recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Interessant mulighed for Noxon-ejere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketInteressant mulighed for Noxon-ejere

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Emne: Interessant mulighed for Noxon-ejere
    Sendt: 03-Marts-2008 kl. 15:22

Jeg er lidt tændt på tanken om at gemme min musik på mp3tunes.com og så streame den derhjemme. Tænk sig at slippe for det lokale musiklager og bøvl med media servere og støjende harddiske!

Men virker det ORDENTLIGT?

Kræver det ledning mellem router og klient - eller går det virkelig uden "delays" ved brug af wifi?

Ejer du en Noxon, så kan det testes kvit og frit gennem mp3tunes.com: http://www.mp3tunes.com/cb/noxon?partner=2541334461

Smid dine erfaringer her i tråden - jeg prøver at få det testet en af de nærmeste dage - både wifi og trådet.

kris

Redigeret af kris - 13-Marts-2008 kl. 23:23
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2008 kl. 22:17

Nå, jeg ku' ikke lige få det til at spille med det samme - vidste ikke, at min Noxon-firmware skulle opdateres, inden jeg kunne få adgang til mp3tunes! (jeg kunne bare have læst en tidligere tråd!). Men nu er jeg i gang - jeg tror, det vil tage cirka en uge (!) at loade mine 200GB op på mp3tunes. Men det skal jo kun gøres en gang, og så har jeg adgang til al min musik, lige meget hvor i verden jeg er. Gratis den første måned og så ellers bare 40$ om året for mega-fjernlageret. Ingen støjende NAS, pc eller ekstern harddisk - bare en lydløs, trådløs router - det er sgu fremtiden (ja ja, jeg skal nok tage en backup indimellem!). Og hvorfor ikke? Jeg har streamet vTuners radiostationer i årevis gennem routeren - nu er tiden bare kommet til den fjernlagrede musik også. SKØNT. 

Det kører stille og roligt derudad med uploadningen - og det FUNKER faktisk. Der er hverken "klumper i streamingen" eller andet drilsk. Sidder lige og streamer Bad Company med 200 kbit/s - lyder glimrende. Lyder præcis lige så godt, som når jeg streamer via NAS/Twonky.

Så nu bliver næste skridt nok Squeezebox Duet, som jo kobler direkte op på mp3tunes - intet behov for mediaserver-software lokalt overhovedet! http://www.mp3tunes.com/cb/squeezenetwork?partner=1301187395

Nå, jeg kommer tilbage om en uges tid og fortæller nærmere, om det virkelig lykkes at få de 200GB kopieret fra min harddisk og "hen" til mp3tunes... foreløbig kører det!

kris

Redigeret af kris - 13-Marts-2008 kl. 22:21
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2008 kl. 00:51
Tak for tilbagemeldingen, kris 

Du har altid haft megen fokus på musik. Det er anerkendt!
I den kontekst er et weblager fint! Det er endda meget mere, det er back-up og force-majeure-frit.
Jeg har imidlertid også behov for storage til min jævnlige backup, og så kan jeg bruge den server (som så er en NAS) til også at være en medieserver.
Det er lisså smart (eller smartere for mig...)

Venligst
Søren
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3841
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2008 kl. 08:15
200Gb på 1 uge - næppe. Jeg har ca 25 Gb og det tog ca 1 uge. Og det er ikke ens egen hastighed der sætter begrænsningen (jeg kopierede musik over på den bærbare og satte den i gang fra arbejdet - og kunne se at det stort set var samme hastighed jeg havde hjemmefra.
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2008 kl. 08:42

Helt enig kim.t! Nattens upload-hastighed bekræfter din vurdering - det kommer til at tage TID. Men jeg er en stædig rad, så lad os se... jeg tænder også meget på fremtidssikringen i det her - princippet om at lige meget hvor jeg bor og hvor jeg er, så har jeg adgang til hele samlingen, bare jeg har netadgang. Ikke noget med at kopiere har disk til disk, hver gang der er ændringer. Jeg er virkelig træt at isenkram-mængden derhjemme. At jeg tilmed er kommet tættere på en Squeezebox Duet uden at skulle købe ny NAS, der kan håndtere Squeezens server, er en herlig sidegevinst...

Nå, forhåbentlig musikken er uploadet om et par måneder! I'll be back.

kris

Til top
KissmeTiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Marts-2007
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2008 kl. 13:27

Ikke for at genere et ellers fint og spændende projekt. Men hvad med kvaliteten af musikken ! ??

Det er ikke understøttelse af tabsfrie formater så vidt jeg ved ?

Redigeret af KissmeTiger - 14-Marts-2008 kl. 13:30
Panta rei
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3841
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2008 kl. 13:54

nej - det er kun MP3 - derfor mp3tunes.com

Jeg bruger det (som jeg vist har skrevet i en anden tråd) fordi min arbejdsgiver lukker af for al lokal netværkstrafik når jeg kobler på VPN hjemmefra. Det betyder at jeg ikke har adgang til mine servere. Men når jeg får taget mig sammen til at bestille en Duet burde problemet være løst

Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Februar-2006
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2008 kl. 11:28

#Kris; de sange du allerede HAR uploaded til mp3tunes.com, hvordan fungere betjeningen over nettet? er den langsom når man vil skifte til ny genre/album/kunstner - tænkter her på "delay" (er det ikk det det hedder når der lige går nogle sekunder inden den reagere).

Er det brugervenligt nok, man bliver jo hurtig forvent med at tingene skalske "her & nu"?

Til top
meltofte Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-September-2004
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2008 kl. 11:59

Jo, man kan godt gemme andre formater end mp3: http://support.mp3tunes.com/index.php?_m=knowledgebase&_ a=viewarticle&kbarticleid=1

"Supported Music File Formats: MP3, MP4, M4A, M4P, AAC, WMA, OGG, AIF, AIFF, MIDI. Digitally Restricted Files may not play."

Men der er en begrænsning på filstørrelsen.

meltofte

Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2008 kl. 14:27

Delay'et er nogenlunde det samme, som når man sætter gang i en internetradiostation. Altså ret overskueligt. Men Noxon og MP3tunes kæmper med et andet problem, nemlig kortvarige stop i streamingen. Jeg tror dog, at en løsning på trapperne jf. user forummet. Under alle omstændigheder fortsætter jeg til den bitre ende med at uploade - jeg er færdig om tre uger! 1) Jeg kan afspille musikken direkte fra en hvilken som helst pc med netadgang (her er der ingen afbrydelser!), 2) musikken er i "sikkerhed" og 3) tiden arbejder forhåbentlig for at systemet bare bliver bedre! (Og når vi alle får fibernet, bliver det jo bare genialt!).

Mht. MP3tunes-navigationen på Noxon, er der foreløbig kun mulighed for at vælge artist og album - men igen: Udvikling pågår.

Squeezebox Duet er jo kompatibel med MP3tunes, men jeg tøver med at købe den, når Noxon'en har de dér musikafbrydelser - jeg frygter, at det vil være det samme med klemmeboksen - det skal jeg lige have tjekket op på i forummet!

kris

Til top
klunte1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-Januar-2008
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2008 kl. 21:34

tænkte jeg lige ville dele denne kode med jer som gir 50% rabat på premium medlemsskab på mp3tunes :-)

"oboeside"

god fornøjelse..

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2008 kl. 21:45
kris, musikafbrydelser? Det har jeg vist ikke oplevet...
Jeg har dog et par gange oplevet, at der går laaang tid mellem to numre. Det er sikkert det samme... Jeg har ellers tilskrevet det Twonky, men dén er det måske ikke galt med (?)
Jeg tror dog nok, at jeg har størst problemer med min ripning. Der er flere numre, som er revet itu i ripningen, og det er godt nok sk!de irriterende. Her var jeg også efter Twonky, men min tlf gør det samme, så det kan kun skyldes iTunes. MediaMonkey er tilsyneladende bedre. (Tak, kris)

Jeg forstår godt dit projekt med MP3tunes! Der er et godt perspektiv i det, og det må næsten være fremtiden. (Undskyld til de audiofile!)

Det er et godt hint med et kodeord til et 'Premium' medlemskab, klunte 1. Jeg takker på alles vegne
Jeg må dog lige spørge om, hvad et sådant medlemskab omfatter

Venligst
Søren
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu