|
Feriespørgsmål til Cromecast |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Ning
Guld medlem Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 10-September-2023 kl. 09:28 |
Hvis jeg tager min Chromecast med på ferie, og tilslutter den til et tv vil det så umiddelbart virke? Hvis mobilen eller tabletten er på nettet?
|
|
Ning
|
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4718 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej. Jeg går ud at det er en Chromecast med Google TV? At ferien går til udlandet? Og at du kun bruger et lokalt WiFi netværk, (eller har en Dansk mobil Abonnent med meget roaming?) Så vil svaret være, at det vil afhænge af hvilken TV station du ønsker at se. Men DRTV har mulighed for at vises i mere end 30 dage i EU, hvis du bekræfter med MitID at du normalt bor i Danmark. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 10-September-2023 kl. 09:52 |
|
Steen6400
Guld medlem Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2116 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har oplevet et par gange for nogle år siden at Chromecast 1 ikke virkede på hotellets wi-fi så jeg rejser med PC og HDMI kabel.
|
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music |
|
Ning
Funktioner
Tak(0)
|
Kreta😁
Har YouSee og Viaplay abb... så det er bare plug and play hvis tv har hdmi?
|
|
Ning
|
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4718 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej. Jeg forventer ikke at hverken YouSee eller Viaplay vil virke i Grækenland. Men så vil du kunne se dem, ved at bruge en VPN forbindelse. Jeg ved ikke hvor længe i skal være væk. Eller om du kan finde en god VPN udbyder, med et gratis VPN prøve abonnement på en VPN forbindelse til Danmark. Men ellers bruger selv jeg Windscribe VPN på min Chromecast med Google TV. Deres gratis option har 10 forskellige lande: United States Canada United Kingdom Hong Kong France Germany Netherlands Switzerland Norway Romania Citat: 'Well you start with a 2GB plan, don't need to sign up, but when you create an account with your email it will update to 10GB.' Både de 2GB og de 10GB er pr løbende måned. Og nulstilles hver måned på datoen for, hvornår du begyndte. Hvis du bruger dette link, får både du og jeg ikke 10 GB gratis om måneden, men 11 GB: Her er et link til Windscribes andre priser: Citat: 'Build a plan Billed $ 1.00 per location per month And another $ 1.00 for unlimited per month' Det du skal bruge er en' unlimited' VPN forbindelse til Denmark. Jeg har et andet sted læst at de $ 2.00 skulle være steget til $ 3.00 om måneden. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 10-September-2023 kl. 13:41 |
|
S.K
Bruger Oprettet: 03-Januar-2015 Status: Offline Point: 62 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej. Det kræver jo at din Chromecast er tilsluttet et netværk.
|
|
Mvh. Søren
|
|
Ning
Funktioner
Tak(0)
|
Ok, tak for hjælpen
|
|
Ning
|
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4618 |
Funktioner
Tak(0)
|
Chromecast understøtter ikke captive portals, som de her login-portaler på hoteller hedder. Apple TV og FireTV gør.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
mortenstryhn
Bruger Oprettet: 02-Marts-2006 Status: Offline Point: 141 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er et krav fra EUs side at alle de streamingløsninger, man abonnerer på i Danmark skal virke i hele EU i op til 1 måned. Herudover kan det bekræftes at YouSee streaming kan bruges i andre EU-lande - vi har brugt det i Tyskland tidligere i år. Det er så korrekt at der kan være enkelte undtagelser (f.eks. nogle sportsbegivenheder, hvor rettighederne kun gælder Danmark). |
|
MikeW
Bruger Oprettet: 21-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 62 |
Funktioner
Tak(0)
|
-ellers er der Tailscale, der kører igennem din PC/Server derhjemme.
Ingen geoblocking, ingen GB grænse, intet abonnement Jeg har brugt det på min Chromecast 4K på flere ferier i- og udenfor EU. https://tailscale.com/ |
|
archfrog
Bruger Oprettet: 16-Marts-2022 Sted: Hjørring Status: Offline Point: 103 |
Funktioner
Tak(0)
|
Vil bare lige sige, at man nogle gange kan styre helt udenom en gratis eller købt VPN løsning blot ved at bruge VPN i ens router. F. eks. tilbyder gamle Asus routere OpenVPN og nyere tilbyder endda også Wireguard.
Så aktiverer man bare VPN serveren i éns router, forbinder til den ved hjælp af det respektive klientprogram (OpenVPN / Wireguard), og så kan man tilgå internettet som sad man hjemme på sit hjemmenetværk. Så er der i hvert tilfælde ikke problemer med at skidtet ikke virker i udlandet, dette bruger jeg og en ven når han er på ferie udenfor EU. Så forbinder han til min router og så kan han se dansk tv uden begrænsninger. Ikke at jeg mener, at det er overvældende relevant for OPs spørgsmål, men blot for fuldstændighedens skyld.
Derudover vil jeg generelt fraråde at bruge gratis VPN løsninger, da de typisk sælger ens oplysninger eller ligefrem laver backdoors i ens system. |
|
LDAC for Windows, Shure AONIC 50 hørebøffer og en kop kaffe.
|
|
pdj1974
Guld medlem Oprettet: 18-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 957 |
Funktioner
Tak(0)
|
Chromecast med GoogleTV gør også. Til gengæld kan den ikke bruge strøm fra usb i tv, men kræver særskilt usb-lader. Det betyder at det kræver ledigt 220v stik tæt på tv, så det kan være nødvendigt at have en forlængerledning med 🙄
|
|
/Peter
LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |