|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
ceefive ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 258 |
![]() Sendt: 13-Januar-2008 kl. 13:20 |
||
Hej - jeg fik i den forgangne uge min HD-E1 (ingen film, men det gider jeg ikke brokke mig over). Koblede den på neettet og opgraderede firmware til 2.7 - no problems. Mit primære behov er at kunne afspille mine egne optagelser i HD-DVD kvalitet. Min redigeringsapplikation kan "producere en DH-DVD der kan afspilles på enhver HD-DVD afspiller". HD-E1'eren kommer bare med en fejl "This is not a DVD...". Toshiba support i England er ikke pengene værd. "You must burn a datafile to your DVD" og andet tågesnak kommer de med. Er der nogen der har en HD-E1 og kan brænde en 4,7Gb DVD-R der kan afspilles i HD-DVD kvalitet i maskinen ? Hvordan gør I ? Ceefive |
|||
![]() |
|||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7199 |
![]() |
||
Min klarer alm brændt dvd uden problemer. Tror ikke det er muligt at have HD matariale på en alm dvd til afspilling på en E1
Hans
Redigeret af hansie - 13-Januar-2008 kl. 15:05 |
|||
![]() |
|||
Anden4220 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 290 |
![]() |
||
husk at filmene skal bestilles efter køb følg denne guide
|
|||
Panasonic TH37PX80
Sony surround Apple Airport express Triax C-HD415CX Playstation 3 |
|||
![]() |
|||
henninge ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-November-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 238 |
![]() |
||
Jo det er muligt at brænde hd-materiale på en almindelig dvd. F.eks. Pinnacle Studio Ultimate 11, der skal opgraderes til vers. 11.1.1 kan klare opgaven. Efterfølgende kan dvd`en afspilles på en hd-dvdafspiller. |
|||
![]() |
|||
ceefive ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 258 |
![]() |
||
[/QUOTE] Jo det er muligt at brænde hd-materiale på en almindelig dvd. F.eks. Pinnacle Studio Ultimate 11, der skal opgraderes til vers. 11.1.1 kan klare opgaven. Efterfølgende kan dvd`en afspilles på en hd-dvdafspiller. [/QUOTE] Yes - det er lige præcist det jeg gør. Bruger Pinnacle og den brænder mig en skive som skulle være i HD-DVD format. E1'eren vil bare ikke kendes ved den...øv Har du prøvet ? |
|||
![]() |
|||
henninge ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-November-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 238 |
![]() |
||
Jo det er muligt at brænde hd-materiale på en almindelig dvd. F.eks. Pinnacle Studio Ultimate 11, der skal opgraderes til vers. 11.1.1 kan klare opgaven. Efterfølgende kan dvd`en afspilles på en hd-dvdafspiller. [/QUOTE] Yes - det er lige præcist det jeg gør. Bruger Pinnacle og den brænder mig en skive som skulle være i HD-DVD format. E1'eren vil bare ikke kendes ved den...øv Har du prøvet ? [/QUOTE] Jeg har en Sony HD-camcorder, men har endnu ikke prøvet at lave en dvd med hd-materiale, da jeg ikke har en afspiller. Har du Pinnacle Ultimate opgraderet til vers. 11.1.1?? hvilket er nødvendigt. Hvis du går ind i Pinnacleforummet http://forums.pinnaclesys.com/forums/default.aspx?GroupID=7 vil du se, at mange brugere har eller har haft store problemer med at brænde en HD-DVD. Jeg er sikker på at du kan hente hjælp der!!!. Jeg venter med at anskaffe en afspiller til formatkrigen er afsluttet, hvilket jo ser ud til snart sker, håber jeg. Indtil nu har jeg koverteret alle mine optagelser med Sony-kameraet til almindelig dv-format, redigeret optagelserne i Pinnacle og herefter brændt en dvd, der kan afspilles på mine dvd-afspillere. Henninge |
|||
![]() |
|||
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4056 |
![]() |
||
Strengt taget er HD på DVD-R vel ikke en del af HD-DVD standarden... Derimod er 3x DVD-Rom standarden til HD på DVD-Rom (altså til brug for filmselskaber i professionelt produktions-udstyr). Det er mig bekendt uden for specs at kunne afspille HD på den måde (men det lader altså til at virke for nogle - på nogle af Toshiba afspillerne). Var der ingen hjælp at hente i den lange guide på AVS Forum jeg henviste til i tråden Hjemmelavet HD-DVD? (hvorfor i øvrigt oprette en ny tråd om præcis samme emne? Edit: F.eks. punkterne "HDPatch can be used, primarily, to solve two problems in the Movie Factory 5/VideoStudio 10+ HD-DVD workflow" (1088i/p), "Before you can burn the HD DVD to disc, you must patch the .EVO file within the folder." (720p) i AVS Forum guiden. /Lars Redigeret af laursen - 13-Januar-2008 kl. 19:00 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Yes - det er lige præcist det jeg gør. Bruger Pinnacle og den brænder mig en skive som skulle være i HD-DVD format. E1'eren vil bare ikke kendes ved den...øv Har du prøvet ? [/QUOTE] Jeg har en Sony HD-camcorder, men har endnu ikke prøvet at lave en dvd med hd-materiale, da jeg ikke har en afspiller. Har du Pinnacle Ultimate opgraderet til vers. 11.1.1?? hvilket er nødvendigt. Hvis du går ind i Pinnacleforummet http://forums.pinnaclesys.com/forums/default.aspx?GroupID=7 vil du se, at mange brugere har eller har haft store problemer med at brænde en HD-DVD. Jeg er sikker på at du kan hente hjælp der!!!. Jeg venter med at anskaffe en afspiller til formatkrigen er afsluttet, hvilket jo ser ud til snart sker, håber jeg. Indtil nu har jeg koverteret alle mine optagelser med Sony-kameraet til almindelig dv-format, redigeret optagelserne i Pinnacle og herefter brændt en dvd, der kan afspilles på mine dvd-afspillere. Henninge [/QUOTE] tag et kik på Pinnacles side hvor det klart fremgår, at du kan lave en hd-dvd på en alm. dvd og Thoshibas maskiner skulle kunne bruges til at afspille disse. Henninge |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hej - ja undskyld jeg oprettede et ny emne. Kunne ikke finde det:) Jeg fandt ikke noget på AVS men Henning gav mig noget input jeg går videre med. Det er nok applikationsspecifikt - det skal jeg nok undlade at bruge det her forum til. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
tag et kik på Pinnacles side hvor det klart fremgår, at du kan lave en hd-dvd på en alm. dvd og Thoshibas maskiner skulle kunne bruges til at afspille disse. Henninge [/QUOTE] Hej Henninge, Jo jeg har Pinnacle Studio11.1 med mulighed for at lave HD-DVD'er. Hej hopper over i Pinnacle forum og spørger der. Tak for input. Ceefive |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hey ! Havde HELT overset at man kan lave en AVCHD disk på en DVD-R og spille den i en BlueRay maskine. Jeg troede kun HD-DVD maskiner kunne spille mine optagelser på en almindelig skive. SÅ er det altså retur med den HD-E1'er til Elgiganten ASAP..... CeeFive |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Lyder fornuftigt, men vær opmærksom på, at du p.t. ikke har helt de samme redigeringsmuligheder med AVCHD-formatet (man kan ikke lave menuer). Det kommer givet med i den næste opdatering, da mange skriger efter denne mulighed. Omvendt kan der klemmes nogle flere minutter ned på en alm. dvd. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |