|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
carlmartin ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 15-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 40 |
![]() Sendt: 10-Marts-2007 kl. 22:49 |
Jeg vil gerne kunne høre DR's netradiokanal 'Barometer', der er én af de netradiokanaler, der ikke sendes som DAB. Min nødløsning er, at jeg har sat en bærbar computer op ved siden af stereoanlæget, der er et mindst 10 år gammelt Pioneeranlæg, XD-Z62M. Det virker i og for sig udmærket, men
Hvordan kan jeg gøre det lidt smartere i prisklassen 1 - 2.000 kroner?
|
|
![]() |
|
Henrik_s ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Oktober-2006 Sted: Ringsted Status: Offline Point: 608 |
![]() |
måske sådan en her kan gøre det...
Philips Streamium Wireless Music Adapter SLA5520 ![]() Eller Slim Devices Squeezebox hvis du vil overskride budgettet en lille smule ![]() |
|
![]() |
|
carlmartin ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 15-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 40 |
![]() |
Tak for svaret. Jeg har kigget på Slim Devices Squeezebox før. Men jeg synes ikke det fremgår klart, om de kan bruges til fx DR's netradio? Det er mit indtryk, at en del af den slags isenkram kan afspille en hel masse radiostationer, men at udbuddet af stationer på én eller anden måde er fastlagt af producenten. Ved du - eller andre - med sikkerhed, at de kan modtage DR via en ganske almindelig internetforbindelse? mvh camajo |
|
![]() |
|
kfkv ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-August-2006 Sted: Fredericia Status: Offline Point: 191 |
![]() |
Soundbridge
|
|
------
Mvh Kasper |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, jeg har osse kigget på Soundbridge, fx læst en anmeldelse på http://newz.dk/articles/view/36/ Men så vidt jeg kan se, så kan de kun streame fra en PC, der så skal være tændt. Det vil jeg gerne være fri for. Måske findes der slet ikke 'Internetradiomodtagere', der blot skal have en internetforbindelse - altså som kan hente signalerne fra nettet uden at der skal være en pc tændt? mvh Carl Martin |
|
![]() |
|
BRAS ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-April-2006 Status: Offline Point: 165 |
![]() |
Denne her kræver ingen PC: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=916&zoneid=1 |
|
![]() |
|
![]() |
Tak for det, BRAS. Men efter at have læst anmeldelsen, er jeg stadig lidt i tvivl om, hvorvidt den kan afspille alle internetradiostationer, og fx osse DR's Barometer? Eller om den 'kun' kan afspille de 'mere end 2000' radiostationer, som Kim nævner i artiklen. Altså en liste af stationer, der er defineret af fabrikanten. Er der nogen af Recorderes læsere, der har en Noxon 2 Audio, og som kan fortælle mig, om jeg kan tage DR på den? mvh Carl Martin |
|
![]() |
|
BRAS ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-April-2006 Status: Offline Point: 165 |
![]() |
Carlmartin Jeg har selv en Iradio fra Noxon (den med højtaler) og jeg kan fint tage Barometer....og såfremt man skulle ske at mangle en station kan man selv lægge url adressen ind i sine favoritter via webinterfacet...hvilket er meget simpelt :-)
|
|
![]() |
|
![]() |
Fint. Så må det blive den, jeg skal ha'. Tak for hjælpen. |
|
![]() |
|
Jacob_Aalborg ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 30-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 21 |
![]() |
Jeg har selv en SqueezeBox og kan bekræfte, at den fint spiller netradio. Deriblandt også DR's stationer. Personligt kører jeg netradioen via SqueezeNetwork, hvorfra SqueezeBox'en sættes op. SqueezeBox'en kan varmt anbefales. Suveræn lyd og lækkert design. Mvh. Jacob |
|
![]() |
|
![]() |
Hmm. Nu havde jeg lige besluttet mig for TerraTec NOXON 2 Audio til ca 1200 kr. SqueezeBox 'en koster omtrent det dobbelte - er den bedre end NOXON monstro, når jeg nu kun påtænker at bruge den til at modtage internetradio med? |
|
![]() |
|
kfkv ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-August-2006 Sted: Fredericia Status: Offline Point: 191 |
![]() |
Soundbridgen kan også spille alle stationerne, den er lækker og ikke mindst hurtig til at starte op. Du kan sagtens streame fra en NAS med Twonky uden pc'en er tændt.
|
|
------
Mvh Kasper |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |