recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HD Lydformaterne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHD Lydformaterne

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Leander Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Emne: HD Lydformaterne
    Sendt: 13-Juni-2007 kl. 23:44

Yeps , jeg er ved at være rigtig godt og grundigt i tvivl, ville være rigtig lækkert med nogle der vil skære lidt ud i PAP for mig

Yesh, angående de nye TrueHD og hvad det nu ellers er de hedder, hvordan er det lige man gør, er i gang med at finde reciver og kan ik bestemme mig fom at det skal være Denon 3806 lige nu eller om jeg skal vente på Onkyos 805.

Kan ikke finde ud af om man kan få HD lydformaterne på en anden måde ind at have dem i reciveren, altså hvis jeg nu har 3806'eren og en BluRay afspiller der kan lave de her HD lydformater hvordan gør man så med reciveren. ??

Håber rigtig meget på svar :D

//Leander 

Til top
Jesper Nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Februar-2004
Sted: Danmark
Point: 134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2007 kl. 14:06

Hvis du ikke vil vente på at de nye recivere som kommer efter sommer med Dolby TrueHD dekoder indbygget skal du sørger at den afspiller du har/køber har dekoderen indbygget. Den skal envidere have en 5.1 udgang og du vil derefter tilslutte den til f. eks til en Denon AVR3806 via external in.

Denon vil have Dolby TrueHD i alle deres recivere fra 28xx og opefter - de kommer efter sommerferien og frem.

Jesper Nielsen
Til top
Leander Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2007 kl. 15:59

Okay, mange TAK !!

Men hvad er at foretrække, hvis det var dig havde du så ventet ?

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2007 kl. 21:23
Oprindeligt skrevet af Leander Leander skrev:

Okay, mange TAK !!

Men hvad er at foretrække, hvis det var dig havde du så ventet ?

Jeg er ved at spare ca. 30 kilo sammen.. :) Regner med noget til sidst på efteråret..

Det kommer jo helt klart an på dit behov. Er du desperat kan du jo gøre som jeg beskrev - sørger for at afspilleren har en dekoder/5.1 udgang og komme igang i dag.

Jeg er dog mere tilhænger (tålmodig) og venter til de er indbygget i reciverne/forstærkerne og så bruge de opsætninger/mikrofoner der er til formålet. Hvis man vil have det i dag er man nødsaget til at have en opsætning i reciver/forstærker og endnu en opsætning i afspilleren. 

Jesper Nielsen
Til top
Leander Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2007 kl. 22:59

30Kilo :D Lyder voldsomt !!

Ved ik rigtig hvor desperat jeg er, fik et sæt Dali Ikon6 i fødselsdagsgave her for ca. 14 dage siden. Og har ik andet at spille dem op med end en Yamaha surround reciver der fulgte med et 5.1 anlæg. Koster ca. 1500-2000, ved ik, skal man være bange for at den er for svag eller noget så¨ højtaleren tager skade ?? Det er det eneste punkt der gør at jeg gerne vil have fat i noget lidt hurtigt.

Ellers er det fedt nok at gå og vide at der er meget meget mere i højtaleren :D

Mine behov er ik rigtig andet end en kvalitets film der nok rimelig snart skal skydes op på et lærred, og så self. musik. Men hvem syns ik det er fedt at have en digital biograf

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2007 kl. 00:25

Ved ik rigtig hvor desperat jeg er, fik et sæt Dali Ikon6 i fødselsdagsgave her for ca. 14 dage siden. Og har ik andet at spille dem op med end en Yamaha surround reciver der fulgte med et 5.1 anlæg. Koster ca. 1500-2000, ved ik, skal man være bange for at den er for svag eller noget så¨ højtaleren tager skade ?? Det er det eneste punkt der gør at jeg gerne vil have fat i noget lidt hurtigt.

Ellers er det fedt nok at gå og vide at der er meget meget mere i højtaleren :D

Mine behov er ik rigtig andet end en kvalitets film der nok rimelig snart skal skydes op på et lærred, og så self. musik. Men hvem syns ik det er fedt at have en digital biograf

Ikon6 er en kanon højttaler og kan sagtens tåle at du kommer lidt op af ranglisten af surround forstærkere - de vil bare spille bedre.  

Du skal være opmærksom på at du sagtens kan brænde højttaleren af ved at spille for højt, da forstærkeren på det punkt vil forvrænge og det kan de ikke klare.. Det er der ikke nogen der kan - heller ikke dine ører! Det lyder forfærdeligt.

Hvis din forstærker har en 5.1 indgang (external) skal du bare have en HD afspiller (jeg er ikke klar over om du er til HD DVD eller BD?) Er det tilfældet med HD DVD, skal du punge lidt ud til den store model fra Toshiba..

Jeg kan oplyse at jeg selv har et HD DVD drev til min Xbox 360 og jeg klager ikke - jo jeg vil gerne have Dolby TrueHD, men som det vigtigste lige nu, er det billedet jeg går efter...

Er det et komplet surroundsæt du har fra DALI? 

Jesper Nielsen
Til top
Leander Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2007 kl. 12:07

Skal lige være helt med, først når jeg kan høre at lyden forvrænger så tager højtaleren skade ikke før vel ?? For ellers skal jeg da have fat i noget nyt meget hurtigt.

Regner stærkt med at have Komplet Dali Ikon engang efter sommerferien.

Den der 5.1 indgang (external) hvad er det forn en ?

Har ik bestemt mig for om det er HD DVD eller BD jeg skal have, lige PT ser du jo ud til at BD har overtaget.

og ja, Ikon 6 er en kanon højtaler, selv med denne ekstramt lausi forstærker spiller de som en drøm,

http://www.yamaha-hifi.com/index.php det er denne forstærker jeg har at spille dem op med nu.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2007 kl. 20:20

Skal lige være helt med, først når jeg kan høre at lyden forvrænger så tager højtaleren skade ikke før vel ?? For ellers skal jeg da have fat i noget nyt meget hurtigt.

Højttaleren behøver ikke at tage skade i det du høre en forvrænging - men skru lidt ned.

Den der 5.1 indgang (external) hvad er det forn en ?

Jeg er ikke sikker på den Yamaha du har, men ud fra dit link og den mindste model jeg kunne se derinde RX-V459, skulle der være en 5.1 indgang - som er en analog indgang! Du nævnte en AVR3806 fra Denon hvis jeg ikke lige tager fejl. Med den har du mulighed for at f. eks Toshiba's HD-XE1 (den store model) tage lyden ud pcm via hdmi og ind i AVR3806 og bruge Denon's opsætning og mikrofon. Hvis du kun har mulighed for 5.1 analog som er tilfældet med den Yamaha model jeg nævner, så er det lidt noget andet. Så har du først din opsætning i forstærkeren derefter skal du have en opsætning i afspilleren... Det er lidt surt. 

Har ik bestemt mig for om det er HD DVD eller BD jeg skal have, lige PT ser du jo ud til at BD har overtaget.

Det kommer an på hvem man spørger.  

og ja, Ikon 6 er en kanon højtaler, selv med denne ekstramt lausi forstærker spiller de som en drøm

Ja de er rigtig fine. Jeg spiller også selv på lidt DALI..

http://www.yamaha-hifi.com/index.php det er denne forstærker jeg har at spille dem op med nu.

Jeg kan ikke se nogen bestemt model via det link.

Jesper Nielsen
Til top
Leander Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2007 kl. 19:57

Wups sorry, min fejl med linket, men ja det svare lidt til den mindste model

Okay, tror vidst at der er svaret på spørgsmålet, jeg venter på en reciver med indbygget TrueHD og hvad det nu var den hed DTS??? et eller andet-Så er det bare kun musik på lidt lavt lydtryk den næste måneds tid

1000 Tak for hjælpen du :D

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2007 kl. 14:54
Hvis du tænker dts lyd på samme niveau som Dolby TrueHD, hedder det dts HD MA.. Du skal ikke regne med forløbigt at se det i de billigere AV recivere - ihvertfald ikke hvad jeg ved af. Men med Dolby TrueHD vil der formentlig heller ikke være brug for det.
Jesper Nielsen
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2007 kl. 20:28

Det mest væsentlige at forstå omkring de nye lydformater er, at det er lige meget om dekoderen sidder i afspilleren eller receiveren. Hvis din receiver kan modtage 7.1 PCM-lyd via HDMI, og afspilleren kan afkode DTS-HD til PCM, så behøver receiveren ikke understøtte DTS-HD.

Til top
Leander Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2007 kl. 20:57
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu