recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SONOS problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SONOS problemer

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1144
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: SONOS problemer
    Sendt: 13-Marts-2022 kl. 15:43
Jeg har igår fået problemer med vores Sonos system hvor app's siger de ikke kan få forbindelse til Sonos. Det har ellers virket uden problemer de sidste 7-8 år. Vi har det gamle system med en Sonos Bridge som er koblet med ethernet kabel til Ubiquity switch. Vi bruger S1 apps. Jeg troede først det var Bridg'en der var stået af og har købt en "ny" brugt med samme problem. Jeg har haft genstartet routeren + switch et par gange, har skiftet ethernet kabel, har skiftet porten, har prøvet at tilslutte Bridge til en port på en anden switch men lige lidt hjælper det. Nogen der har et bud på hvad der kan være problemet? Der er ingen andre netværks relaterede problemer, og jeg har svært ved at tro at begge Bridges er i stykker.

PS. Dette topic er også postet på Hardwareonline.dk hvis nogen har set det der og undrer sig.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2022 kl. 15:51
kører du mesh på dit alm netværk ?
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2022 kl. 15:57
Nej ikke noget mesh. Har Ubiquity med en 8 port switch som Sonos Bridge'en er tilsluttet samt Unify AP'er tilsluttet. Og som jeg forstår det er det Sonos Bridgen der etablerer forbindelse til de enkelte Sonos enheder.
Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomnico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2022 kl. 19:05
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Jeg har igår fået problemer med vores Sonos system hvor app's siger de ikke kan få forbindelse til Sonos. Det har ellers virket uden problemer de sidste 7-8 år. Vi har det gamle system med en Sonos Bridge som er koblet med ethernet kabel til Ubiquity switch. Vi bruger S1 apps. Jeg troede først det var Bridg'en der var stået af og har købt en "ny" brugt med samme problem. Jeg har haft genstartet routeren + switch et par gange, har skiftet ethernet kabel, har skiftet porten, har prøvet at tilslutte Bridge til en port på en anden switch men lige lidt hjælper det. Nogen der har et bud på hvad der kan være problemet? Der er ingen andre netværks relaterede problemer, og jeg har svært ved at tro at begge Bridges er i stykker.

PS. Dette topic er også postet på Hardwareonline.dk hvis nogen har set det der og undrer sig.

Samme her, det er pisse irriterende… 

Jeg har ikke fået det fixet endnu, jeg synes det muligvis har noget med en sonos app opdatering, men jeg er ikke sikker
Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080
Center: XTZ Spririt 6
Front: XTZ Spririt 6
Bag og side: XTZ Spirit 2
Sub: B&W AW610
Receiver: Marantz SR7008
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2022 kl. 19:30
Jeg endte med at koble alle enheder op igen fra reset udenom sonos bridge. Virker nu
Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomnico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2022 kl. 19:56
det må jeg prøve, jeg kører dog ikke med bridge
Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080
Center: XTZ Spririt 6
Front: XTZ Spririt 6
Bag og side: XTZ Spirit 2
Sub: B&W AW610
Receiver: Marantz SR7008
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2022 kl. 09:03
Oprindeligt skrevet af thomnico thomnico skrev:

det må jeg prøve, jeg kører dog ikke med bridge
Hvilke netværk bruger du ?

Har også selv oplevet at visse enheder ikke dukker op. Benytter også ubuquiti

Redigeret af lahan - 14-Marts-2022 kl. 09:04
Til top
Splinten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2004
Sted: Lolland
Point: 909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Splinten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2022 kl. 12:00
Jeg oplever jævnligt, at enheder stopper med at spille efter ca. en time. Så står enheden og blinker - der er altså ikke kontakt til enheden. 

Så kan der gå et par minutter, og virker det igen helt af sig selv. Genstart afhjælper også problemet, men det er oftest hurtigere bare at vente på at enheden opretter forbindelse igen.

Jeg kører på en ASUS-router, så ud fra de øvrige beskrivelser, er det nok ikke et router-problem. Det må næsten være et Sonos-problem.

Jeg oplever også jævnligt, at mine favorit-kanaler ikke kan afspilles i appen (f.eks. P6 Beat), og jeg får fejlen "Der kan ikke etableres forbindelse til ..." (noget i den stil). Så må jeg slette den pågældende favorit og genfinde og tilføje den til favoritter igen. Det sker oftest i forbindelse med opdatering af appen, og det er også ret trættende.
Semper fidelis

Brug OneDrive via mit link og få 0,5 GB ekstra gratis plads.
Til top
Vagnen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Januar-2008
Sted: København, DK
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vagnen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2022 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af Splinten Splinten skrev:

Jeg oplever jævnligt, at enheder stopper med at spille efter ca. en time. Så står enheden og blinker - der er altså ikke kontakt til enheden. 

Så kan der gå et par minutter, og virker det igen helt af sig selv. Genstart afhjælper også problemet, men det er oftest hurtigere bare at vente på at enheden opretter forbindelse igen.

Jeg kører på en ASUS-router, så ud fra de øvrige beskrivelser, er det nok ikke et router-problem. Det må næsten være et Sonos-problem.

Jeg oplever også jævnligt, at mine favorit-kanaler ikke kan afspilles i appen (f.eks. P6 Beat), og jeg får fejlen "Der kan ikke etableres forbindelse til ..." (noget i den stil). Så må jeg slette den pågældende favorit og genfinde og tilføje den til favoritter igen. Det sker oftest i forbindelse med opdatering af appen, og det er også ret trættende.

På ASUS router kan det være en fordel at disable Airtime Fairness.

Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2022 kl. 17:15
Har I tjekket diagnostikken på hardwaren for at se om enhederne har for dårligt signal? Tjek tråden her for at få URL til at se signalstyrken:
https://en.community.sonos.com/troubleshooting-228999/access-my-own-diagnostic-6798910
Jeg forstår ikke kommentaren med, at der ikke køres mesh - hvis der sidder en bridge på, så fungerer den som start på mesh. Hvis alt kører via Wifi opkoblet til et accesspunkt eller til routeren, så er det ikke mesh. Du har ikke en bridge uden at køre mesh (det giver i hvert fald ikke mening).

Hvis du kabler en enhed, så vil den fungere som et stærkt opkoblingspunkt i mesh-systemet og det kan klart anbefales ikke kun at have én enhed kablet (såsom en bridge), da signalet bliver svagere jo længere du kommer væk - også selvom det er mesh. Herhjemme kables der enheder strategiske steder i huset, så alle de trådløse enheder har en kablet enhed i umiddelbar nærhed. Det har løst mine problemer.

Ift. P6 Beat, så er der ofte noget galt i streamet, så linket måske er forkert. Jeg måtte ændre kilden, så den tog P6 et andet sted fra, da den Sonos lå inde med pludselig ikke virkede mere.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
sd2100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2008
Point: 302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd2100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2022 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Ift. P6 Beat, så er der ofte noget galt i streamet, så linket måske er forkert. Jeg måtte ændre kilden, så den tog P6 et andet sted fra, da den Sonos lå inde med pludselig ikke virkede mere.

Oplevede det samme. DR har ændret (et eller andet) så DR programmerne nu skal/kan hentes via DR LYD, hvis det skal være via DR. 
De kan også hentes gennem TuneIn, Radioplayer m.m.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2022 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Jeg forstår ikke kommentaren med, at der ikke køres mesh - hvis der sidder en bridge på, så fungerer den som start på mesh. Hvis alt kører via Wifi opkoblet til et accesspunkt eller til routeren, så er det ikke mesh. Du har ikke en bridge uden at køre mesh (det giver i hvert fald ikke mening).

Nu gik spørgsmålet på om der var mesh på mit almindelige netværk, men det kan være det teknisk korrekte svar er som du også skriver. 

Ihvertfald som svaret andetsteds har jeg skullet droppe Bridge'en for at få det til at køre.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu