recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan Pioneer PDP 4280XD tilfredstille mig?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKan Pioneer PDP 4280XD tilfredstille mig?

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Websurfer11 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Emne: Kan Pioneer PDP 4280XD tilfredstille mig?
    Sendt: 03-August-2007 kl. 22:41

Kan Pioneer PDP 4280XD  mon tilfredstille mig? Hidtil har jeg ikke købt et fladskærmstv p.g.a af min store lidenskab for fodbold og har ikke været tilfreds med hvad jer hidtil har set.  Men læser man anmeldelser i udlandet, så er dette TV - "Referenz-klasse" og "Masterpiece" og lignende flatterende udtryk anvendes.

Jeg skal ud og se TV´et - men er der nogle der ganske kort kan gøre rede for, hvori forbedringerne ligger i forhold til 70XD? (jeg gider ikke læse 24 sider af korte kommentarer).

Er det nu man skal købe, hvis man hidtil har været kritisk?

Redigeret af Websurfer11 - 05-August-2007 kl. 21:25
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2007 kl. 12:58

Jeg har nu læst alt på nettet omkring dette TV, stor set - men noget som bekymrer mig:

Udtalelse af tester på HDTVtest.co.uk:

Motion blur Normal for plasmas

netop, når jeg på en testet panasonic plasma kan læse, at der er "motion blur" ved panorering på såvel TV som Video.

Betyder det så at dette Pioneer PDP 4280DX også har "motion blur" - og derfor ikke kan leve op til mine krav om et godt tv til fodbold?

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2007 kl. 14:27

Oprindeligt skrevet af Websurfer11 Websurfer11 skrev:

Betyder det så at dette Pioneer PDP 4280DX også har "motion blur" - og derfor ikke kan leve op til mine krav om et godt tv til fodbold?

På mig lyder det som om, at du vil sidde og lede efter diverse små fejl i billedet, fra det øjeblik du får et fladskærms TV ind i huset. Og i den forbindelse overse alle de fordele der også følger med.

Så jeg tror ikke du at er "moden" til flad-TV endnu, hverken LCD eller plasma. Måske en projektor, men ikke et TV.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2007 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

På mig lyder det som om, at du vil sidde og lede efter diverse små fejl i billedet, fra det øjeblik du får et fladskærms TV ind i huset. Og i den forbindelse overse alle de fordele der også følger med.

Så jeg tror ikke du at er "moden" til flad-TV endnu, hverken LCD eller plasma. Måske en projektor, men ikke et TV.

/Lars

Nej - der tager du fejl. Jeg er kritisk, ja. Men i øjeblikket efter at have lavet utallige besøg i diverse TV-forretninger og set fladskærme hjemme hos forskellige venner og bekendte, sidder jeg med denne følelse:

Plasma - ikke helt så klart som ønskeligt og stadigvæk lidt bevæglelsesløring - men med fantastiske gode farver.

LCD - klart, visse modeller næsten for klart og glansbilledagtigt - men utåleilgt ved dårligt signal og hurtige bevægleser som f. eks. fodbold

Så egentligt venter jeg måske på, at der kommer et TV, som kan kombinere det bedste fra de to verderner (Plasma og LCD).

Jeg handler ikke TV hert 3-4. år - men køber et produkt, som jeg er tilfreds med i det øjeblik jeg køber. At der så kommer bedre teknikker eller forbedringer er sådan set ligegyldigt for mig, for det billede, som jeg var tilfreds med ved mit køb - ænder sig jo ikke. Forstået på den måde at et godt billede nu bliver jo ikke sådan lige ringere med tiden.

Problemet er blot at jeg ikke synes der er noget der er tilfredstillende NU - og så vil jeg sikkert ægre mig, hvis der kommer et tv om et par år, som lige har det, jeg efterspørger NU.

Redigeret af Websurfer11 - 05-August-2007 kl. 14:43
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2007 kl. 14:57

Problemet er blot at jeg ikke synes der er noget der er tilfredstillende NU - og så vil jeg sikkert ægre mig, hvis der kommer et tv om et par år, som lige har det, jeg efterspørger NU.

Ok.

Jeg syntes fodbold på plasma fungerer fint, også på de nye Pioneer. Jeg så kampen imellem FCK og Beitar på et Pioneer PDP-508XD (50" udgaven af den nye G8 serie) - dette via DVB-T (digital tv).

Der var blur i græsset. Dvs. at græsset opleves mere uskarpt, når kameraene panorerer, men hvor meget af det der skyldes andre ting (kamera, kompression i digitaliseringen) kan jeg ikke vurdere.

Ellers bemærkede jeg ikke noget. Men det skal også siges, at jeg er vant til at se på plasma. Faktisk er det meget længe siden jeg sidst har set en fodboldkamp på et billedrørs-tv, så den mere kritiske del af mit syn kan være blevet lidt rusten nu

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2007 kl. 15:12
Tak for input, Lars.
Jeg vil tage ud og se dette TV, dog kun i 42" p.g.a størrelse på stue og betragtningsafstand.
jeg har en fodboldoptagelse fra min Sony RDR-HX900 optager (som du i øvrigt anbefalede mig i sin tid- og som jeg har været meget glad for).
Kvaliteten af denne optagelse kender jeg fra mit CRT.

Det som ikke behager mig, er hvis græsset er uklart ved næroptagelser også - og hvis der er bevæglesesslør omkring spillerne når de løber eller standser op eller sparker til bolden. Derfor vil LCD ikke komme på tale ud fra de modeller jeg har set endnu. Men jeg synes stadigvæk jeg mangler lidt mere klarhed i billederne fra plasma.
Det hedder fint at plasma giver et "blødere" billede. Jeg vil nu sige, det giver et "mindre skarpt" billede - og med hensyn til skarphed, synes jeg altså lige der mangler lidt... men det kunne jo være at kontrast/sortniveau  og forbedringer i det nye G8-panel hjælper på dette.

Redigeret af Websurfer11 - 05-August-2007 kl. 15:15
Til top
Petergemma Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 141
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2007 kl. 16:02
Hvad er den bedste pris på et Pioneer 4280XD i har set og hvor?
Til top
KasperH Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juli-2006
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2007 kl. 16:22

Helt ærligt så syntes jeg at folk går rundt og snyder sig selv lidt, en crt er bedre sådan som det er nu... ja jeg ved godt at når det hele er rent digitalt kan det være flot, men der er stadig problemet med ting som ild,bolde og hurtige kamera bevægelser.... og hvis man har et analog tv-signal er det efter min mening slet ike godt nok.

Når alt det så er sagt vil jeg sige at jeg kan se masser af fordele ved fladskærme (plads osv.) men jeg syntes bare ikke at de gode nok endnu. 

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2007 kl. 16:46

Hold da helt op KasperH - godt nok er jeg bare helt ligeglad med fodbold, men ikke 32 vilde heste kunne få mig til at vælge et gammeldags CRT.

De billedoplevelser og detaljeringsgrad som man kan opnå med et godt plasma TV ville jeg helst ikke undvære 

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2007 kl. 17:38
Jeg kunne heller aldrig finde på at købe et CRT igen - spørgsmålet er bare, hvornår jeg synes det fladskærmstv-billede, der er nu - er GODT.

Redigeret af Websurfer11 - 05-August-2007 kl. 17:39
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2007 kl. 17:59
Tja....Websurfer11, det er vel et spørgsmål om smag. Men lad mig (igen) sige det på den måde, at i mine øjne har plasma så utroligt mange fordele fremfor CRT, som nemt opvejes de få ulemper et plasma måtte have. Jeg kan faktisk ikke helt få øje på ulemperne - men de må vel være der et eller andet sted
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2007 kl. 18:08

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Tja....Websurfer11, det er vel et spørgsmål om smag. Men lad mig (igen) sige det på den måde, at i mine øjne har plasma så utroligt mange fordele fremfor CRT, som nemt opvejes de få ulemper et plasma måtte have. Jeg kan faktisk ikke helt få øje på ulemperne - men de må vel være der et eller andet sted

Synes du helt ærligt, at dit plasma-fjernsyn viser et stjerneklart, skarpt billede?

[I fodboldsammenhæng således at man kan se græsstråene tydeligt, når der vises nærbilleder ved frispark f. eks.
Det kan jeg på mit CRT - men ikke på nogle af de flade jeg  har set.
Det er ok, at f. eks græs er lidt uskarpt ved panoreringer - men det må ikke være det ved  nærbilleder, som nærmest er statiske.]

Er der ingen bevægelsesslør under biljagt eller actionsport?

Redigeret af Websurfer11 - 05-August-2007 kl. 18:18
Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu