Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
agger
Guld medlem
Oprettet: 03-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1222
|
Emne: Sony Blu Ray Fra Pixmania Sendt: 06-September-2007 kl. 12:20 |
Hej
Jeg har lige købt den nye Sony BDP-SE1 fra pixmania, syntes de var billige ??.Bestilte tirsdag formiddag,valgte at betale dobbelt fragt for at få den med UPS inden for 24-48 timer,så jeg havde den til weekend, som der står når man bestiller.Men når de 48 timer så er gået er pakken stadig ikke sendt fra Pixmania,så jeg mailede dem hvad det betød ,fik hurtigt svar at de 24-48 timer betød fra pakken var afleveret til UPS ,det er total snyd syntes jeg for det står der ikke noget om når du betaler .Når Man betaler står der levering med post 2-3 Dage, ekstra betaling levering med Ups 24-48 timer.Så der blev man også lidt røvrendt det er svært at tro på hvad der står i de forskellige ledetråde fra de forskellige firmaer.
Hilsen agger
Redigeret af agger - 06-September-2007 kl. 12:21
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 06-September-2007 kl. 12:33 |
Hej Agger, er der ellers noget nyt når vi taler Pixmania ![](smileys/smiley7.gif)
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
|
Sendt: 06-September-2007 kl. 13:14 |
Du har vel afbestilt den så?
|
|
MichaelCS
Junior bruger
Branchemedlem
Oprettet: 12-November-2006
Point: 22
|
Sendt: 06-September-2007 kl. 14:26 |
De ER altså nogle banditter, de franskmænd :-).
Husk også at afvise betalingen via din bank (det kan du jo gøre uden videre, hvis du har betalt med kreditkort, også selv om pengene er trukket). Og afvis at modtage pakken, når den dukker op; så har Pixmania i hvert fald ikke noget på dig.
/Michael
|
agger
Guld medlem
|
Sendt: 06-September-2007 kl. 18:23 |
Hej
Ja de er godt nok mærklige, den er stadig ikke afsendt men den har stået som parat til levering, siden tirsdag aften.Vil ikke afbestille, er bare træt af at de lover levering når man betaler og så ikke får den før det passer dem.De tager jo kun 6000, synes den er meget dyrere alle andre steder.
Hilsen Agger
|
hopgreve
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6282
|
Sendt: 06-September-2007 kl. 19:09 |
Hej agger , jeg håber at du har lyst til at skrive lidt om den når du har fået den og den er blevet installeret , jeg går nemlig og overvejer at købe den samme model...
MVH
|
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
Kandersen
Platin medlem
|
Sendt: 06-September-2007 kl. 23:30 |
agger skrev:
Hej
Ja de er godt nok mærklige, den er stadig ikke afsendt men den har stået som parat til levering, siden tirsdag aften.Vil ikke afbestille, er bare træt af at de lover levering når man betaler og så ikke får den før det passer dem.De tager jo kun 6000, synes den er meget dyrere alle andre steder.
Hilsen Agger
|
Ehmm.. Du må meget undskylde, men hvorfor så beklage sig? Du bestiller et sted fordi det er billigt. Når der så går noget galt, så klager du over det, men du vil ikke afbestille, fordi det er billigt.
Kan du se analogien her? Billigt = Du får hvad du betaler for, dvs. dårlig service, lousy overholdelse af tiderne, aftaler whatever.
Og dermed forstår jeg ikke længere pointen i at beklage sig.
Forøvrigt, hvor meget sparede du inkl. den ekstra pris du betalte for at ikke få leveret inden for 48 timer alligevel?
Ikke for at smide for meget skår i glæderne, men hvis så meget kan gå galt, når de skal sende en vare som du står og vifter med pengene til. Har det så slået dig hvor meget der kan gå galt, hvis produktet pludselig fejler noget?
Sorry hvis jeg lyder lidt muggen, men engang imellem forstår jeg altså ikke forbrugere.
|
|
agger
Guld medlem
|
Sendt: 07-September-2007 kl. 00:22 |
hej kandersen
Det var faktisk ikke for at brokke mig, bare for at fortælle hvad der skete og om det var mig der misforstod det hele.For som du skriver kan jeg jo bare handle i en anden butik, tættere på eller fysisk butik.
hilsen Agger
Redigeret af agger - 07-September-2007 kl. 03:02
|
MichaelCS
Junior bruger
Branchemedlem
Oprettet: 12-November-2006
Point: 22
|
Sendt: 07-September-2007 kl. 09:32 |
agger skrev:
hej kandersen
Det var faktisk ikke for at brokke mig, bare for at fortælle hvad der skete og om det var mig der misforstod det hele.For som du skriver kan jeg jo bare handle i en anden butik, tættere på eller fysisk butik.
hilsen Agger
|
Rimeligt nok at ville spare et par tusinde kroner, det er et validt argument. Men du skal altså være dig risikoen bevidst, når det er Pixmania, du smider penge efter.
For ganske vist får de fleste (så vidt jeg ved) deres bestilte varer. Men I samme øjeblik, der viser sig at være et eller andet galt med produktet, siger en hel del erfaringer efterhånden, at det kan blive et regulært helvede at få ny vare eller pengene retur fra dem. Nu er du i hvert fald advaret...
Held og lykke uanset hvad :-)
Michael
|
Kandersen
Platin medlem
|
Sendt: 07-September-2007 kl. 09:51 |
agger skrev:
hej kandersen
hilsen Agger
|
Jamen, det var ikke så meget for at være personlig mod dig, men nok nærmere den holdning som mange (rigtig mange) forbrugere har, at der hele tiden fokuseres på priserne. Det er som udgangspunkt også ganske fornuftigt. Jeg (personligt) kan bare ikke se noget fornuft i at gennemføre en handel med et firma, der allerede inden varen er leveret har vist, at det kan trække op til gevaldige problemer, bare fordi de er billige. Det er vanvid i mine øjne, og man beder selv om øretæver med firmaet, hvis man gennemføre. Godtnok er der ikke en lov imod det, men den sunde fornuft burde nu stadigvæk være gældende. Omend du personligt kan være fornuftig nok til hver dag, så er det her tilfælde efter min mening ikke specielt fornuftigt, næsten uanset hvad prisen er.
Mht til deres forsendelse, der kan jeg sige, at jeg havde nøjagtig samme opfattelse som dig. Levering inden for 48 timer, hvis man betaler lidt mere. Og det er efter min opfattelse totalt misvisende den måde de har svaret dig på, for det giver simpelthen ingen mening.
Hvis det var mig, så var der ingen tvivl. 10 sekunder efter jeg havde modtaget et sådan svar, så var varen afbestilt. Sådanne ting synes jeg ganske enkelt ikke man skal stå model til som forbruger.
Når forbrugerne vælge at gøre som dig, dvs. at færdiggøre handlen alligevel, så får en forhandler som denne jo netop ikke en konsekvens af deres handling. Dvs. de ender med at være ragende ligeglade med forbrugerne, fordi forbrugerne handler jo alligevel.
|
|
klander
Guld medlem
Oprettet: 15-Juni-2004
Point: 813
|
Sendt: 07-September-2007 kl. 09:53 |
agger bare spørg forbrugerstyrrelsen, de har vist flere kontorer fyldt med sager fra PIXmania. Så når man handler med dem er det Selvforskyldt ![](smileys/smiley2.gif)
|
Med Venlig Hilsen
Kurt
|
agger
Guld medlem
|
Sendt: 07-September-2007 kl. 10:32 |
Hej igen
Tak for alle svar ,vil lige sige at UPS Var hurtig, Ved ikke hvornår de fik maskinen i går torsdag, men den var hos mig her til morgen, så den side af sagen er ok.Ifølge tracking hos Ups, var pakken modtagat af dem klokken 12 igår torsdag i Frankrig og da var det jo stadig, at de hos pixmania ikke havde gjort handlen færdig ????.Så måske sendte de den ekstra hurtig med Ups, efter mine mails til Pixmania ????.Jeg er ikke blevet klogere men jeg har modtaget pakken efter ca 64 timer.Så konklusionen er nok som i alle har sagt at pixmania har lidt rod hos sine folk.
Hilsen Agger
|