|
Fiberboks hjælp Icotera i5801-1 |
Besvar |
Forfatter | |
airfrede
Bruger Oprettet: 31-Januar-2007 Status: Offline Point: 138 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 19-Oktober-2021 kl. 10:16 |
Kære alle
Jeg er flyttet i lejlighed og har i denne en fiberboks fra Icotera (model i5801-01). Kort fortalt så skulle jeg have haft internet i lørdags men min ISP udbyder har ikke kunne levere til datoen. Jeg gik i relativ panik over manglende internet så jeg hardresettede min fiberboks. Og det er her problemet opstod som jeg søger hjælp til. Før hardreset (30 sekunder med papirsklip på reset knappen) var der lys i den diode og wifi signalet mens WAN (den anden diode fra venstre blinkede rødt). Nu er situationen denne at der kun er lys i første diode (som viser vist der er fiberkabel forbindelse) men ikke de andre. Jeg kan heller ikke tilgå eller se fiberboksen længere hverken via WIFI eller kablet LAN forbindelse. Kan man få den tilbage til "normal"? Beklager det kompliceret spm, men jeg er lidt ude på dybt vand her. |
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis ikke udbyderen har etableret forbindelse, så er der jo ikke noget du kan gøre, modemmet viser at det er tilsluttet, men der er jo ikke nogen adgang som det ses.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Clemen
Guld medlem Oprettet: 05-Februar-2006 Status: Offline Point: 606 |
Funktioner
Tak(0)
|
Fiberboksen henter konfiguration fra udbyderen hvis den er "ny" eller nulstillet. Da du ikke er åbnet i deres system kan den ikke hente konfig, og derfor aktiverer den ikke noget.
|
|
Kjeld Flarup
Ny bruger Oprettet: 01-August-2010 Status: Offline Point: 8 |
Funktioner
Tak(0)
|
Min datter er i samme situation. Internettet skulle dog være åbnet i går, men der er stadigt ikke lys i globus.
Og hvad værre er, der er heller ikke link i nogen af Ethernet portene. Er det normalt når den ikke er konfigureret?
|
|
Kjeld Flarup
Funktioner
Tak(0)
|
Fandt ud af, at der faktisk var en ethernet port åben, så boksen er default i fiberkonverter mode.
Er der nogen som ved om den kan hackes åben? Noget med en fiberkonverter i den anden ende og fake en konfigurering ud i den. Med mindre den bruger signering altså.
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19548 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tag dog fat i din i ternetudbyder og bed dem løse problemet!
Klaus
|
|
Kjeld Flarup
Funktioner
Tak(0)
|
Et typisk imkompetent support svar fra JetNet, som ikke kan bruges til noget som helst:
De vil hellere sælge et teknikerbesøg end at løse problemet. Så den fine router er blot en fiberkonverter, hvilket de end ikke selv kunne forklare, selvom jeg fortalte dem hvad der sad i lejligheden. |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19548 |
Funktioner
Tak(0)
|
Så må man vel til at kigge i ordren, hvad skal I levere og hvad skal JetNet levere? Hvis de ikke har levret det de skal, kan de da bare sende en tekniker og få det til at virke..... Klaus
|
|
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
Og, hvis det er en fiberconverter alene, så smid en router bagefter og se om den får forbindelse til noget. Klaus
|
|
Kjeld Flarup
Funktioner
Tak(0)
|
Pointen er bare, at det svar burde Jetnet jo have givet i stedet for at jeg selv skulle google mig frem til det.
|
|
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
Hvorfor har datteren valgt jetnet?
Klaus
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |