|
Lyd ud af Lightning stik. |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Feddersen
Ny bruger Oprettet: 25-November-2022 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 14 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 19-Maj-2024 kl. 06:59 |
Da mit nuværende streamer/dac setup ikke understøtter Airplay, har jeg prøvet en alternativ kablet løsning, for at overføre musik på min Ipad, til min dac. (Vil helst ikke bruge bluetooth)
Jeg benytter et originalt Apple lightning/usb a kabel (dem man osse bruger til opladning). For at kunne tilslutte til usb indgangen i min dac, bruger jeg en usb a hun til usb b adapter. Men “skidtet” virker ikke. Usb på min dac viser intet signal. Kommer der i virkeligheden slet ikke et digitalt lydsignal (pcm) ud af lightning stikket på Ipad’en - eller er det “kun” et analogt signal? Eller skal man ind i Ipad’ens menu og stille på et eller andet? Kan det være usb a hun til usb b adapteren der er problemet? Nogen der har en idé om, hvad jeg kan gøre? |
|
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har set på tidspunkt i forbindelse med mit arbejde, her havde en tekniker en lille blå enhed på enhed, som havde Lightning stik i den ene ende og 3.5mm/ eller toslink i den anden ende, dvs. den lille enhed havde anlog til rådighed hvis man satte 3.5 Jack i, satte man toslink i stedet var der passtrough digital lyd til en ekstern dac.
Jeg er ikke sikker, men den hed noget med iko cenda eller iko zenda
Redigeret af Potter - 19-Maj-2024 kl. 07:54 |
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4697 |
Funktioner
Tak(0)
|
iPad har kun bluetooth og airplay. På de ældre er der også 3,5 mm hovedtlf stik.
|
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8580 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det må være denne, du tænker på: https://www.audiophonics.fr/en/portable-dac-and-mobile/ikko-zerda-dac-lightning-to-jack-35mm-mini-toslink-mfi-adapter-cs43198-32bit-384khz-dsd256-p-14291.html |
|
Feddersen
Ny bruger Oprettet: 25-November-2022 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 14 |
Funktioner
Tak(0)
|
Att: Munch og Lunddahl:
Der må jo komme et eller andet audio signal ud af lightning stikket i Ipad’en, hvad enten det er analogt eller et digitalt pcm. Den “dims” som Lunddahl linker til, viser det jo. Men jeg kan ikke rigtigt gennemskue, hvad “dimsen” gør: Omkonverterer den et analogt signal til optisk digital, eller fungerer den som “ekstern dac”, som man så kan tilslutte hovedtelefon. Jeg har nemlig ingen ledige optiske eller rca digitale indgange på min dac - kun usb indgangen er ledig. Det er derfor, jeg eftersøger en kablet forbindelse med et pcm signal til min dac’s usb indgang, da jeg som tidligere nævnt ikke har Airplay i mit setuo.
|
|
spoxy
Guld medlem Oprettet: 12-August-2006 Sted: Brøndby,Denmark Status: Offline Point: 1167 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kan du bruge dette? https://www.av-connection.dk/?PGr=9882
|
|
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
|
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5272 |
Funktioner
Tak(0)
|
Se pinout af Lightning stikket på denne side: Så der må være en DAC indbygget i den blå dims til analog jack out. Om der er noget converter fra Lightning lyd digital standard til SPDIF/TOSLINK out tør jeg ikke gætte på. Redigeret af JørgenT - 19-Maj-2024 kl. 17:19 |
|
Mvh. JørgenT
|
|
Feddersen
Funktioner
Tak(0)
|
Nu har jeg tjekket alt, hvad jeg kan komme i nærheden af, og det ser ud som om, der kun kommer analog lyd ud af lightning stikket på Ipad - altså til hovedtelefon o.l.
Så jeg kaster håndklædet i ringen, og opgiver mit forehavende om en kablet forbindelse fra Ipad til usb indgang på ekstern dac. Det vil nok som minimum kræve en slags konverter fra analog til digital, og synes jeg ikke, jeg har lyst at bøvle med. Så det må vente, til jeg på et tidspunkt får en netværkstreamer, der understøtter airplay. Men tak for indspark fra forskellige 😉
|
|
Potter
Funktioner
Tak(0)
|
Bare til orientering, der intet analogt i lightning stikket.
Apple’s egen lightning til 3.5mm jack adapter har netop en indbygget dac i selve lightning stikket Jeg har ikke selv prøvet den, men jeg tror altså den sender det digital signal ud som passtrough til toslink, og hvis man sætter et 3.5mm jack i så virker den som en dac. Sådan virket også på den gamle apple airport express enhed der i selvsamme stik var både et 3.5mm jack analog, og et digital mini toslink. |
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
Potter
Funktioner
Tak(0)
|
Her et teardown på apple’s lightning til 3.5mm jack her har man skraldet stikket så man kan se kredsløbet “dac”
Det er jo også muligt b.la. at få HDMI ud via apple’s lightning digital av adapter. Den har jeg selv benyttet tidligere til HD 1080p
Redigeret af Potter - 19-Maj-2024 kl. 20:32 |
|
|
|
Potter
Funktioner
Tak(0)
|
Omkring den, ikko zerda:
No need to disable it: put is a 3.5mm jack and you get analog audio, put in a mini Toslink and you get digital output. link til tråden:
|
|
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nej, fordi din DAC er et eksternt lydkort og ikke en “computerenhed” der forstår at tale med de data der er til rådighed på lightning stikket. Blot fordi stikkene passer sammen med diverse adaptere, betyder det ikke at computerne i hver sin ende af stik/adaptere har den rigtige software/drivere, så de kan snakke sammen. Måske kan du få det til at virke via en “Camera adapter” der har rigtig USB forbindelse ved siden af hdmi og Audio. Klaus
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |