|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
72PPI ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 09-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7 |
![]() Sendt: 09-November-2006 kl. 23:53 |
Hejsa med jer ..
Jeg vil gerne have samlet et medie center, men er (desværre) for kvalitetsbevidst og vil derfor gerne have ordentlige komponenter - specielt på lyd-siden. Jeg betragter mig selv som være i mellemstadiet rent teknisk, da jeg ikke har problemer med at samle komponenterne, men ganske enkelt mangler kendskab til de forskellige komponenter. Jeg har kigget en del på HFX kabinetterne og må tilstå at jeg er ganske tilfreds med deres løsning, men skal stadig bruge indmad til det .. ;-) Jeg har ADAM P11 studiemonitors i stuen, da jeg holder meget af ren og ægte lyd, som det er produceret. Jeg er egentlig ligeglad med surround (da det vil koste mig ca. 30K i ekstra aktive højttalere :-( ..) men vil stadig have den gode lyd. Er der nogen af jer der kan give et par fif til de rette elementer at bygge af? Jeg står virkelig af, når der tales om ATX, mikro-ATX, etc. Men skriv gerne, hvis i skal have hjælp med servere! ;-) |
|
Med venlig hilsen
Charlie Nielsen -------------------------------- The box said 'Requires Windows or better' - So I bought a Mac -------------------------------- |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Kære Charlie Du har jo valgt: "So I bougth a Mac" Der er jo et fantastisk MediaCenter med, med både dagligt opdateret Dansk EPG og optagelse af serier, TimeShift etc. Eller hvad? Spøg til side Med de krav du stiller er jeg overbevist om at du er bedst stillet med en dedikeret Kvalitets Harddisk Recorder Skal det være en PC så skal det med dine "fintfølende" lyttebøffer nok være et af de nye Xfi SoundBlaster lydkort (af hensyn til intern PC støj) |
|
![]() |
|
72PPI ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 09-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7 |
![]() |
HEHE .. Ja, jeg har taget standpunkt, når det gælder daligt arbejde med
data. Det er dejligt at have en UNIX terminal at arbejde med - Der kan jeg da lave havd jeg har lyst til .. ;-) (Bl.a. derfor Mac'en). Jeg er ikke til Mac'en "Frontrow", som i sig selv, vel egentlig er et ganske OK "mediecenter", men jeg søger flere af de funktionaliteter som HTPC'erne tilbyder. Jeg har selv kigget lidt rundt på lydkort i mellemtiden og har fundet AudioTrax Prodigy 7.1 HiFi, som fra "sælgerne" får ros alle steder. Jeg er nu mere interesseret i at høre andres erfaringer? Dette er et lydkort til 1000,- og jeg har ikke noget imod at investere meget mere på kortet og overvejer at gå i retning af RME Hammerfall eller M-Audio Revolution (www.aage.dk/default.asp?page=/Shoppingsystem/vare.asp? varenr=18063">link) .. Hvad siger i til det? Jge kender jo lig enetop ikke Windows Media Center og er bare for de følger der må komme i kølvandet (Drivers, kompabilitet, etc). Jeg har lige købt en samlet løsning fra en kollega (vi kører et datacenter) og mangler således nu bare TV-kortet og lydkortet. Har så hørt at jeg skal købe et Hauppauge 500MCE tv-kort. er det korrekt, hvis det er kvalitet jeg går efter? Tak for hjælpen herinde! Det er en stor hjælp til en begynder! ![]() |
|
Med venlig hilsen
Charlie Nielsen -------------------------------- The box said 'Requires Windows or better' - So I bought a Mac -------------------------------- |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Du bør nok leje Titanic DVDen når du skal teste det du har valgt. Så er scenen ligesom sat, ikk? Jeg tror nok jeg ville starte ud med et mindre avanceret setup, bare for lige at se det spille og at du kan leve med MediaCenter og PCens lyd Du skal også huske at der ikke kommer ret meget avanceret lyd fra DR/TV2 endnu. Det kommer først i 2009 |
|
![]() |
|
![]() |
Glemte lige at sige: 500MCE er et godt kort 1300 er et bedre kort, men IKKE hvis man kører MCE2005 (ingen undertekster)
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Nu har jeg haft lejlighed til at prøve 2 stk hauppage kort. Det første var HVR 1100. Billedemæssigt så det faktisk nogenlunde ud. Jeg nåede dog ikke at teste det ret meget (højst ½ dag). Det røg retur, da jeg opdagede det ikke havde hardware mpeg kodning. (stor fejl fra min side fra start, men bestillingen foregik under lidt hastige og kaotiske forhold, så jeg lod mig "overtale" til, at det havde hardware mpeg kodning). Jeg fik derefter et 500MCE. Og jeg må erkende, at jeg er bare ikke tilfreds med den kvalitet. Den er mærkant dårligere en tuneren i dels mit tv og min dvd-recorder. Det er meget tit når jeg ser live tv igennem det, at man med det blotte øje kan se komprimeringen, den laver pixelering (eller hvad det nu hedder). Så live tv er faktisk slet ikke noget jeg bruger. Jeg har intet gjort for at "tweake" MCE500. (Jeg aner heller ikke hvordan jeg skulle gøre det). Jeg bruger seneste driver til MCE. Så umiddelbart er min påstand, at hvis man søger en tuner som er mindst lige så god som den man har i et tv, så er det ikke MCE500 man skal vælge. En løsning der hedder HVR 1300, er ikke løsningen for mig DVB-T mæssigt, da der er en ekstrem dårlig signal dækning i det område jeg bor i. Dernæst mener jeg heller ikke DVB-T er interessant, når man har kabeltv fra tdc. Jeg håber vi inden længe kan komme til at teste et FloppyDTV, som er en DVB-C modtager. Det bør rette en del på kvaliteten for mit vedkommende. Indtil da, så bliver MCE500 siddende, til jeg finder et andet alternativ, (der forøvrigt SKAL virke med Windows MCE2005).
|
|
![]() |
|
![]() |
Tusind tak for svaret .. ;-)
Jeg føler bare at halve løsninger ikke er gode nok. Jeg samler mest mediecenteret pga. min CD samling, som irriterer mig på væggen (1200 CD'er) og som jeg vil have væk. Alle CD'er er rippet i 256Kbit og ligger i dag på 2 HD's, så det er ikke DR eller andre tv kanaler jeg er interesseret i de n "gode" lyd på, men den daglige lytten til musik .. ;-) Jeg prøver simpelthen med Hauppauge 500 kortet og så må jeg teste lidt frem og tilbage og bruge lidt økonomiske midler, indtil det rette lydkort dukker op .. |
|
Med venlig hilsen
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Det lyder som en rigtig god ide.. Syndt jeg ikke har fundet et alternativ, så kunne du ha købt min MCE500 billigt
|
|
![]() |
|
![]() |
Hejsa og igen tak for svar ..
Kan du give mig en kort forklaring på de forskellige DVB-? standarder? Du skriver om DVB-T og DVB-C og jeg har ingen anelse om forskellene? Basalt set skal det bare fungere med kabelTV signalet og selvfølgelig ønsker jeg den bedste kvalitet, som mulighederne forligger .. Hvad var prisen for dit 500MCE .. ? ![]() |
|
Med venlig hilsen
|
![]() |
|
Bygone ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
![]() |
Hej Charlie
jeg har det der audiotrak 7.1lt lydkort siddende i mit medie center og det er uden tvivl det bedst lydende kort jeg har haft testet til dato. eneste udestående jeg har med audiotrak er deres driversupport, hvis du vil over og bruge vista medie center så kan der gå længe inden der ankommer noget brugbart fra dem. dvb-t er det dr tv2 dr2 sendes med i det luftbårne digitaltv net dvb-c er kabeltvs digitale løsning (tdc har selectorboks og stofanet har stofaxtra). jeg har også hauppauge 500mce siddende i mit medie center og jeg må sige jeg fatter ikke folk negative mening om den, det står klart og skarpt hos mig på mit 32" lcdtv via vga porten fra pc. Eneste jeg var nødt til at for at signalet blev godt var en signal forstærker på mit hovedstik fra antenneforeningen. |
|
![]() |
|
![]() |
Bygone - kan vi snakke lidt 500mce ?? For jeg er altså ekstremt utilfreds med mit kort. Umiddelbart bør det ikke have nogen betydning hvilket tv man har,, da jeg kan se enorm stor forskel på, om jeg ser live tv gennem MCE eller om jeg ser tv direkte på fjernsynet,(Ja jeg har to antenne kabler i. Et fra væg og til MCE, og et fra væg og til selector/recorder/tv). Er der nogen måde at tweake 500mce på?
|
|
![]() |
|
Bimsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-November-2004 Sted: Sverige Status: Offline Point: 511 |
![]() |
Som lydkort kan jeg anbefale HDA X-Mystique 7.1. Dette er godt nok et fullsize kort så måske er der ikke plads i det kabinet du vælger. "Live Dolby Digital encoding" synes jeg giver ganske god lyd selv på halvdårlige MP3 filer på mit Onkyo/JBL anlæg. Til prisen synes jeg det er et fund. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |