recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - afspille musik i uvilkårlig rækkefølge
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

afspille musik i uvilkårlig rækkefølge

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: afspille musik i uvilkårlig rækkefølge
    Sendt: 25-Juni-2024 kl. 07:45
Jeg har en VW golf Sportsvan fra 2017, hvor headunit sidder i handskerummet, hvor et SD kort er sat i, med alle mine CDer på.

På min tidligere Pioneer radio brugte jeg en USB stick, og her kunne den indstilles til afspille musikken i UVILKÅRLIG rækkefølge, altså den afspillede kun 1 nummer fra hver kunstner.

Dette kan jeg ikke gennemskue, hvordan jeg får den originale VW radio til at gøre, jeg kan godt blive lidt træt af at høre et helt album, i bilen, så jeg vil have blandet numrerne

Men hvordan klares dette, håber at der nogen herinde som har ekspertisen til at forklare mig hvordan det gøres

TAK   
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19368
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2024 kl. 07:58
Tag lige et billede af den måde du vælger hvilken sang du vil spille og hvordan skærmen ser ud, når du afspiller.

Min 2019 Golf kan det, ved at jeg sorterer på titel og trykker på "randum" knappen.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2024 kl. 08:28
Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

På min tidligere Pioneer radio brugte jeg en USB stick, og her kunne den indstilles til afspille musikken i UVILKÅRLIG rækkefølge, altså den afspillede kun 1 nummer fra hver kunstner.


Ovennævnte er altså vilkårlig (random), og ikke uvilkårlig.Smile

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2024 kl. 08:41
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

På min tidligere Pioneer radio brugte jeg en USB stick, og her kunne den indstilles til afspille musikken i UVILKÅRLIG rækkefølge, altså den afspillede kun 1 nummer fra hver kunstner.


Ovennævnte er altså vilkårlig (random), og ikke uvilkårlig.Smile

Flemming
Haha - det var også min første tanke. LOL
Sorry for O.T.

Som Klaus også nævner burde du have en random eller shuffle knap, som blander det hele, men hurtig googling viser at der kan være problemer med det afhængig af hvordan filerne er strukturet (i mapper og undermapper) på kortet.
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2024 kl. 08:43
Tak for svaret

Tror at jeg har luret den, men den afspiller 3 numre fra samme album, før den skifter til nyt album, er dette korrekt ?
Til top
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2024 kl. 08:45
Her er lidt om nogen der oplever at den ikke er så "randum", som man gerne vil have det.
https://www.vwvortex.com/threads/mibii-sd-card-shuffle.8612898/
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2024 kl. 10:02
Du mener sikkert “i vilkårlig rækkefølge” = random (engelsk)

Jeg har selv undret mig over alle de muligheder en 2017 Golf har i handskerummet mht hukommelses kort afspilning og afkøling. Jeg har endnu ikke afprøvet det, da min musik ligger på tlf, og jeg egentlig mest lytter til Spotify.

Hvis ikke du kan indstille det via menu på skærmen, så er det nok ikke en mulighed.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19368
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2024 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

Tror at jeg har luret den, men den afspiller 3 numre fra samme album, før den skifter til nyt album, er dette korrekt ?

Det kommer an på, hvilken radio du har og hvordan du starter afspilning.

Klaus 
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2024 kl. 12:50
Når jeg sætter musikken på fra iPhone, blander den fint imellem både numre og album. Forneden på skærmen findes symbolet for random afspilning, tryk på de to sammenflettede pile, og så spiller det.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2024 kl. 07:00
Tak for svarerne indtil videre.

Har en fornemmelse af, at det er radioen som lider af fejl, smutter lige en tur forbi vw værkstedet for at få en snak om problemet.

Til orientering købte jeg bilen brugt i slut December 23, med en defekt radio som forhandleren udskiftede på garantien. Den "nye" brugte headunit som blev sat i - havde nogle software fejl som blev rettet hos vw.
Fejlen kan jo skyldtes en fejl på softwaren


Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2024 kl. 09:04
Har været forbi vw værkstedet, som løste problemet ved at genstarte radioen  et par gange, og bingo så var den der
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2024 kl. 10:06
Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

Har været forbi vw værkstedet, som løste problemet ved at genstarte radioen  et par gange, og bingo så var den der
Super! Thumbs Up
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu