|
Lille aktiv subwoofer |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Leo P
Bruger Oprettet: 26-September-2020 Status: Offline Point: 84 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 23-Marts-2021 kl. 20:56 |
hej, vil prøve at købe en lille subwoofer for at give mine quad S2 lidt bund, det skal ikke være noget voldsomt da jeg sjælden spiller højt, så går efter en god 8 tommer . Skal kun bruges til musik, så hvad mener i kunne blive godt. Som sagt er mine højtalere quad S2 som en var så flink at anbefale mig og de spiller guddommelig . Bliver trukket af audiolab 6000A
.
|
|
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
Rel bliver rost.
Har dog ikke hørt den selv. |
|
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
Din forstærker har heldigvis pre out, men som jeg ser det, ingen mulighed for at lave aktiv deling af signalet så (den i forvejen ikke alt for kraftige) effektforstærker aflastes.
Denne kunne være et forslag Klaus
|
|
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
Rel er nævnt som er et godt bud.
Jeg selv er nu ret begejstret for JL Audio, har og har haft flere af deres modeller, deres mindste hedder Domino. Et rigtig godt alternativ i den prisklasse vil være Dynaudio Pro S9, den spiller nu ret lækkert men ruller også af på det nederste ved omkring 35hz. Vi skal absolut ikke glemme B&W med deres DB serie, de spiller også hammerende godt. Deres mindste DB’er er DB3D men ligger desværre også i den dyre ende af skalaen.
|
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
Thomas46
Bruger Oprettet: 21-Februar-2018 Sted: Nørrebro Status: Offline Point: 63 |
Funktioner
Tak(0)
|
Den nye Kef kc6 er ret lækker :)
|
|
Leo P
Funktioner
Tak(0)
|
klaus, en aktiv sub belaster vel ikke min audiolab eller ?
|
|
Leo P
Funktioner
Tak(0)
|
tak for svar, men vil helst ikke over 3000 kr, så det h kan godt være det bliver brugt hvis jeg skal have noget ordenligt.
Hvad med B&W ASW 608, nogen der kender den?
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nej, men den aflaster den heller ikke. Det smarte havde været at den havde indbygget delefilter, så den del af lyden der bliver sendt til subben, ikke også skal spilles af højttalerne. Du vil, med en subwoofer, få mere bas. Klaus
|
|
pilehave
Guld medlem Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1262 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har købt en brug 608, som er ganske udmærket til at give nogle rystelser til film. Umiddelbart bedre end min tidligere hjemmebyggede sub. Lytter dog ikke meget musik gennem den, da det er vores surround til TV'et. Har andet anlæg til musik :)
|
|
Kasper_J
Guld medlem Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2813 |
Funktioner
Tak(0)
|
Forstærker > Højttaler kabel > sub med delefilter > højttalerkabel > Højttaler |
|
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
Hvilke subwoofere har det? Klaus
|
|
Jespus
Super bruger Oprettet: 16-Oktober-2015 Sted: Gelsted Status: Offline Point: 265 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej. Har kørt med et 2.1 system i snart mange år, mestendels fordi jeg ikke skifter Hi-Fi som andre skifter sokker. Der bliver kørt ud til en aktiv sub fra preout. Det er bare et signal, så det kan næppe belaste stereoforstærkeren. Pointen er: Jeg kan ikke rigtig høre når den ikke er tændt, men jeg kan høre når den er tændt. Musikken bliver mere fyldig og film får mere smæk på effekterne.
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |