recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forkerte farver fra PC til TV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForkerte farver fra PC til TV?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
AndersDGP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 386
Direkte link til dette indlæg Emne: Forkerte farver fra PC til TV?
    Sendt: 22-Juni-2007 kl. 18:38
Har lige prøvet, at forbinde PC til TV via DVI til HDMI, men farverne på TV skærmen er bare helt lyserrøde, hvorimod på PC er det bare som det skal være. Hvad har jeg gjort galt, har bare sat opløsning på 1280*720.

PV60 TV der er tale om.

Man kan godt se billedet på TV'et, men det er bare en helt forkert farve.

Tak
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2007 kl. 18:42

Oprindeligt skrevet af AndersDGP AndersDGP skrev:

Har lige prøvet, at forbinde PC til TV via DVI til HDMI, men farverne på TV skærmen er bare helt lyserrøde, hvorimod på PC er det bare som det skal være. Hvad har jeg gjort galt, har bare sat opløsning på 1280*720.

Problemet skyldes at PC'en sender RGB, hvor TV'et forventer component. Hvorfor dette sker og hvad du kan gøre ved det er straks sværere at sige, umiddelbart burde det fungere.

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2007 kl. 18:43
Det virkede fint på min gamle CRT pc skærm, men har skiftet til 22" 226BW pc skærm, kan det ha noget at sige? Jeg har ikke gjort noget anderledes overhovedet. Det kan ikke være DVI indgangen på GFX kortet der måske ikke virker?
Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2007 kl. 19:38
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af AndersDGP AndersDGP skrev:

Problemet skyldes at PC'en sender RGB, hvor TV'et forventer component. Hvorfor dette sker og hvad du kan gøre ved det er straks sværere at sige, umiddelbart burde det fungere.

Hvad mener du? han skriver han bruger DVI->HDMI adabter, altså ikke RGB analog, men digital HDMI?

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2007 kl. 20:03
Ingen der har et konkret svar på hvad det kan være?
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2007 kl. 21:00
hvilket grafikkort drejer det sig om?

Det kunne tænkes (stort "måske") at du ikke har fået sikret forbindelsen tilstrækkelig, det er let at sætte et stik løst i. Men det er nok ikke det ved DVI hvis du har billede.

Der er nogle der har problemer med en forbindelse som din ved det forkerte grafikkort. Har da læst om nogle. Men det har ikke lige været dit problem. Kan ikke erindre at jeg har hørt det før. Det Otto siger forstår jeg ikke. Det må være noget andet han tænker på.

Måske du skulle se om dit TV også er forkert med kun det tilsluttet, uden din PC skærm.

Kunne godt være et driver spørgsmål faktisk. En dårlig driver kan godt lave sære ting. Det er ikke nødvendigvis nyeste driver der virker i alle situationer.

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2007 kl. 21:44
Må prøvet at få kigget på en driver så. Det er ikke gfx kortet, det virkede nemlig fint før jeg installerede xp for ny. Tror måske det kan være en driver, eller måske er den ene indgang på gfx kortet i stykker. TV'et har jeg heller ikke rørt ved, siden sidst det virkede, så heller ikke der tror jeg.

Tak
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2007 kl. 18:57
Ingen der ved noget?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2007 kl. 19:08

Oprindeligt skrevet af Bjarke Bjarke skrev:

Hvad mener du? han skriver han bruger DVI->HDMI adabter, altså ikke RGB analog, men digital HDMI?

RGB vs. Component har ikke noget med analog vs. digital at gøre. Både analoge og digitale signaler kan være såvel RGB som Component. HDMI understøtter begge dele. I princippet skulle man vel tro at hand-shake systemet ville gøre at det ville funke, men nogle gange driller det.

Hvordan det løses, har jeg som sagt ikke noget bud på i det specifikke tilfælde.

EDIT: Læste lige resten af tråden, det er ikke sikkert det er dét der er problemet i dette tilfælde.

Redigeret af AV Precision - 24-Juni-2007 kl. 19:11
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2007 kl. 19:13
Jeg synes bare det virker underligt, har ikke gjort noget overhovedet. Har bare skiftet min pc skærm ud med en 22" flad
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2007 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

RGB vs. Component har ikke noget med analog vs. digital at gøre. Både analoge og digitale signaler kan være såvel RGB som Component. HDMI understøtter begge dele. I princippet skulle man vel tro at hand-shake systemet ville gøre at det ville funke, men nogle gange driller det.

HDMI er digitalt og kan ikke have noget at gøre med Component, der er analogt og sendes via component kabler, som på sin side ikke fragter digitale signaler.

HDMI understøtter ikke analoge signaler. Det er digitalt.  Og fragter ikke component.

Eller her jeg misforstået det hele?

Det er svært at gennemskue hvad det er du skriver AV?  Hvad er "hand- shake systemet" i denne sammenhæng?

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2007 kl. 14:51
Har prøvet, at bytte om på de 2 indgang på gfx kortet og nu virker det sørme. Er det så den indgang der er problemet?
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu