recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Første test af Pioneer 8G
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFørste test af Pioneer 8G

 Besvar Besvar Side  123 21>
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Emne: Første test af Pioneer 8G
    Sendt: 23-Juni-2007 kl. 09:40

Er i faldet i søvn? Første test af Pioneer 8G har været online i mere end 12 timer, og stadig ingen tråd om det på Recordere?

http://blog.homecinemachoice.com/page/homecinemachoice?entry =pioneer_pdp_508xd_web_exclusive

Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2007 kl. 09:42
Så er jeg da bare den første til at svare. Nu skal jeg så lige læse hvad der står og om jeg skal en tur i banken.

Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2007 kl. 09:51
OMG - der er et par muligheder. Enten er testen skrevet af en Pioneer fanboy eller også er han betalt af Pioneer eller også er det bare et af de bedste tv'er ever.

"all that really matters about the 508XD is its pictures. And having auditioned this set at length, it’s difficult to see why anyone would want to buy anything else."

Jeg er glad jeg jeg slog koldt vand i blodet da de nye Panasonic's kom. Jeg må vist hellere kontakte bankrådgiveren og samtidig se hvad jeg kan få for mit gamle.


Redigeret af Stampe - 23-Juni-2007 kl. 09:53
Til top
beauville Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2007 kl. 09:54
ja, det skal blive sjovt at prisen på sådan en fætter... 
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2007 kl. 10:02
Ja man bliver jo slemt fristet må man nok erkende
Mvh

René
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2007 kl. 10:17

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

OMG - der er et par muligheder. Enten er testen skrevet af en Pioneer fanboy eller også er han betalt af Pioneer eller også er det bare et af de bedste tv'er ever.

Det ene behøver ikke udelukke det andet!

Rettelse: Det er DET bedste TV ever, ikke "et af de bedste". Jeg vil gerne se den CRT-entusiast der fortsat vil argumentere for at der findes CRT der er bedre - ikke bare fordi sort er mere sort end på de fleste CRT, men fordi shadow detail osv. er på plads samtidig.

Bemærk iøvrigt at de tester et ukalibreret TV. Det interessante ved at kalibrere på Pioneer 8G, er at panelet endelig er blevet godt nok til at det kan lade sig gøre at kalibrere målrettet mod det 100% korrekte. Når tv'et ikke har en ægte sort med ordentlig shadow detail, så behøver man ikke "snyde" ved hjælp af f.eks. en skæv gamma-kurve, for at få billedet til at se kontrastrigt ud. Derfor kan man få _både_ en god kontrast, og samtidig levere en korrekt gamma. Den kombination giver en langt mere ægte oplevelse af billedet, og er noget der hidtil kun har kunnet opnås på projektorer. Det er faktisk dét der er interessant ved at opnå et godt sort-niveau - ikke sort i sig selv, og ikke engang kontrasten som sådan  - men den ægthed der kan opnås ved at man ikke behøver kompromittere billedets andre egenskaber, for at få sort til at føles sort.

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

"all that really matters about the 508XD is its pictures. And having auditioned this set at length, it’s difficult to see why anyone would want to buy anything else."

Ud fra hvad jeg har set, kunne jeg ikke være mere enig. Jeg har længe sagt at fladskærms-markedet i bund og grund kun er svært at finde rundt i hvis man ikke har råd til et Pioneer (så længe det drejer sig om billedkvalitet ved TV/DVD/HD). Det bliver endnu mere sandt med 8G - der er Pioneer, og så er der de andre.



Redigeret af AV Precision - 23-Juni-2007 kl. 10:26
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2007 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af beauville beauville skrev:

ja, det skal blive sjovt at prisen på sådan en fætter... 


Dk pris burde være til at regne ud da uk pris = £2.700. Jeg ved godt man ikke bare omregner fra £ til Kr.

£2.700 svarer til ca. 30.400 så kommer alle de særlige danske forhold ind i billedet så en startpris på ca. 35.000 måske.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2007 kl. 10:22
hmmm tænker lige højt.... den gamle Pioneer ind i soveværelset... skal bare lige have flyttet en væg... også panaen ind på sønnikkes værelse.. og vupti... så skulle man nok kunne finde plads til en G8 skærm i 60" når den kommer

Redigeret af rhsin - 23-Juni-2007 kl. 10:23
Mvh

René
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2007 kl. 10:27
Gad vide hvad en ISF-kalibrering kan få ydelsen op på. Otto?

Edit: så lige at Otto har redigeret et af hans svar. Det lyder saftsusme godt.

FÆLLESKØB - NUUUUUUUUUUUUUUU


Redigeret af Stampe - 23-Juni-2007 kl. 10:30
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2007 kl. 10:31

Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

hmmm tænker lige højt.... den gamle Pioneer ind i soveværelset... skal bare lige have flyttet en væg... også panaen ind på sønnikkes værelse.. og vupti... så skulle man nok kunne finde plads til en G8 skærm i 60" når den kommer

Ganz genau! Jeg tror faktisk at 60" G8 bliver en større succes end de fleste forventer, i betragtning af prisklassen - simpelthen fordi det er første gang at man i praksis kan købe et så stort tv, der reelt har samme billedkvalitet som 42" udgaven. En PDP607 har ikke samme billedkvalitet som en PDP507. Når jeg ser de forskellige 8G tv, så virker det langt mere som om at Pioneer har _startet_ med 1080P 60" (som også var den første prototype de viste), og resten er så "nedskalerede" versioner af denne, i modsætning til de nuværende hvor man har taget teknologien fra de mindre modeller og "gjort større", hvilket er gået lidt ud over ydelsen.

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2007 kl. 10:45
Hvis i andre ikke havde set siden så prøv lige at tjekke dette link til projectkuro der er nedtællingen til launch datoen

Redigeret af rhsin - 23-Juni-2007 kl. 10:50
Mvh

René
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2007 kl. 10:52
Tja.... ser jo ikke helt tumpet ud Måske er det - det TV man skal have hængende inden længe
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 21>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu