recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV m dobbelt tuner ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV m dobbelt tuner ?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
hvilsom Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-November-2010
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hvilsom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TV m dobbelt tuner ?
    Sendt: 02-December-2021 kl. 14:25
Hey

Prøver at finde TV med dobbelt tuner - så jeg kan optage én kanal og se en anden. 

Jeg har pt. en gammel Samsung DB-HDD recorder - som er ved at dø langsomt :-(  

Er der nogen af jer, der sådan lige kan komme i tanke om noget - sådan i området 40-50"-ish? 


A
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 816
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2021 kl. 14:44
Hvilken type skærm er du på udkig efter, Oled - led eller ?

Hvad er det for type tv du modtager, er det fra egen antenne, kabel tv eller ?

prøv at se efter Panasonic, eksempelvis :


Det nævnte tv, er dog udgået
Til top
hvilsom Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-November-2010
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hvilsom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2021 kl. 14:55
:D Prøv at se p et udgået produkt :D good one ,,, :D
Til top
hvilsom Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-November-2010
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hvilsom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2021 kl. 14:56
Jeg ser efter any skærm ish 

4K - om den så hedder OLED/QNED/CRYSTAL DIGITAL PRESENCE eller hvad. kommer ikke så nøje :-) 

Det skal "bare" ha 2x dvb-c tunere
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10322
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2021 kl. 15:09
Frem for at ofre flere tusinde kroner på et nyt TV, hvad så med en boks til 300-500 kr.? Den klarer optagelser langt bedre end et TV?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2021 kl. 15:10
Til top
hvilsom Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-November-2010
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hvilsom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2021 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Frem for at ofre flere tusinde kroner på et nyt TV, hvad så med en boks til 300-500 kr.? Den klarer optagelser langt bedre end et TV?

Flemming

Hey Flemming, 
Hvad kunne det f.eks. være for en boks?  Kunne den evt. også vise NF/HBO/DR etc? 


Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10322
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2021 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af hvilsom hvilsom skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Frem for at ofre flere tusinde kroner på et nyt TV, hvad så med en boks til 300-500 kr.? Den klarer optagelser langt bedre end et TV?

Flemming

Hey Flemming, 
Hvad kunne det f.eks. være for en boks?  Kunne den evt. også vise NF/HBO/DR etc?




I den prisklasse jeg har peget på vil jeg anbefale en Xoro boks https://www.xoro.de/produkte/receiver/kabelreceiver-dvb-c/
Hvis de kanaler du nævner er med i din kabel-tv pakke, kan en boks selvfølgelig også vise dem.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4590
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2021 kl. 15:27
Oprindeligt skrevet af hvilsom hvilsom skrev:

  Prøver at finde TV med dobbelt tuner - så jeg kan optage én kanal og se en anden. 

Jeg har pt. en gammel Samsung DB-HDD recorder - som er ved at dø langsomt :-(  

Hej.

Har du overvejet kun at udskifte din HDD Recorder og beholde dit TV?

Jeg købte i 2019 en let brugt Dreambox DM 900 med 2 tunere og optagemulighed til min søster på Tyske ebay for 1001 DKr. Den har jeg beskrevet i flere indlæg her på Recordere. Dem kan du se ved at bruge forummets søgefunktion. Her er et link til to anmeldelser:


Og den lidt større DM 920:


Hilsen Carsten.

Til top
hvilsom Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-November-2010
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hvilsom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2021 kl. 16:04
Pointen med TV var jo , at det skulle være et "kinderæg" - 

3-i-1 med hhv. mulighed for FlowTV, PVR (2 tuner) & Streaming - damm, det er svært at skrive et entydigt budskab... :D

/A
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10322
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2021 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af hvilsom hvilsom skrev:

Pointen med TV var jo , at det skulle være et "kinderæg" - 

3-i-1 med hhv. mulighed for FlowTV, PVR (2 tuner) & Streaming - damm, det er svært at skrive et entydigt budskab... :D

/A


Streaming med et TV er lidt op ad bakke fordi de apps der er på TVet hurtigt forældes. Køb i stedet en streaming boks eller en PC til det formål. En streaming boks kan erhverves for få hundrede kroner. En PC er selvfølgelig dyrere, men til gengæld meget mere fremtidssikret til formålet.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
j8544 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Januar-2016
Status: Offline
Point: 172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j8544 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2021 kl. 16:28
I erkendelse af at min Samsung heller ikke holder evigt, fik jeg denne https://www.amazon.de/-/en/Receiver-Cloaked-Freenet-without-MiniSCART/dp/B07MJJNYK4 i mandags til 42€ inklusive porto. Sætter man en harddisk i den (eller bruger USB), kan den, hvad angår rundspredt tv, det samme som en Samsung-harddiskoptager (optage to programmer samtidigt og time shifte). Og som bonus er de optagne filer ikke krypteret og kan derfor vises, redigeres osv. på en pc. Menuer på engelsk og tysk. Slutter man apparatet til internettet (kablet), kan det, har jeg læst, vise vejret...

Redigeret af j8544 - 02-December-2021 kl. 16:30
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu