosioner skal selvfølgelig være højere end stemmerne. Nu så jeg lige lidt af den igen efter jeg havde læst på reddit og Nolan vil have lyden til at være autentisk, så det med vilje skal være svært at forstå nogle dialoger. Det er også det jeg oplever, men grunden til de ofte er utydelige er at de drukner i baggrundsmusik, hvilket virker skørt.
Nå men, tror jeg tager i Hifi Klubben en af dagene, med mit Apple TV og tester samme film på lidt forskelligt af deres udstyr for at se hvad der skal til for at få det til at lyde ordentligt.. Hvis det da kan lyde ordentligt :)
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2020 kl. 13:21
Mit 4 år gamle samsung har en lydprofil der hedder "tydelige stemmer" eller noget i den retning. 
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2020 kl. 13:26
 Jeg er klart af den mening at der ikke skal pilles ved den måde som instruktøren har valg at det skal lyde eller se ud. Der er dog problemer når man kun lytter til det i Stereo, og værre er det da når det er Mono.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cgmand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2020 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Mit 4 år gamle samsung har en lydprofil der hedder "tydelige stemmer" eller noget i den retning. 
Tak, det har min egentlig osse. Prøver den lige
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu