recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kaleidescape Movie Server???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKaleidescape Movie Server???

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Emne: Kaleidescape Movie Server???
    Sendt: 07-Februar-2008 kl. 19:46
Kaleidescape movie server? er der nogen der kender til det? sidder og snuser lidt, lader til at det er noget i stil med at man ripper sine skiver ned på en server og så afspiller dem via en movie player... ret smart... men kan ikke helt finde ud af hvordan det virker, der er hdmi på playeren men der står ikke noget om at den kan gemme bluray eller hd-dvd... så ved ikke helt hvordan....

så altså er der nogen der kender?



Redigeret af fumper - 07-Februar-2008 kl. 20:23
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2008 kl. 22:53
Det er et system til at kopiere dine DVD film til en harddisk og afspille dem derfra. Ligesom utallige HTPC systemer rundt omkring.

Firmaet Kaleidescape er især kendt for en langvarig juridisk strid med DVD Copy Control Association, se her. Striden handler om retten til at kopiere kopibeskyttede (CSS) DVD film fra DVD medier til harddisken (med samme kopibeskyttelse). DVD CCA sagde nej, men Kaleidescape havde fundet et hul i DVD CCAs licensbetingelser. De vandt faktisk i første runde ved domstolene, men derefter ændrede DVD CCA på licensbetingelserne, hvilket så gav anledning til en ny juridisk strid om konkurrencebegrænsninger.

Gaaab. De fleste vil nok sige... jeg ejer DVD filmene, så "just do it" med AnyDVD eller whatever.

Den meget høje pris på Kaleidescape afspejler formentlig at en langvarig juridisk strid med DVD CCA ikke er helt billig...
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2008 kl. 23:12
nu har jeg ikke lige set nogen priser på systemerne endnu, men det forekommer mig at dette i modsætning til mange andre systemer ser det her ud til at være lavet til høj kvalitet istedet for alt muligt andet

og det ser sgu lækkert ud

Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2008 kl. 23:21
Jeg har set priser på 10000$. Be my guest... Du kan få mange TB NAS til din 200$ Popcorn Hour for den pris, og så kan den løsning afspille andet end DVD Video.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2008 kl. 23:26
hehe... til 10000$ kan man vel ikke helt kalde det gæst 
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2008 kl. 11:04

Oprindeligt skrevet af fumper fumper skrev:

Kaleidescape movie server? er der nogen der kender til det? sidder og snuser lidt, lader til at det er noget i stil med at man ripper sine skiver ned på en server og så afspiller dem via en movie player... ret smart... men kan ikke helt finde ud af hvordan det virker, der er hdmi på playeren men der står ikke noget om at den kan gemme bluray eller hd-dvd... så ved ikke helt hvordan....

så altså er der nogen der kender?

Kaleidescape er _den_ dyreste, men sandsynligvis også den fedeste, løsning hvis man vil have en film/musik server-løsning. Jeg er helt klar over at nogle sammenligner alt hvad der indeholder noget der ligner PC-teknik det mindste, med hvad en Squeeze-box koster, så jeg vil slet ikke nævne hvad en komplet Kaleidescape løsning koster - hvis man overhovedet overvejer de almindelige PC-baserede løsninger, er man ikke i målgruppen. Men for nu at forsvare prissætningen en lille smule alligevel, så er det ikke rimeligt at sammenligne en Kaleidescape server med en PC. En server til et PC-system koster jo også markant mere end en PC. Om det er overkill at éns film-system skal have samme driftssikkerhed som en professionel computerpark, det er så op til den enkelte at vurdere... Men at sammenligne Kaleidescape med de gængse NAS-løsninger, det er som at sige at en Bugatti Veyron bare er en bil. Kaleidescape er Bugatti'en inden for filmservere, og nej, det er ikke for alle.

For nu at besvare spørgsmålet mht. HD, så forventes det at Kaleidescape leverer en HD løsning inden for relativt kort tid, og jeg gætter på at der bliver tale om en Blu-Ray løsning. Derudover er de langt fremme mht. at tilbyde en dedikeret, integreret download-løsning.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2008 kl. 11:07

Oprindeligt skrevet af fumper fumper skrev:

nu har jeg ikke lige set nogen priser på systemerne endnu, men det forekommer mig at dette i modsætning til mange andre systemer ser det her ud til at være lavet til høj kvalitet istedet for alt muligt andet

...og det afspejler prisen jo så.

Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2008 kl. 14:09

det handler jo i bund og grund om hvad det er for en målsætning man har med sine ting, personligt kommer jeg ikke til at have en databaseret løsning førend det er muligt at have HELE dvd/BR/HD-DVD på den måde, således at man oplever nøjagtigt at have sat en dvd-skive på, kan vælge bonusmateriale lydspor undertekster og så videre...

Mig bekendt vælger man i dag dette på forhånd, og så er filmen som man har lagt den ind, til evig tid...

Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2008 kl. 15:30
Oprindeligt skrevet af fumper fumper skrev:

det handler jo i bund og grund om hvad det er for en målsætning man har med sine ting, personligt kommer jeg ikke til at have en databaseret løsning førend det er muligt at have HELE dvd/BR/HD-DVD på den måde, således at man oplever nøjagtigt at have sat en dvd-skive på, kan vælge bonusmateriale lydspor undertekster og så videre...

Mig bekendt vælger man i dag dette på forhånd, og så er filmen som man har lagt den ind, til evig tid...

Både og. Du kan f.eks. godt vælge at lægge flere forskellige undertekster ind, som du så kan slå til og fra og skifte mellem efter behov (og, iøvrigt vælge at flytte underteksterne op i billedet hvis man har et 2.35:1 setup). Jeg formoder det samme gælder lydsporet. Og udover det faktum at det koster endnu flere penge, så er det for nogle en fordel at man ikke behøver indlæse alle filmene selv, men kan aflevere hele dynen til Kaleidescape, som så indlæser filmene for én.

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2008 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

For nu at besvare spørgsmålet mht. HD, så forventes det at Kaleidescape leverer en HD løsning inden for relativt kort tid, og jeg gætter på at der bliver tale om en Blu-Ray løsning. Derudover er de langt fremme mht. at tilbyde en dedikeret, integreret download-løsning.


Har du en kilde til den historie? De har kæmpet, og kæmper stadig, en temmelig bitter kamp med DVD CCA om at kopiere DVD film til harddisk. Og her tale vi om et Digital Restrictions Management system der blev lagt endeligt i graven for næsten 10 år siden (CSS). Det skulle undre mig meget om Blu-Ray lejren ville tillade at deres film bliver kopieret til harddisk medier. AACS og BD+ er trods alt ikke helt døde endnu...
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2008 kl. 21:10
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Og udover det faktum at det koster endnu flere penge, så er det for nogle en fordel at man ikke behøver indlæse alle filmene selv, men kan aflevere hele dynen til Kaleidescape, som så indlæser filmene for én.


Meget fint idé - men desværre ikke lovligt i USA... eller EU.

Som lovgivningen er skruet sammen i USA og EU, er man efter min mening nødt til at tage sagen i egen hånd og være villig til at udvise en moderat civil ulydighed, hvis man ønsker at kopiere sine DVD, HD-DVD og Blu-Ray film til en harddisk. Jeg kan simpelthen ikke se hvordan et firma skal kunne markedsføre en samlet "maskine" til dette.

Firmaet MP3.com havde også en god ide i slutningen af 1990'erne. Den kreativitet kom ejerne til bittert at fortryde. Ja selv firmaets advokater blev sagsøgt af musikindustrien!!

(og så undrer musikindustrien sig over hvorfor alle hader dem..).


Redigeret af JesperLund - 08-Februar-2008 kl. 21:15
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2008 kl. 22:26

Jeg har ikke forstand på det juridiske, jeg videregiver bare de oplysninger jeg har fået fra repræsentanter for Kaleidescape.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu