recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 blueray og normalt tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 blueray og normalt tv

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
MortenR. Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Emne: PS3 blueray og normalt tv
    Sendt: 04-April-2007 kl. 09:40

Jeg overvejer kraftigt at købe en playstation 3 men har et par spørgsmål omkrings dens brug på et normalt CTR tv. Man kan så vidt jeg kan læse fint køre playstation 3 spil på et normalt fjernsyn blot med lavere opløsning. Kan man også afspille blueray film via playstation 3 med det normale stik til CTR fjernsyn og altså uden om HDMI? Naturligvis går man så glip af fordelene ved det bedre billede, men man kan allerede begynde at samle blue ray før udskiftning af fjernsynet!!!

Morten
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12336
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2007 kl. 10:11
Ja, du kan sagtens se Blu-Ray med RGB-Scart eller S-VHS.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2007 kl. 10:32

er kvaliteten så på DVD niveau med de eventuelle ekstra features som blue ray giver?

Morten
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2007 kl. 10:37
Kvaliteten burde være over DVD-niveau!
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2007 kl. 10:40

Lyder godt! Så er PS3 da et lille skridt på vejen mod et godt fjernsyns setup, blot gælder det om at få en de lydløse maskiner og ikke en af støvsugerne!

Morten
Til top
Mike270183 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-September-2006
Sted: Aalborg
Point: 321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2007 kl. 11:05
Jeg bruger selv min PS3 sammen med et gammelt samsung tv indtil videre og kan kun sige at det ser fandens flot ud både til film og spil, glæd dig til det
Panasonic TX-P55VT60
PS3
PS4
Denon AVR-X2300W
Scandyna Podspeakers 5.1 setup
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2007 kl. 11:38
Hej Mike. Har du nogen lyd problemer ved filmafspilning fra PS3? Er den helt stille eller kører blæseren? Og et andet spørgsmål tror I der bliver nogen muligheder for at pille ved regionsindstillingen for henholdsvis DVD og blue ray?
Morten
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2007 kl. 12:00
Hvis du helst vil se billige Blu-Ray film (altså 150,- hos Axel i stedet for 300,- i butikkerne), så køb en US eller Japansk PS3 fra starten. Lad være med at satse på, at der kommer regionsfrihed til PS3 som BR afspiller.

Og lad i øvrigt helt være med at bruge PS3en som DVD afspiller! Den er omtrent ligeså dårlig som PS2en, og den er intet mindre end forfærdelig.
Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juni-2004
Point: 813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2007 kl. 12:18

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Og lad i øvrigt helt være med at bruge PS3en som DVD afspiller! Den er omtrent ligeså dårlig som PS2en, og den er intet mindre end forfærdelig.

Nu har jeg brugt min PS3 flere gange som DVD afspiller og den klare det til UG+, ja den er fuldt ud på højde med min Sony RDR-HX1010, så helt dårlig er den nok ikke ;) Naiera har du en PS3 eller udtaler du dig bare sådan lidt om noget du tror du ved om ;) PS2 var ikke god til det nej, men nu er PS2 heller ikke  PS3..

PS når jeg afspille dvd/br er den helt stille..

Med Venlig Hilsen

Kurt

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2007 kl. 12:18
Hmm. Ærgeligt at den ikke holder et bare rimeligt niveau som dvd afspiller. Det gør nu ikke så meget jeg har en i forvejen. Det afgørende for mig er at maskinen er lydløs (eller i hvert fald ikke larmer mere end en god DVD optager) under afspilning af film. Jeg tror nu nok jeg køber en dansk PS3 for at undgå problemer med eventuelle fejl på maskinen og desuden må det europæiske marked også begynde at udvikles nu. Man kan jo altid købe alle region blue rays fra USA (det er faktisk ganske mange titler) eller region 2 film fra amazon uk. Her er det lidt dyrere end USA, men ikke meget.....
Morten
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2007 kl. 12:19
Hej Klander. Det lyder godt nok helt perfekt! Jeg biver simpelthen nød til at overbevise konen!!! Selvom det ikke er let!
Morten
Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Juli-2005
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2007 kl. 13:21
Oprindeligt skrevet af MortenR. MortenR. skrev:

Lyder godt! Så er PS3 da et lille skridt på vejen mod et godt fjernsyns setup, blot gælder det om at få en de lydløse maskiner og ikke en af støvsugerne!

Held og lykke med det. Det får du brug for! 

Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu